• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-17 16:18:35 följande:
    Okej! åh häftigt :) Okej! Polen alltså. Dit man ska på bio då ;) Troligen blir det italien för oss i augusti/september. Kanske blir nån film där. Får se =) 

Haha okej! Åh. drömmen. Mitt hår är jättetunt, o går till ungefär halva bröstet. Använder kokosolja ibland, o kör på balsammetoden. Verkligen bättre kvalitet på håret nu än innan =) Arganolja kanske jag ska ta och testa =) 

Jo.. den har varit mildare, men börjar kännas oftare igen. Kan ju vara att hela "maskineriet" varit nedlagt när sköldkörteln varit dålig.. Får se hur det går/blir! :O Brösten känns som två stora blåmärken. Till och med min sambo reagerade på hur svullna de blivit... :p  
    Usch, hoppas smärtstillandena hjälpte dig?? Ja, det gör vi ju. Spännande! Håller tummarna för allihopa =) Hjärta

Okej! Minns när jag skulle flyga senast. Andra gången jag nånsin flög, var 16. Övertyygad om att vingarna skulle ramla av, men gick ju hur bra som helst, förutom att jag mådde illa pga turbulensen.. =) 
    Ja! Tror ni kommer få en fantastisk resa! Du får berätta sen =) 

Det ska jag göra! Ja, precis. Extra OB alla fyra nätter så rätt värt o jobba midsommar =) firar ändå inte 

Åh så härligt! Här väntar jag på att sambon ska vakna så jag kan dammsuga hall o badrum från kattsand... Skulle fylla på nya lådorna, men säcken med kattsand (15kg) är rätt otymplig så hamnade lite här o där... :p 

många stora kramar
    Hej =)

Hur har din midsommar helg varit, på jobb? =)
    Ja absolut är det värt att jobba när man får bättre betalt, detta året var jag ledig och jag har firat midsommar med mina föräldrar, det blev ett lugnt firande och väldigt skönt och lugnt.

Tyvärr har jag fått någon slags ryggskott, kan knappt röra mig känns det som. känns sådär när man ska packa och tvätta idag, ännu mindre imorgon när man ska flyga över 12 timmar, hoppas det släpper snart...

Ska försöka skriva här ibland under resans lopp, vore trevligt att hålla kontakten med er. =)

Kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-21 08:59:00 följande:
    Hej =)

Hur har din midsommar helg varit, på jobb? =)
    Ja absolut är det värt att jobba när man får bättre betalt, detta året var jag ledig och jag har firat midsommar med mina föräldrar, det blev ett lugnt firande och väldigt skönt och lugnt.

Tyvärr har jag fått någon slags ryggskott, kan knappt röra mig känns det som. känns sådär när man ska packa och tvätta idag, ännu mindre imorgon när man ska flyga över 12 timmar, hoppas det släpper snart...

Ska försöka skriva här ibland under resans lopp, vore trevligt att hålla kontakten med er. =)

Kramar i massor
    Hej =) 
    Jo precis, har jobbat. Det har varit lugnt. Fick äntligen min mens också, på dag 36. Inte haft så ont som jag brukar, så det är ett plus! Fick en smärtattack häromdagen så jag var tvungen o ta en nödfallstablett, men vet inte om det var pga mensen eller pga fibron.. Hm. =) För första gången sen i våras är min blödning som den var innan den började strula också.. Kanske kanske har levaxinet hjälpt till att få till cykeln igen? Skulle va rätt häftigt, för isåfall ska jag ha ägglossning dan innan, dan efter eller på min födelsedag, och om vi skulle ha extrem tur och få ägget befruktat skulle bäbisen bli beräknad kring sambons födelsedag. Och lagom tid att berätta för alla skulle vara kring svärmors födelsedag. Tror inte på det riktigt, men skulle vara häftigt =) Har beställt hem graviditetstest iallafall, så vi har. Hittade en sida där jag köpte 20 tester för 119 kr, och sen hittade jag ett annat ställe där jag fick 20 tester för 17 kr. Så när det väl blir går det o mäta stegring dag för dag =) (kikat massa trådar där de gjort så, riktigt häftigt!). 

Aj då, hoppas det går över för dig, så du slipper det under resan!! Hoppas ni får en underbar resa, och kika in och berätta om du får lite tid över!! =) 

många stora kramar! Hjärta
  • Iskristall

Hej tjejer! Har precis läst igenom tråden Ni verkar ha det så trevligt! Så jag undrar om jag får hänga på?!

Vi är sen nån vecka klara med vår utredning. Inga konstigheter har hittats i våra prover. Blodprover, spermieprov o spolning av äggledarna är utan anmärkning. Jag har pco, men den har blivit bättre med åldern. Pga vår ålder tyckte läkaren att vi skulle starta med ivf direkt. Men väntetiden är ca 5-6 månader. Så vi fortsätter försöka själva över sommaren. Det är vårt första barn. Vi har försökt över ett år. I dag är jag på äl+8 och hoppas på ett litet mirakel om ca en vecka!

Beklagar bortgång av anhörig och tråkiga provresultat till en del av er men håller tummarna att det löser sig i slutändan!

• chbw
    Iskristall skrev 2015-06-22 18:31:30 följande:

Hej tjejer! Har precis läst igenom tråden Ni verkar ha det så trevligt! Så jag undrar om jag får hänga på?!

Vi är sen nån vecka klara med vår utredning. Inga konstigheter har hittats i våra prover. Blodprover, spermieprov o spolning av äggledarna är utan anmärkning. Jag har pco, men den har blivit bättre med åldern. Pga vår ålder tyckte läkaren att vi skulle starta med ivf direkt. Men väntetiden är ca 5-6 månader. Så vi fortsätter försöka själva över sommaren. Det är vårt första barn. Vi har försökt över ett år. I dag är jag på äl+8 och hoppas på ett litet mirakel om ca en vecka!

Beklagar bortgång av anhörig och tråkiga provresultat till en del av er men håller tummarna att det löser sig i slutändan!

Hej!

Vad kul att du vill vara med! 
    Skönt att proverna såg bra ut, håller tummarna för er, att det går bra!! =) 

Här väntar vi in äl som jag hoppas kommer, då min senaste mens var den första "normala" jag haft sen den började strula för ett år sen.. Min sköldkörtel är äntligen rätt inställd, så jag hoppas att inte pcos-en bråkar också =) 

kramar

• JennyNG

Hej!

Vi ha börjat utredningen, eller ja idag kom hälsodeklarationen så vi är väl igång med första steget iaf. Vi har försökt i 4 år och jag har inte vågat ringa innan men förra måndagen gjorde jag de:D  

• chbw
    JennyNG skrev 2015-06-24 20:36:27 följande:

Hej!

Vi ha börjat utredningen, eller ja idag kom hälsodeklarationen så vi är väl igång med första steget iaf. Vi har försökt i 4 år och jag har inte vågat ringa innan men förra måndagen gjorde jag de:D  

Skönt att vara igång med utredningen! =)
  • Iskristall

Tack chbw!

Håller tummarna för en fin äl!

Själv är jag nu på äl +11 idag. Tror min mens kommer om ett par dagar. Allt pekar på det tyvärr.

• chbw
    Iskristall skrev 2015-06-25 06:17:59 följande:

Tack chbw!

Håller tummarna för en fin äl!

Själv är jag nu på äl +11 idag. Tror min mens kommer om ett par dagar. Allt pekar på det tyvärr.

Tack! =) 

okej :/ Håller tummarna. Skönt för er dock att veta att ni får hjälp snart om det inte fungerar av sig självt! Tycker själv det är skönt att jag kommer få sprutorna om jag inte är gravid spontant (heter det så?) i höst =) 

kram
  • Iskristall
    chbw skrev 2015-06-25 18:34:22 följande:

Tack! =) 

okej :/ Håller tummarna. Skönt för er dock att veta att ni får hjälp snart om det inte fungerar av sig självt! Tycker själv det är skönt att jag kommer få sprutorna om jag inte är gravid spontant (heter det så?) i höst =) 

kram

Jo, det är skönt att det finns hjälp att få! Men så bra

att hjälpen finns att få! Men det känns långt till i vinter...jag vill nu juh!

Jag hoppas graviditet åt oss alla snarast!!
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-21 08:52:10 följande:

Hallå tjejen =)

Hade du en bra midsommar? Min midsommar var ovanligt lugn detta året och det blev en lugn och behaglig midsommarfirande med familjen.

Just nu mår jag sådär, har fått ryggskott och idag ska jag tvätta och packa, imorgon åker vi till USA, detta har jag längtat till länge nu, hoppas bara att ryggvärken försvinner men jag försöker tänka positivt att det kommer gå över så småningom, känns bara sådär att sitta på ett flyg över 12 timmar.

Kramar i massor

Hej tjejen!

Min midsommar var bra. Lugn med familjen i blekinge.

Just nu mår jag sådär. Har så hemskt ont i magen. Inte "mensontimagen" utan en svidande känsla. Ska iofs ha mens i dagarna också... Tror det är stress! Har dsså otroligt mycket på jobbet nu... har svårt att koppla bort jobbet när jag går hem.

Åh nej vad tråkigt med din ryggont. Hur mår du nu?

Är ni framme välbehållna i USA? hoppas ni har det fantastiskt! ?

Massor mwmmed kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning