• JennyNG

Fertilitetsutredning

Hej!

Vi ha börjat utredningen, eller ja idag kom hälsodeklarationen så vi är väl igång med första steget iaf. Vi har försökt i 4 år och jag har inte vågat ringa innan men förra måndagen gjorde jag de:D  

• JennyNG

Nu ni tjejer har även vi kommit lite längre. Har lyckats få kontakt med Gävle idag och dom ska skicka blodprovstagning remiss ????

Så snart får vi svart på vad som kan spöka.

Och stort grattis till det som ser ut som ett +???? underbart .

Vi som ej nått det målet än kämpar på lite till för snart kommer det även bli + hos oss ????

• JennyNG

Idag fick vi hem remiss och sperma burk, nu börjar de kännas på allvar detta ???? å nervös

• JennyNG
    Tess1984 skrev 2015-08-17 21:39:00 följande:
    Jag förstår att det känns, allt är så nervös när man väntar på svar, man vill samtidigt veta samtidigt som man är livrädd.
    Hoppas allt går bra nu, har ni fått tid till läkare för genomgång av provsvaren?

Vi måste vänta med spermaprovet ända till den 22/9 :(
    den läkaren var bara i huddik en gång i månaden.
    jag Gjorde blodprov i tisdags så vi vet inte när vi får tid än
    antar att det är när spermaprovet e inne. 

• JennyNG
    Zazou skrev 2015-08-23 10:45:11 följande:

Hej hörni!
    Kan inte fatta att jag läst igenom HELA tråden. Ni verkar vara så fina och stöttande för varandra.
    Ni får säga åt mig att pysa om ni vill men jag har också startat en utredning nu. Har visserligen bara gjort ett blodprov än. Så har både sambons prov kvar och vul.

Man kan lätt säga att jag har oregelbundna cyklar när de är allt mellan 60-120 dagar långa. Så att fixa detta på egen hand har jag aldrig trott. Tur att läkarna håller med mig och hjälper mig efter bara 6 månader av oskyddat.

Jag är 25 år och befinner mig i de värmländska skogarna, om det kan vara av intresse :)

Nu när jag läst tråden håller jag verkligen tummarna för er!

Heej:) 

Då är vi två på samma del av utredningen, Har oxå lämnat in blodprov men måste vänta innan vi kan lämna in mannens prov.

Och idag har det gått en vecka sedan jag tog provet så får se om man får svar snart eller om man måste vänta tills allt är inne:)

Stanna kvar på tråden så följs vi åt :)

• JennyNG

Hallå brudar. 

Nu har jag varit lite frånvarande från er här.
    Vi var iväg den 22/9 och lämnade sperma prov och nu har vi äntligen fått tid med en läkare. Så nu är vi nervösa för vad våra prover ska visa :P 

Den 12/10 får vi se. Hoppas på hjälp sen för det är inge kul när röda veckan dyker upp hela tiden:/

Kram på er :)

• JennyNG

Tjoho brudar

Igår var vi äntligen till läkaren.
    Allt såg bra ut så det kommer bli IVF för oss.

Så tänkte fråga om nån blivit gravid på första IVF försöket :)

Svar på tråden Fertilitetsutredning