• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-13 19:56:12 följande:
    Nä precis, man blir ju inte direkt gravid med tankens kraft!! Skulle kanske underlätta för en själv om man vore lite mer positiv. Tack och lov är jag väl något mer positiv än negativ, man har ju sina upp och ner dagar och det har man all rätt till.

Hehe sjukt impad att du jobbar natt, fattar inte hur jag skulle klara det, bara nu att vända tillbaka dygnet har tagit en del kraft från mig. Du har kanske jobbat natt under många år och vant dig?

Ja jag kommer nog inte kunna koppla av förrän jag varit på ultraljud efter veckan 13, jag fick ju ett missfall i den veckan, eller graviditeten hade avstannat och upptäcks i den veckan.

Oki, spelar det någon roll vilken tid på dygnet man tar stickorna? Skönt att det fungerar för dig.

Ja det förstår jag känns fel, när öppnar mottagningen igen? Hoppas allt löser sig snabbare. Hur kan de annars behandla dina smärtor? Inte meningen man ska behöva lida på det viset.

Hehe, ja det är underbart att vara moster, idag var jag på syrrans gym och småtränade lite (stretchade) eftersom jag fortfarande har lite problem med ryggen men jag var mer hos bebisen är någon annanstans, köpte en liten body i USA där det står " AWESOME like auntie" som hon hade på sig idag, då känner man sig extra stolt.
    Vore kul att se lite av dina kläder, jag tycket också bebiskläder är sött, man smälter lixom. Nu får jag vila lite, imorgon kommer två huligan ungar som vi ska passa tidigt imorgon, hehe...gäller att vila upp sig ordentligt :P

kramar
    Men typ så! Skönt det =) jag vet inte varför men har en sån positiv känsla i kroppen just nu.. Känns jättekonstigt när jag senaste halvåret varit så negativ... 
    Ja precis! Det går upp och ner, lika som med nästan allt annat! 

haha =) Jag har jobbat natt heltid (132 timmar/månad) sen i april. Innan det jobbade jag ca 50%natt o 50% dag i typ ett år (tog examen januari 2014). Men mår så himla mycket bättre när jag jobbar natt, och får mer ledigt (jobbar två nätter varannan vecka, och fyra varannan. Så blir ledig 5 varannan o 3 varannan) =) Funderade faktiskt lite om jag skulle klara av att jobba dagtid i USA där de ligger på de dygnen jag gör.. haha. 

Nä, men typ samma här. Ville egentligen inte berätta för någon innan första UL, men kommer inte kunna hålla mig från att berätta för iallafall sambons mamma och min farmor typ med en gång. Skönt att de vet om ifall det skulle bli ett missfall. Håller tummarna för dig att det går vägen den här gången!! 

Det ska egentligen inte spela någon roll, men de rekommenderar morgonurin. Dock ska det funka ändå om man haft det i blåsan minst fyra timmar och inte druckit så mycket =) 

Ja.. Blev så arg när jag kom på det. De öppnar nån gång första eller andra veckan i augusti. minns inte riktigt. Har skrivit upp i kalendern i alla fall. det enda som kan göras är behandling som stannar upp ägglossning/mens, vilket ju inte går nör jag ska bli gravid, eller morfin. Har citodon o tramadol hemma och i kombination tar de bort det värsta. Men tramadol kan skada eventuellt foster, så får bara ta om jag har mens. Och blir så påverkad av dem så undviker så mycket som möjligt. Båda mina gynläkare har ju sagt att jag behöver bli gravid så fort som möjligt. Och därför remissen skickades tidigt. Så störigt att läkaren på fertilitetskliniken inte tänkte på (eller struntade i?) det.. 

Så härligt! haha det förstår jag. var hos min kollega och lånade hans bäbis typ hela em/kvällen, tills hon skulle sova haha. Så mysigt! Förstår att du känner dig extra stolt då! Hade jag med gjort =) 

kan lägga upp bilder när jag syr mer =) Det mesta finns upplagt här: 
    crazycatchick.blogg.se 
    Syr mest byxor och dregglisar haha. Inte vågat mig på nått annat än =)

Haha det kan jag tänka mig! Hoppas du får sova bra inatt! :D

många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-12 09:50:48 följande:

Jo =) Nu är jag på cykeldag 25. Innan mensen strulade hade jag en cykel på 28-30 dagar, men nu har den ju varit allt från 35-81 dagar. Däremot kändes senaste mensen mer normal än den gjort senaste året, och jag kände av den eventuella ägglossningen. Så hoppas det var det! 

okej! ja de låter smidiga, men inte vågat chansa pga att jag kan visa fel :O 

Okej! vad tokigt att han åkt bort just då! o smart o vänta, utifall det skulle bli äggkalas o flera släpps :O :)

Jag frågade om pergo, men hon är helt inne på ägglossningssprutor om jag inte är gravid innan sommaren är slut. Så isåfall blir det sprutor,. Förhoppningen är att det är sköldkörteln som strulat till ägglossningen och den är på banan igen. Så får se hur det går! Vi hann få till lite mys någon dag innan, på eventuella äl-dagen och nån dag efter. Så Nu är det bara att vänta! :o 

Min läkare har (tycker jag) egentligen gjort fel.. Jag fick ju tid till utredning efter sex månader pga att jag har endometrios och får fruktansvärda smärtor utan behandling. Så hon borde gett ägglossningsbehandlingen med en gång då sköldkörteln blev bra igen, så att jag får slippa ha ont, för iomed att mensen blir normal igen och stabiliseras, desto ondare får jag. Jag tänkte inte på att ifrågasätta när hon sa att vi skulle vänta till hösten. Ska ringa så fort kliniken öppnar i augusti och fråga iallafall, om det inte blivit än bäbis innan det. Svårt att tro det, men samtidigt känns det som vi den här månaden har vår första riktiga chans, då mensen kändes normal och jag faktiskt kände av ägglossningen (om det lossade ett ägg o inte en tom äggblåsa..)

När öppnar er klinik igen? =)

kram

Okej... skönt att din cykel verkar börja rätta till sig! Det är ju verkligen ett stort steg i rätt riktning. Mkn har ju varit väldigt regelbunden nu i fyra månader. Jag ska egentligen ha äl typ nu men negativa ältest fyra dagar i rad och häromdagen fick jag en brun/röd flytning. Väldigt skumt. Brukar aldrig ha det i mitten av cykeln.

Okej. Vet du vad skillnaden är på älsprutor och pergo? Hoppas verkligen det kan hjälpa er!

Ja det låter ju lite märkligt. Det gör du rätt i, ställ frågsn till läkaren iallafall och se om hon eller han har ett bra svar på det!

Det är som jag har ju inte fått spola mina äggledare. Hoppas inte det är där vårt fel sitter liksom.

Jag tror att min klinik öppar 1 augusti. Din då?

Många kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-13 19:32:19 följande:

Hej igen =)

Saknar redan USA, vill tillbaka och bara njuta. Imorgon börjar jag jobba igen, första gången efter semester som jag inte känner för att jobba, kanske känns bättre när jag väl är där imorgon.

Skönt att du går på semester, vad ska du då hitta på för roligt under alla dina veckor?

Vad konstigt, tar du stickor eller digitala ältest? Normalt kan man ju få en sådan blödning under ägglossning men då borde ju testerna visa positivt, kanske en vanlig mellanblödning som kan hända då och då. Antingen har du kanske missat ägglossningen denna månaden eller så är den extra sen denna gången, håller tummarna för att det snart händer något.

Ryggen är något bättre men inte helt, sambon ska ringa en vän till honom som är naprapat, får se om det kan hjälpa mig. Känner mig stel i ländryggen och det hugger till varje gång jag rör mig, särskilt när jag ska resa mig upp i sittande eller liggande position. Var med syrran på hennes gym idag och körde lite lättare träning med stretching, kändes något bättre efter det. 

Nu ska jag föröka se en film utan att somna =)

Ha nu en fin kväll, många kramar.

Hoppasdet känns bättre när du väl är på jobbet! Det brukar vara så tycker jag.

Jag tar dititala test, det enda som funkat för mig förut. Jag blev knäpp på stickorna när jag körde med såna...

men denna månaden blir jag inte klok på det.

Okej. Ja jag googlade det och såg att man kan få såna under äl. Jag tror aldrig att jag haft det förut. Får vänta och se vad som händer. Hoopad inte cykeln börjar strula nu igen bara. Jag som haft så regelbunden och bra mens de senaste 4-5 månaderna.

Vi kommer vara hemms ett osr veckor, sen har vi ett bröllop att se framemot (och ytterligare två senare i sommar). Sen ska vi vara i blekinge någon vecka. Mysa runt och ta dagarna lite som de kommer. Vi funderade ju på att ta en resa men vi väntar nog och sparar den till i vinter/vår :)

Trist med ryggen men hoppas naprapaten kan hjälpa dig. De brukar ju kunna göra underverk!

Ska tänka på dig imorgon på första jobbdagen eftrr sem. Hoppas den blir bra :)

Ha en mysig kväll!

Kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-07-13 21:47:59 följande:
    Okej... skönt att din cykel verkar börja rätta till sig! Det är ju verkligen ett stort steg i rätt riktning. Mkn har ju varit väldigt regelbunden nu i fyra månader. Jag ska egentligen ha äl typ nu men negativa ältest fyra dagar i rad och häromdagen fick jag en brun/röd flytning. Väldigt skumt. Brukar aldrig ha det i mitten av cykeln.

Okej. Vet du vad skillnaden är på älsprutor och pergo? Hoppas verkligen det kan hjälpa er!

Ja det låter ju lite märkligt. Det gör du rätt i, ställ frågsn till läkaren iallafall och se om hon eller han har ett bra svar på det!

Det är som jag har ju inte fått spola mina äggledare. Hoppas inte det är där vårt fel sitter liksom.

Jag tror att min klinik öppar 1 augusti. Din då?

Många kramar
    Ja.. Känns ju på nått sätt som om vi äntligen har nån chans nu i alla fall. 
    Okej.. Vad lustigt.. Kan det vara lite blödning pga äl? eller nidis, om ägglossningen kommit tidigare än beräknat? Dålig på mellanblödningar, har aldrig haft det heller.. 

Enda skillnaden är väl att det ena e sprutor, andra tabletter. Min läkare sa att sprutorna är bättre, men jag vet inte ja. Smidigare med tabletter i allafall. Om jag får sprutor ska jag ta på mig själv varje dag i x antal dagar o sen när äggblåsan utvecklats få en annan spruta så den släpper.. 

Ja. Ska göra det så fort de öppnar! 
    Men vad lustigt. Jag har hela tiden trott att spolning är rutin vid utredningar, pga att det kan vara stopp osv. Har du fått veta varför du inte fått göra nån spolning? 

Okej! Minns inte datum men nån gång första eller andra veckan i augusti. Har skrivit upp i kalendern iallafall så jag inte ska glömma att ringa =) 

Nu är jag iallafall på cykeldag 27, och ÄL+6 så fr.om onsdag kan jag börja testa. Köpt på mig 40 billiga graviditetsstickor, så gör inget om jag slösar... :p Känner mig positiv i kroppen, vilket jag inte gjort förut. Trots att jag inte tror jag är gravid så har jag en positiv känsla jag inte riktigt kan förklara... Har ju iallafall senaste sex, sju månaderna känt mig negativ... 
    Men det visar sig.. Vill så gärna få berätta för sambons mamma att hon ska bli farmor, som lite tidig bröllopspresent till henne! Men hoppas inte för mycket... 

stor kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-07-13 21:55:57 följande:
    Hoppasdet känns bättre när du väl är på jobbet! Det brukar vara så tycker jag.

Jag tar dititala test, det enda som funkat för mig förut. Jag blev knäpp på stickorna när jag körde med såna...

men denna månaden blir jag inte klok på det.

Okej. Ja jag googlade det och såg att man kan få såna under äl. Jag tror aldrig att jag haft det förut. Får vänta och se vad som händer. Hoopad inte cykeln börjar strula nu igen bara. Jag som haft så regelbunden och bra mens de senaste 4-5 månaderna.

Vi kommer vara hemms ett osr veckor, sen har vi ett bröllop att se framemot (och ytterligare två senare i sommar). Sen ska vi vara i blekinge någon vecka. Mysa runt och ta dagarna lite som de kommer. Vi funderade ju på att ta en resa men vi väntar nog och sparar den till i vinter/vår :)

Trist med ryggen men hoppas naprapaten kan hjälpa dig. De brukar ju kunna göra underverk!

Ska tänka på dig imorgon på första jobbdagen eftrr sem. Hoppas den blir bra :)

Ha en mysig kväll!

Kramar
    Nu kom jag på att jag fick en mellanblödning de första dagarna i San Francisco och det var exakt en vecka efter min mens, vet inte alls vad det kan bero på.
    Det upphörde i alla fall efter några dagar sen tänkte jag inte mer på det, tror bara att det kan bli så ibland, tror inte heller att det var ägglossning eftersom jag aldrig haft ägglossning en vecka efter mens men men kroppen är allt märklig ibland :P

Låter som en mysig semester, ibland behöver man bara vara. =)
    Jag har fler semesterdagar att ta ut sen, får se om det blir till hösten eller till våren.

Vad har du annars för spännande planer i veckan? Själv ska det tvättas efter semestern och sen ska jag försöka komma iväg och simma med sambon, han jobbar som simtränare, sen ska vi spela minigolf på torsdag med syrran och våra respektive, till helgen ska vi nog grilla hemma hos föräldrarna, så mellan jobb händer spännande saker. =)
    Nu börjar jag mitt första pass om två timmar, känns helt okej. Tror som du säger att det känns bättre när man väl är där. Lovar att återkomma med svar sen. =)

Ha en fin dag, kramar i massor.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-13 21:09:11 följande:
    Men typ så! Skönt det =) jag vet inte varför men har en sån positiv känsla i kroppen just nu.. Känns jättekonstigt när jag senaste halvåret varit så negativ... 
    Ja precis! Det går upp och ner, lika som med nästan allt annat! 

haha =) Jag har jobbat natt heltid (132 timmar/månad) sen i april. Innan det jobbade jag ca 50%natt o 50% dag i typ ett år (tog examen januari 2014). Men mår så himla mycket bättre när jag jobbar natt, och får mer ledigt (jobbar två nätter varannan vecka, och fyra varannan. Så blir ledig 5 varannan o 3 varannan) =) Funderade faktiskt lite om jag skulle klara av att jobba dagtid i USA där de ligger på de dygnen jag gör.. haha. 

Nä, men typ samma här. Ville egentligen inte berätta för någon innan första UL, men kommer inte kunna hålla mig från att berätta för iallafall sambons mamma och min farmor typ med en gång. Skönt att de vet om ifall det skulle bli ett missfall. Håller tummarna för dig att det går vägen den här gången!! 

Det ska egentligen inte spela någon roll, men de rekommenderar morgonurin. Dock ska det funka ändå om man haft det i blåsan minst fyra timmar och inte druckit så mycket =) 

Ja.. Blev så arg när jag kom på det. De öppnar nån gång första eller andra veckan i augusti. minns inte riktigt. Har skrivit upp i kalendern i alla fall. det enda som kan göras är behandling som stannar upp ägglossning/mens, vilket ju inte går nör jag ska bli gravid, eller morfin. Har citodon o tramadol hemma och i kombination tar de bort det värsta. Men tramadol kan skada eventuellt foster, så får bara ta om jag har mens. Och blir så påverkad av dem så undviker så mycket som möjligt. Båda mina gynläkare har ju sagt att jag behöver bli gravid så fort som möjligt. Och därför remissen skickades tidigt. Så störigt att läkaren på fertilitetskliniken inte tänkte på (eller struntade i?) det.. 

Så härligt! haha det förstår jag. var hos min kollega och lånade hans bäbis typ hela em/kvällen, tills hon skulle sova haha. Så mysigt! Förstår att du känner dig extra stolt då! Hade jag med gjort =) 

kan lägga upp bilder när jag syr mer =) Det mesta finns upplagt här: 
    crazycatchick.blogg.se 
    Syr mest byxor och dregglisar haha. Inte vågat mig på nått annat än =)

Haha det kan jag tänka mig! Hoppas du får sova bra inatt! :D

många kramar
    Vad härligt att höra att du känner dig piggare och gladare. =)

Godmorgon förresten, glömde svara dig igår att jag är på dag 30 idag, mensen brukar komma under de närmaste dagarna. Känns tyvärr som om att den är på väg, tyvärr men man blir inte särskilt förvånad länge. Vi ligger ju ganska hyfsat lika i cyklarna ser jag, skoj.

Vilken fin blogg du har, ska kolla in den mer senare, kul att läsa bloggar.
    Jag har själv en blogg men kan länka den sen i privat meddelande. =)
    Uppdaterar tyvärr inte jätte mycket mer eftersom jag tröttnat på att blogga sen en tid tillbaka.

Vad händer annars i veckan?

Hoppas det löser sig med kliniken, inte klokt att man ska bli fel behandlad när man redan har det jobbigt.

Nu ska det jobbas, första passet efter semestern, ska handla med mig god mat och lite tidningar, kan vara ganska dött på jobbet ibland nämligen. =)

Ha en fin dag så länge, kramar i massor

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-14 08:14:18 följande:
    Vad härligt att höra att du känner dig piggare och gladare. =)

Godmorgon förresten, glömde svara dig igår att jag är på dag 30 idag, mensen brukar komma under de närmaste dagarna. Känns tyvärr som om att den är på väg, tyvärr men man blir inte särskilt förvånad länge. Vi ligger ju ganska hyfsat lika i cyklarna ser jag, skoj.

Vilken fin blogg du har, ska kolla in den mer senare, kul att läsa bloggar.
    Jag har själv en blogg men kan länka den sen i privat meddelande. =)
    Uppdaterar tyvärr inte jätte mycket mer eftersom jag tröttnat på att blogga sen en tid tillbaka.

Vad händer annars i veckan?

Hoppas det löser sig med kliniken, inte klokt att man ska bli fel behandlad när man redan har det jobbigt.

Nu ska det jobbas, första passet efter semestern, ska handla med mig god mat och lite tidningar, kan vara ganska dött på jobbet ibland nämligen. =)

Ha en fin dag så länge, kramar i massor
    Ja.. =) Nu är det bara vänta in o se om mensen kommer eller inte också... Dag 27, så som du säger verkar vi ligga väldigt lika =) 

Tack! Jag har också svårt o uppdatera.. Blir mycket då och då. Skönt att skriva av sig, men ibland kan det dröja länge mellan gångerna haha. Gillar ju att skriva egentligen =) 

I veckan ska jag jobba. Tisdag-onsdag natt. På torsdag kväll ska mamma o mina syskon komma på födelsedagsfika :) sen jobb lör-tisdag. Efter det semester två veckor, äntligen :D själv då? något planerat?

Ja.. Knasigt att jag själv inte tänkte på det på en gång, men blev lite nedslagen med att jag var tvungen att vänta ännu längre... 

Okej =) Låter ändå som det kan bli härligt med god mat, tidningar o eventuellt en lugn första dag! 

detsamma till dig! många kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-14 14:06:44 följande:
    Ja.. =) Nu är det bara vänta in o se om mensen kommer eller inte också... Dag 27, så som du säger verkar vi ligga väldigt lika =) 

Tack! Jag har också svårt o uppdatera.. Blir mycket då och då. Skönt att skriva av sig, men ibland kan det dröja länge mellan gångerna haha. Gillar ju att skriva egentligen =) 

I veckan ska jag jobba. Tisdag-onsdag natt. På torsdag kväll ska mamma o mina syskon komma på födelsedagsfika :) sen jobb lör-tisdag. Efter det semester två veckor, äntligen :D själv då? något planerat?

Ja.. Knasigt att jag själv inte tänkte på det på en gång, men blev lite nedslagen med att jag var tvungen att vänta ännu längre... 

Okej =) Låter ändå som det kan bli härligt med god mat, tidningar o eventuellt en lugn första dag! 

detsamma till dig! många kramar
    Hej =)

Nu känner jag på riktigt att mensen är på väg, har gett upp hoppet om plus denna månaden också vilket känns jobbigt, fattar inte varför det ska vara så svårt att bli gravid?

Jag tyckte det var kul att blogga från början, hade ganska många läsare ett tag men nu när jag knappt uppdaterar har jag knappt några, funderar på att öppna en annan blogg där jag bara lägger upp mat för det är ju egentligen därför jag bloggar för att peppa mig själv mot min dröm, att jobba som kostrådgivare.

Jobbar imorgon också sen på torsdag ska jag och sis träna igen, på kvällen ska vi spela minigolf med våra respektive. Till helgen blir det både grill och en sväng till simhallen samt lite jobb. =)

Hur känns det i din kropp nu?  =)
    Väntar med spänning nu och håller tummarna för er för att en bebis är på väg.

Hehe, det blev en lugn start på jobb idag och hade uselt med kunder och satt och läste tidningen Nära, älskar allt med det andliga, det är så spännande... =)

Ha en fin kväll, kramar till dig

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-14 21:18:35 följande:
    Hej =)

Nu känner jag på riktigt att mensen är på väg, har gett upp hoppet om plus denna månaden också vilket känns jobbigt, fattar inte varför det ska vara så svårt att bli gravid?

Jag tyckte det var kul att blogga från början, hade ganska många läsare ett tag men nu när jag knappt uppdaterar har jag knappt några, funderar på att öppna en annan blogg där jag bara lägger upp mat för det är ju egentligen därför jag bloggar för att peppa mig själv mot min dröm, att jobba som kostrådgivare.

Jobbar imorgon också sen på torsdag ska jag och sis träna igen, på kvällen ska vi spela minigolf med våra respektive. Till helgen blir det både grill och en sväng till simhallen samt lite jobb. =)

Hur känns det i din kropp nu?  =)
    Väntar med spänning nu och håller tummarna för er för att en bebis är på väg.

Hehe, det blev en lugn start på jobb idag och hade uselt med kunder och satt och läste tidningen Nära, älskar allt med det andliga, det är så spännande... =)

Ha en fin kväll, kramar till dig
    Hej =) 
    Okej, trist :/ ja. Dumt att det ska ta sån tid när man verkligen vill! Så vet man om de som "råkar" bli gravida, som inte ens vill, så känns det ännu mindre kul :( 
    Men det är vår tur nu! Snart har vi våra plus, våra frön och våra bäbisar! Hjärta

Ja. Ungefär så för mig med =) Okej! Jag har så svårt att bestämma mig vad jag vill skriva om haha. Förut, när jag var typ 15-18 skrev jag bara helt galna grejer. Kan skratta högt åt det idag. Och fasas över hur jag formulerade mig haha. Men det är skönt att skriva av sig då och då. Eller bara lägga upp bilder =) Tänker att det blir kul att ha sen när bäbis är på G. Köpte en bäbisbok för några månader sen, som jag ska fylla i sen. (den här www.adlibris.com/se/bok/ett-barn-blir-till-dagboken-9789174240986). Så det ska bli så spännande =) 

Åh. mysigt med grillning!! =) Låter som en skön vecka! 

Hmm. Hur känns det.. Ömma bröst, livmodern värker/molar till och från. Men så får jag innan mens också.. Också en känsla av att allt kommer lösa sig, o väldigt positivt inställd till hela bäbisgrejen, fast jag inte brukar känna så, brukar känna tvärtom o negativ... Får se hur det slutar. Imorgon em när jag vaknar ska jag börja testa i alla fall. Dock lär det ju vara negativt, men testerna jag har kan känna av redan sju dagar innan bim om man har tur... Hoppas hoppas hoppas.. 

Okej, låter skönt! åh ja. vad är det för tidning? lät ju jättespännande =)

tack! Är på jobbet nu, blir nog mest kolla serie och läsa inatt, verkar bli lugnt! 

många kramar! 
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-14 23:13:00 följande:
    Hej =) 
    Okej, trist :/ ja. Dumt att det ska ta sån tid när man verkligen vill! Så vet man om de som "råkar" bli gravida, som inte ens vill, så känns det ännu mindre kul :( 
    Men det är vår tur nu! Snart har vi våra plus, våra frön och våra bäbisar! Hjärta

Ja. Ungefär så för mig med =) Okej! Jag har så svårt att bestämma mig vad jag vill skriva om haha. Förut, när jag var typ 15-18 skrev jag bara helt galna grejer. Kan skratta högt åt det idag. Och fasas över hur jag formulerade mig haha. Men det är skönt att skriva av sig då och då. Eller bara lägga upp bilder =) Tänker att det blir kul att ha sen när bäbis är på G. Köpte en bäbisbok för några månader sen, som jag ska fylla i sen. (den här www.adlibris.com/se/bok/ett-barn-blir-till-dagboken-9789174240986). Så det ska bli så spännande =) 

Åh. mysigt med grillning!! =) Låter som en skön vecka! 

Hmm. Hur känns det.. Ömma bröst, livmodern värker/molar till och från. Men så får jag innan mens också.. Också en känsla av att allt kommer lösa sig, o väldigt positivt inställd till hela bäbisgrejen, fast jag inte brukar känna så, brukar känna tvärtom o negativ... Får se hur det slutar. Imorgon em när jag vaknar ska jag börja testa i alla fall. Dock lär det ju vara negativt, men testerna jag har kan känna av redan sju dagar innan bim om man har tur... Hoppas hoppas hoppas.. 

Okej, låter skönt! åh ja. vad är det för tidning? lät ju jättespännande =)

tack! Är på jobbet nu, blir nog mest kolla serie och läsa inatt, verkar bli lugnt! 

många kramar! 
    Godmorgon =)

Igår bara någon timme efter att jag skickat iväg mitt inlägg till dig kom mensen men det hade jag ju redan på känn, känns något bättre nu. Kanske därför ja varit lite tröttare och kinkigare de senaste dagarna. Mensen kom på dag 30 - 31 denna månaden också, vilket är någon dag tidigare än den brukar, kanske är ett gott tecken.
    Får jag inte mensen i augusti drar vi igång med pergotime, på något sätt känns det som en trygghet och hopp.

Åh vilken spännande bok, den skulle jag verkligen också kunna tänka mig.
    Åh vad jag längtar tills man har sin växande mage, känns så nära men ändå så långt borta men det är ju för att man inget vet, ovissheten är jobbig, tur nog känner man hopp om att det snart ska hända. =)

Åh det ska bli så spännande att få höra om dina testresultat, måste uppdatera direkt. =)
    Lycka nu till, ja det är helt sjukt att dagens tester kan visa graviditet så snabbt.

Ha en fin dag, nu ska jag förbereda mig inför för en ny jobbdag, idag har jag inte samma olustkänsla för att gå dit men jag tror mycket av min PMS spelade roll igår eftersom jag blir så deppig några dagar innan.

Kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning