Tess1984 skrev 2015-07-13 19:56:12 följande:
Nä precis, man blir ju inte direkt gravid med tankens kraft!! Skulle kanske underlätta för en själv om man vore lite mer positiv. Tack och lov är jag väl något mer positiv än negativ, man har ju sina upp och ner dagar och det har man all rätt till.
Hehe sjukt impad att du jobbar natt, fattar inte hur jag skulle klara det, bara nu att vända tillbaka dygnet har tagit en del kraft från mig. Du har kanske jobbat natt under många år och vant dig?
Ja jag kommer nog inte kunna koppla av förrän jag varit på ultraljud efter veckan 13, jag fick ju ett missfall i den veckan, eller graviditeten hade avstannat och upptäcks i den veckan.
Oki, spelar det någon roll vilken tid på dygnet man tar stickorna? Skönt att det fungerar för dig.
Ja det förstår jag känns fel, när öppnar mottagningen igen? Hoppas allt löser sig snabbare. Hur kan de annars behandla dina smärtor? Inte meningen man ska behöva lida på det viset.
Hehe, ja det är underbart att vara moster, idag var jag på syrrans gym och småtränade lite (stretchade) eftersom jag fortfarande har lite problem med ryggen men jag var mer hos bebisen är någon annanstans, köpte en liten body i USA där det står " AWESOME like auntie" som hon hade på sig idag, då känner man sig extra stolt.
Vore kul att se lite av dina kläder, jag tycket också bebiskläder är sött, man smälter lixom. Nu får jag vila lite, imorgon kommer två huligan ungar som vi ska passa tidigt imorgon, hehe...gäller att vila upp sig ordentligt :P
kramar
Men typ så! Skönt det =) jag vet inte varför men har en sån positiv känsla i kroppen just nu.. Känns jättekonstigt när jag senaste halvåret varit så negativ...
Ja precis! Det går upp och ner, lika som med nästan allt annat!
haha =) Jag har jobbat natt heltid (132 timmar/månad) sen i april. Innan det jobbade jag ca 50%natt o 50% dag i typ ett år (tog examen januari 2014). Men mår så himla mycket bättre när jag jobbar natt, och får mer ledigt (jobbar två nätter varannan vecka, och fyra varannan. Så blir ledig 5 varannan o 3 varannan) =) Funderade faktiskt lite om jag skulle klara av att jobba dagtid i USA där de ligger på de dygnen jag gör.. haha.
Nä, men typ samma här. Ville egentligen inte berätta för någon innan första UL, men kommer inte kunna hålla mig från att berätta för iallafall sambons mamma och min farmor typ med en gång. Skönt att de vet om ifall det skulle bli ett missfall. Håller tummarna för dig att det går vägen den här gången!!
Det ska egentligen inte spela någon roll, men de rekommenderar morgonurin. Dock ska det funka ändå om man haft det i blåsan minst fyra timmar och inte druckit så mycket =)
Ja.. Blev så arg när jag kom på det. De öppnar nån gång första eller andra veckan i augusti. minns inte riktigt. Har skrivit upp i kalendern i alla fall. det enda som kan göras är behandling som stannar upp ägglossning/mens, vilket ju inte går nör jag ska bli gravid, eller morfin. Har citodon o tramadol hemma och i kombination tar de bort det värsta. Men tramadol kan skada eventuellt foster, så får bara ta om jag har mens. Och blir så påverkad av dem så undviker så mycket som möjligt. Båda mina gynläkare har ju sagt att jag behöver bli gravid så fort som möjligt. Och därför remissen skickades tidigt. Så störigt att läkaren på fertilitetskliniken inte tänkte på (eller struntade i?) det..
Så härligt! haha det förstår jag. var hos min kollega och lånade hans bäbis typ hela em/kvällen, tills hon skulle sova haha. Så mysigt! Förstår att du känner dig extra stolt då! Hade jag med gjort =)
kan lägga upp bilder när jag syr mer =) Det mesta finns upplagt här:
crazycatchick.blogg.se
Syr mest byxor och dregglisar haha. Inte vågat mig på nått annat än =)
Haha det kan jag tänka mig! Hoppas du får sova bra inatt! :D
många kramar