• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-08 07:54:06 följande:
    Hoppas du hade en trevlig dag igår på showen? Lät så spännande.
    Själv har det varit en mysig helg med grillpremiär med utomhuslekar.
    Hann även med en trevlig student också.
    Snart drar vi på semester, börjar räkna ner nu =)
    Kram
    Ja det var fantastiskt =) Jättekul! gick förbi stockholm äter-grejen efter en snabbis också, och handlade lite karameller från grenna =) 

Ååh. så gott med grillat!! =) 

ja vad kul! Var det efter midsommar ni skulle åka? =) 

många kramar
  • 999
    Tess1984 skrev 2015-06-08 22:37:38 följande:

Ja multivitaminer brukar ha lägre nivåer än om man tar vitaminera separat.

C-vitamin 1000mg, zink, 25mg, selen 100 mikrogram, stark e-vitamin minns ej styrkan för burken är slut...sen har vi även tillsammans ätit stark d-vitamin men vi håller upp nu under sommar månaderna.

När ska han ta nästa prov?

Min man har käkat multivitamin i princip sedan vi började försöka bli med barn för över ett år sedan. Men nu precis har han börjat äta sammanlagt ca 60 mg zink, 800 mikrogr folsyra och 200 mikrogr selen varje dag. Vi hoppas att det ska göra under på nästa spermaprov, bokstavligen. Han ska lämna det i augusti när kliniken öppnar igen. De stänger för sommaren om några dagar.
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-09 14:31:41 följande:
    Min man har käkat multivitamin i princip sedan vi började försöka bli med barn för över ett år sedan. Men nu precis har han börjat äta sammanlagt ca 60 mg zink, 800 mikrogr folsyra och 200 mikrogr selen varje dag. Vi hoppas att det ska göra under på nästa spermaprov, bokstavligen. Han ska lämna det i augusti när kliniken öppnar igen. De stänger för sommaren om några dagar.
    Håller tummarna för er nu under sommaren, skulle han träffa en annan läkare innan nya spermaprovet lämnas i augusti? När i så fall??
    Tänker på er...kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-06-09 11:46:40 följande:
    Ja det var fantastiskt =) Jättekul! gick förbi stockholm äter-grejen efter en snabbis också, och handlade lite karameller från grenna =) 

Ååh. så gott med grillat!! =) 

ja vad kul! Var det efter midsommar ni skulle åka? =) 

många kramar
    Åh vad gott med grenna karameller, dit brukar jag och familjen åka på sommaren, så kul att se bagarna tillaga karamellerna direkt i butiken. Mysigt att gå där på gatorna också. =)

Kul att du hade trevligt.

Vi åker direkt efter helgen på midsommar, åh jag vill bara iväg nu. komma bort från allt och njuta med min älskling.
    Imorgon är det begravning för min kusin, känns så himla jobbigt. =(
    Kommer bli jobbigt att se mormor och moster i kyrkan, de är helt förstörda.

Vad har du annars för planer i veckan? Börjat gå ner i tid nu?
    Kram
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-04 19:36:08 följande:

Hej !

Ja det verkar som om att syrran har fått en liten depression men allt går i vågor verkar det som, nu är det ju en liten som styr all hennes tid och man kan kanske inte göra allt som man gjorde innan, allt får ta sin lilla tid och till slut får man nog rätt på alla rutiner och bebisens rytm.

Mannen bjöd på en god oxbit, potatismos och en smarrig sås, till efterrätt bjöd han på chokladdoppade jordgubbar. Mums =)

Har du också en kille som överraskar med god mat? Mysigt att han bjöd ut dig det blir man också super glad av. =)

Jag känner nog som dig faktiskt, drar mig lite för IVF. Jag vill också att vi lyckas gravida på naturlig väg, slipper man all den pressen som IVF innebär.

Läkaren tyckte först att vi skulle gå direkt på IVF men jag lyckades övertala honom om ägglossningsstimulerande istället. Vi hade ju pratat om det från början och det var det jag hade ställt in mig på.

Jag tänker nog att vi kör några kurer pergotime och funkar inte det får vi bli satta i IVF kö men jag hoppas verkligen att vi blir gravida innan.

Vad händer annars i helgen för din del?

Nu ska jag mysa i soffan, har varit en jobbig dag med besök hos moster och mormor, moster kan fortfarande inte fatta att hennes son är borta, usch detta är så hemskt.

Trevlig helg och massa kramar.

Hej!

Sorry att mitt svar dröjt. Familjeliv strular så för mig när jag ska skriva så jag brukar ledsna :(

Hur mår du nu? Hur är det med familjen? Jag har tänkt på er...

I helgen var vi på bröllop, helt fantastisk var det! Så mycket kärlek och glädje. Hur har din helg varit?

Nu är min sambo bortrest igen och jag kommer nog ha äl i dagarna, då typiskt!

När är det som ni åker iväg?

Många kramar ????
  • 999
    Tess1984 skrev 2015-06-09 20:37:17 följande:

Håller tummarna för er nu under sommaren, skulle han träffa en annan läkare innan nya spermaprovet lämnas i augusti? När i så fall??

Tänker på er...kramar

Tack snälla du! Han ska träffa en urolog snart hoppas vi, men det har egentligen inte så mycket med utredningen att göra utan det är för att han från och till haft ont i testikeln så läkaren tyckte att det är bra att han får kolla upp det också. Men förhoppningsvis får vi svar på hans hormonprov nu i veckan. Kromosomprovet dröjer till efter sommaren.

Hur går det för er? Hur långt har ni kommit i er utredning?
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-09 21:07:12 följande:
    Hej!

Sorry att mitt svar dröjt. Familjeliv strular så för mig när jag ska skriva så jag brukar ledsna :(

Hur mår du nu? Hur är det med familjen? Jag har tänkt på er...

I helgen var vi på bröllop, helt fantastisk var det! Så mycket kärlek och glädje. Hur har din helg varit?

Nu är min sambo bortrest igen och jag kommer nog ha äl i dagarna, då typiskt!

När är det som ni åker iväg?

Många kramar ????
    Hej!
    Vad tråkigt att det strular, brukar det göra för mig också, typiskt när man skrivit ett helt inlägg sen försvinner allt, hehe.

Jag är stabil, imorgon är det begravning, lär nog inte sova allt ikväll känns det som. =(
    Är mest orolig för mina nära och kära, min vi får finnas och stöta varandra så gott det går imorgon. Fattar knappt att han är borta ens. så sorgligt.

Annars var min helg bra, studentfest och grillparty med goda vänner så jag fick verkligen annat på tankarna.

Vi åker på måndagen direkt efter midsommarhelgen, längtar så att komma bort.
    Däremot längtar jag inte efter att flyga, har tänkt sådana katastroftankar nu efter kusinens olycka.

Hur är det med dig? Nej men nää inte igen? Vilken otur ni verkar ha med äl och resor, förstår att det måste kännas frustrerande, jag tycker att varje månad känns som en evighet mellan mens, äl och mens igen, nu har vi valt att skydda oss denna månaden så vi är inte gravida, men jag har ägglossning igen under resan, så det blir kanske en highway1 bebis, hehe...vi brukar skämta om det :P

Hoppas vi hörs snart igen, massa goa kramar från mig...
  • Tess1984
    999 skrev 2015-06-09 21:19:12 följande:
    Tack snälla du! Han ska träffa en urolog snart hoppas vi, men det har egentligen inte så mycket med utredningen att göra utan det är för att han från och till haft ont i testikeln så läkaren tyckte att det är bra att han får kolla upp det också. Men förhoppningsvis får vi svar på hans hormonprov nu i veckan. Kromosomprovet dröjer till efter sommaren.

Hur går det för er? Hur långt har ni kommit i er utredning?
    Jobbigt att allt ska ta sådan tid, väntan och ovissheten måste vara fruktansvärd men förhoppningsvis löser sig allt fort och ni får rätt behandling. Hjärta

Vi är klara med utredningen, inga fel hittades och läkaren tyckte vi skulle börja prova ägglossningsstimulerande efter sommaren. Jag har lite oregelbunden cykel så det kan säkert underlätta lite.
    Om inget sker där blir vi satta i IVF, men vi har försökt sen december 2011, kanske inte fullt ut månad för månad men jag har längtan efter en liten så länge och det tar på krafterna. Under resans lopp har vi haft två konstaterade missfall men nu har det gått över ett år utan resultat. Misstänker att jag haft tre missfall. Nu tar vi nya tag och hoppas på det bästa.

kramar i massor

• varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-09 22:56:21 följande:

Hej!

Vad tråkigt att det strular, brukar det göra för mig också, typiskt när man skrivit ett helt inlägg sen försvinner allt, hehe.

Jag är stabil, imorgon är det begravning, lär nog inte sova allt ikväll känns det som. =(

Är mest orolig för mina nära och kära, min vi får finnas och stöta varandra så gott det går imorgon. Fattar knappt att han är borta ens. så sorgligt.

Annars var min helg bra, studentfest och grillparty med goda vänner så jag fick verkligen annat på tankarna.

Vi åker på måndagen direkt efter midsommarhelgen, längtar så att komma bort.

Däremot längtar jag inte efter att flyga, har tänkt sådana katastroftankar nu efter kusinens olycka.

Hur är det med dig? Nej men nää inte igen? Vilken otur ni verkar ha med äl och resor, förstår att det måste kännas frustrerande, jag tycker att varje månad känns som en evighet mellan mens, äl och mens igen, nu har vi valt att skydda oss denna månaden så vi är inte gravida, men jag har ägglossning igen under resan, så det blir kanske en highway1 bebis, hehe...vi brukar skämta om det :P

Hoppas vi hörs snart igen, massa goa kramar från mig...

Hej!

Usch är det idag... :( Ska tänka på dig och jag hoppas att det blir en fin stund. Det är så jobbigt att se anhöriga ledsna. Kan inte ens föreställa mig hur ni och dem känner i den här situationen...

Åh vad härligt att få komma bort wetett tag. Hur länge blir ni borta? Jag har säkert frågat innan men glömt bort.

Vi kolkar rubt på npgonnågon charter till sensommaren, får se om vi kommer iväg.

Ja vi har verkligen osis. Men i juli då jäklar. Tänk om vi skulle lyckas typ samtidigt? :) vvavad coolt det vore. Helt rätt av er att skydda er tycker jsg så att ni kan njuta av semestern.

Många varma kramar till dig
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-09 20:42:34 följande:
    Åh vad gott med grenna karameller, dit brukar jag och familjen åka på sommaren, så kul att se bagarna tillaga karamellerna direkt i butiken. Mysigt att gå där på gatorna också. =)

Kul att du hade trevligt.

Vi åker direkt efter helgen på midsommar, åh jag vill bara iväg nu. komma bort från allt och njuta med min älskling.
    Imorgon är det begravning för min kusin, känns så himla jobbigt. =(
    Kommer bli jobbigt att se mormor och moster i kyrkan, de är helt förstörda.

Vad har du annars för planer i veckan? Börjat gå ner i tid nu?
    Kram
    Ja =) har varit där en gång, men det var supermysigt!! =) 

Så härligt att få åka iväg o rå om varandra! Gissar på att ni får en fantastisk resa! 

okej :/ förstår det! usch. Jag var på begravning för en person jag tycker mycket om, och det värsta var och se hans fru sen 40+ år vara så ledsen. Det var ett fint avslut för en fantastisk människa, men såklart jobbgt!
    skickar massa kramar till dig!! 

Nu jobbar jag inatt och imorgon natt, sen är jag ledig från fredag morgon till torsdag kväll nästa vecka! ska bli så skönt :) ja precis, gått ner i tid! På fredag ska jag och en kompis gå på skansen och fota, vi har planerat fotorunda i flera månader, men det har alltid kommit saker ivägen, så nu äntligen =) på lördag ska vi på middag med sambons mamma och hennes sambo. Vi gav dem det i julklapp, så ska bli kul =) Har du några andra planer än begravningen i veckan? 

kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning