• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Missilence

Testade igår och det va negativt.. Det kan ju vara så att jag testade för tidigt så jag ska testa på måndag igen! Den här gången känns det verkligen annorlunda.. jag känner mig gravid på nått sätt :S illamående, bättre luktsinne, trött, slö, värk i äggstockar, lite tjurig mm

• chbw

Någon kvar här? :) 

Jag gjorde återföring med ett fint 3dagars-embryo i torsdags. Testdag 14/11. Äggplocket var en ren mardröm, men som tur är fick jag ett gäng embryon till frysen, så även om det inte blir något den här gången är det iallafall långt till nästa eventuella äggplock.. 

Någon mer som väntar på testdag?? 

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-01 15:17:41 följande:

Någon kvar här? :) 

Jag gjorde återföring med ett fint 3dagars-embryo i torsdags. Testdag 14/11. Äggplocket var en ren mardröm, men som tur är fick jag ett gäng embryon till frysen, så även om det inte blir något den här gången är det iallafall långt till nästa eventuella äggplock.. 

Någon mer som väntar på testdag?? 

Hoppas du får positivt snart då :)

Jag är kvar me inte varit inne här på jätte länge, inte haft orken.

Ivf har vi funderat på men inte kommit till skott då jag har fått en ny gynekolog då kvinnoklliniken inte gjorde så mycket med min utredning och sa ta ivf. = vi får betala själva då vi redan har ett barn ihopa.
    Skall i veckan börja min andra kur med letrozol, tyvärr. Får hoppas att det funkar med letrozol eller något annat så vi slipper ivf annars skall vi åka till tjeckien och sätta in två embryo om det blir två fina embryos.

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-11-13 18:31:56 följande:

Hoppas du får positivt snart då :)

Jag är kvar me inte varit inne här på jätte länge, inte haft orken.

Ivf har vi funderat på men inte kommit till skott då jag har fått en ny gynekolog då kvinnoklliniken inte gjorde så mycket med min utredning och sa ta ivf. = vi får betala själva då vi redan har ett barn ihopa.

Skall i veckan börja min andra kur med letrozol, tyvärr. Får hoppas att det funkar med letrozol eller något annat så vi slipper ivf annars skall vi åka till tjeckien och sätta in två embryo om det blir två fina embryos.

Jag har faktiskt plussat :) Redan på RD7! Testdag imorgon på RD18. Fattar fortfarande inte..

Åh jag håller verkligen tummarna att letrozol funkar för er!! Fick du ägglossning första kuren? :)
  • Hope7

Grattis till plusset! :)

Får man fråga vad letrozol är / gör? Vi ska på första läkarbesöket på onsdag. :)

• chbw
    Hope7 skrev 2016-11-13 20:48:18 följande:

Får man fråga vad letrozol är / gör? Vi ska på första läkarbesöket på onsdag. :)

Tack!

Letrozol hjälper till att stimulera en äggblåsa att växa :) för mig funkade det bara en gång av tre (dubbel dos) så jag fick gå över till gonal-f som gör samma sak men är i sprutform :)
  • BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-13 18:46:47 följande:
    Jag har faktiskt plussat :) Redan på RD7! Testdag imorgon på RD18. Fattar fortfarande inte..

Åh jag håller verkligen tummarna att letrozol funkar för er!! Fick du ägglossning första kuren? :)

ja det fick jag och ägglossning blev det med, då vi tog blodprov för att se så att allt funkade. Min nya gynekolog tror att jag har äl men att den kan hoppa lite.

så jag vet inte riktigt till allt detta, får se. ibland vill man bara ta tag o åka iväg och göra ivf men samtidigt är det så mycket pengar. då vi försöker få ett syskon så har man ändå hoppet att det kanske funkar med tabletterna ändå så det går även naturligt denna gången även om vår dotter blev till på första egna försöket. Men nu har de gått 2,5år med ett syskonförsök.

Hope7 skrev 2016-11-13 20:48:18 följande:

Det skall framkalla ägglossning.
    Dock så är det velande på om jag har äl hela tiden därför får jag prova letrozol då pergotime inte fungerade och min nya gyn sa att letrozol är bättre än pergo.

Därför tar jag inte dubbeldos utan en tablett på min tredje till sjunde mensdag.

Det gav mig en fin och stor äggblåsa förra månaden så hoppas att det går lika bra nu. Fattas bara plusset.

Men om detta inte funkar så hoppas jag att vi kan pröva något i sprutform tex hormonsprutor om han tror att det funkar. :)

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-11-17 19:10:45 följande:

ja det fick jag och ägglossning blev det med, då vi tog blodprov för att se så att allt funkade. Min nya gynekolog tror att jag har äl men att den kan hoppa lite.

så jag vet inte riktigt till allt detta, får se. ibland vill man bara ta tag o åka iväg och göra ivf men samtidigt är det så mycket pengar. då vi försöker få ett syskon så har man ändå hoppet att det kanske funkar med tabletterna ändå så det går även naturligt denna gången även om vår dotter blev till på första egna försöket. Men nu har de gått 2,5år med ett syskonförsök.

Det skall framkalla ägglossning.Dock så är det velande på om jag har äl hela tiden därför får jag prova letrozol då pergotime inte fungerade och min nya gyn sa att letrozol är bättre än pergo.

Därför tar jag inte dubbeldos utan en tablett på min tredje till sjunde mensdag.

Det gav mig en fin och stor äggblåsa förra månaden så hoppas att det går lika bra nu. Fattas bara plusset.

Men om detta inte funkar så hoppas jag att vi kan pröva något i sprutform tex hormonsprutor om han tror att det funkar. :)

Okej! Åh håller tummarna att det funkar med letrozol!
  • BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-17 22:26:05 följande:
    Okej! Åh håller tummarna att det funkar med letrozol!

Tack de gör jag med, tog sista kuren för denna cyceln i fredags. :)

Hoppas att vi alla får det envisa pluset snart.

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-11-20 12:23:50 följande:

Tack de gör jag med, tog sista kuren för denna cyceln i fredags. :)

Hoppas att vi alla får det envisa pluset snart.

Åååh håller tummarna nu!!! :) ska ni på vul också? 
  • BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-20 14:19:29 följande:
    Åååh håller tummarna nu!!! :) ska ni på vul också? 

ingen aning, inte hör något om det i denna cyceln ännu iaf.

men förra cyceln som var första försöker så vart jag på vul och det då var där några små och en stor på 16mm som släpptes senare. :)

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-11-20 20:42:28 följande:

ingen aning, inte hör något om det i denna cyceln ännu iaf.

men förra cyceln som var första försöker så vart jag på vul och det då var där några små och en stor på 16mm som släpptes senare. :)

okej =) jag fick gå på vul varje gång :o kanske är olika från ställe till ställe :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning