• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-30 16:46:03 följande:

tack utplocket gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde

Jag hade 18äggblåsor (dom tog inte alla) dom fick ut 9st ägg, på lördagen fick jag reda på att 5st va mogna och 4st av dom va befruktade va upp idag och satte in ett ägg ska göra gravtest den 14 juni hur ha det gått för dig?

Haha va kul att det vart så på båda testen, då vet man ju att spruntan funkade iallafall :-P

vad härligt att det gick bra! håller alla tummar nu!

inseminationen gick bra, 29miljoner spermier eätt in i livmodern (mot några tusen som det blir vid ett vanligt ligg). lite ont och blödde lite efter men det gick över fort. bim ca 10 juni, så ska försöka hålla mig från att testa tills dess o se om mensen kommer först eller inte. senast fick jag mens 1.5 dygn för tidigt, o läkare sa att det eventuellt kunde vart ett väldigt tidigt missfall, men det är ju omöjligt att veta, just eftersom det isåfall var så tidigt.

haha ja! :)
  • Tess1984

Hej alla. Länge sedan jag skrev här, vi har precis börjat med IVF och har varit på första ultraljudet idag, man såg 4 större äggblåsor och några mindre, ikväll ökar vi dosen på gonalf, hoppas på fler äggblåsor på lördag. Hoppas fler nu växer till sig, hur går det för er andra?? ??

• Tess1984

Hej alla. Länge sedan jag skrev här, vi har precis börjat med IVF och har varit på första ultraljudet idag, man såg 4 större äggblåsor och några mindre, ikväll ökar vi dosen på gonalf, hoppas på fler äggblåsor på lördag. Hoppas fler nu växer till sig, hur går det för er andra?? ??

• chbw
    Tess1984 skrev 2016-06-01 19:27:47 följande:

Så spnnande fina! Håller tummarna för fler äggblåsor nästa vul! 
    Själv bara väntar o väntar jag på mensen.. Bara antar att den kommer som vanligt. Vart så öm kring livmodern idag så det molade för varje steg jag tog.. :'D 

Känner du några biverkningar på gonal-fen? =) 
    kramis
  • Tess1984
    chbw skrev 2016-06-01 22:14:05 följande:

Så spnnande fina! Håller tummarna för fler äggblåsor nästa vul! 

Själv bara väntar o väntar jag på mensen.. Bara antar att den kommer som vanligt. Vart så öm kring livmodern idag så det molade för varje steg jag tog.. :'D 

Känner du några biverkningar på gonal-fen? =) 

kramis

Hej fina. Åh jag hoppas mensen håller sig borta. När är den beräknad? Jag mår väldigt illa faktiskt av gonalf, vet ej hur jag kommer må nu när vi ökat dosen. Annars har jag nog inga fler biverkningar, jo en sak är väl att jag har rikligt med sådana ägglossningsflytningar men det låter logiskt med tanke på att kroppen producerar fler äggblåsor. :)

Kram på dig fina
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-06-02 08:54:13 följande:

Hej fina. Åh jag hoppas mensen håller sig borta. När är den beräknad? Jag mår väldigt illa faktiskt av gonalf, vet ej hur jag kommer må nu när vi ökat dosen. Annars har jag nog inga fler biverkningar, jo en sak är väl att jag har rikligt med sådana ägglossningsflytningar men det låter logiskt med tanke på att kroppen producerar fler äggblåsor. :)

Kram på dig fina

hej fina! nästa vecka natten mellan torsdag och fredag är det beräknat.

okej! jag mår också så illa. och har ändå väldigt låg dos (50 enheter). hoppas du slipper värre illamående!

ah okej! håller tummarna för fler äggblåsor på lördag! :)

massor med kramar!
  • velicious01

Hej tjejjor :)

Längesen jag med skrev nått här,så en liten uppdatering kanske.

Vi har gjort en stimulerad insemination - 1:a försöket - fina äb men inget plus.

Blev sen gravid på 2:a försöket med letrozol, (ingen insemination p.ga helg) slutade i mf.

Gravid igen månaden efter nu :) denna gång utan behandling p.ga mf så helt utan hjälp o är så lycklig!

Önskar er allihop o kämpare ett stort lycka till! <3 vet precis vad de är ni går igenom / hur de känns. Vi försökte i mer än 2 år, så de jag vill säga är Ge inte upp en dag dyker dedär fina plusset upp <3

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-06-03 01:05:04 följande:
    hej fina! nästa vecka natten mellan torsdag och fredag är det beräknat.

okej! jag mår också så illa. och har ändå väldigt låg dos (50 enheter). hoppas du slipper värre illamående!

ah okej! håller tummarna för fler äggblåsor på lördag! :)

massor med kramar!

Hur går en insiminering till är det bra oss för det?

Vi funderar med på det eller om vi skall skippa det och ta ivf direkt. :)

velicious01 skrev 2016-06-03 01:22:28 följande:

Hej tjejjor :)

Längesen jag med skrev nått här,så en liten uppdatering kanske.

Vi har gjort en stimulerad insemination - 1:a försöket - fina äb men inget plus.

Blev sen gravid på 2:a försöket med letrozol, (ingen insemination p.ga helg) slutade i mf.

Gravid igen månaden efter nu :) denna gång utan behandling p.ga mf så helt utan hjälp o är så lycklig!

Önskar er allihop o kämpare ett stort lycka till! <3 vet precis vad de är ni går igenom / hur de känns. Vi försökte i mer än 2 år, så de jag vill säga är Ge inte upp en dag dyker dedär fina plusset upp <3

Va roligt, vi har med kämpat i två år nu men inte ett ensa plus. hoppas det går vägen för er. :)

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-06-03 20:49:51 följande:

Hur går en insiminering till är det bra oss för det?

Vi funderar med på det eller om vi skall skippa det och ta ivf direkt. :)

Va roligt, vi har med kämpat i två år nu men inte ett ensa plus. hoppas det går vägen för er. :)

Inseminationen görs så att sambon lämnar ett spermaprov som renas och sen förs de bästa spermierna in i livmodern med hjälp av kateter. Vi fick alltså 29miljoner direkt i livmodern (mot några tusen som det blir vid ett vanligt samlag) den här gången.

Vill egentligen hoppa på ivf men måste betala själva o på vår klinik kostar ett försök 37000 (och tre försök 73000), så då får vi köra ett par inseminationer (som "bara" kostar 2000) o samtidigt spara ihop till ivf. :) nu hoppas jag ju att det räcker med den här andra inseminationen, får veta om en vecka. Men känns lite som det har ju inte gått hittills, så varför skulle det gå nu..
  • Filli89

Hej tjejer ser ut som att även jag blir tillbaka till mitt gamla tråd. Lämnade den då jag blev gravid i februari men fick en väldigt dramatisk missfall förr förra månaden i v10 tyvär. Så nu ruvar jag igen på en blastocyst på halvt stimulerat FET.

Tess vad kul att se att även du satt igång hoppas det blir vår tur snart.

Svar på tråden Fertilitetsutredning