Hej! Vad jag läst och hört spricker själva folikeln (där ägget är) runt 25 mm. Folikeln växer 1-1.8 mm varje dygn tills den känner sig mogen och brister (alltså själva ägglossningen) slemhinna på dag 10 borde vara runt 7-10 mm för att sedan kunna växa på sig och vara 1.5-1.8 när väl embryot/zygoten (alltså ett befruktat ägg) kommer ner till livmodern. Vad gäller slemhinna har jag däremot fått lite olika bud. Min läkare säger ex. Att tjockleken inte har någon större betydelse utan att det hela handlar om huruvida den är treskiktad eller inte. Det vore kul om du frågade din läkare om detta för att se var denne svarar. Fråga iaf om slemhinnan har fler så kallade lager.
Uppdatera gärna i tråden om hur det gick. Jag ska göra detta för andra gången den 26/4 då är jag på dag 12.
Ha det gott!
Längtar efter en bebis skrev 2016-04-16 10:05:31 följande:
[quote=76471286][quote-nick]Kolan91 skrev 2016-03-24 17:59:09 följande:[/quote-nick]Hej tjejer!
Grattis till er som plussat efter all längtan! :)
Idag var jag hos gyn (cd 10) och kollade äggblåsor blev både glad och besviken / ledsen.
Äggen var det inga problem med. Två st på vänstra sidan en på 18mm och en på 14 mm. På höger en på 12 mm.
MEN slemhinnan var bara 3 mm!!! :( :(
Så ledsen. Ingen bebis denna gång heller!! Någon här inne med tunn slemhinna som har tips på vad man kan göra till nästa gång!!?
Kram på er alla kämpar![/
Heej hur stora ska äggblåsorna vara ? När dom är mognat klart som sagt ?
Och hur stor ska slemhinnan vara ?
För ska ta pergotime så fort mensen kommer , ( första enkel kur ) sedan har jag ulttaljud för att kolla äggblåsorna ? Så df undrar jag hihi : )