• Iskristall

Fertilitetsutredning

Hej tjejer! Har precis läst igenom tråden Ni verkar ha det så trevligt! Så jag undrar om jag får hänga på?!

Vi är sen nån vecka klara med vår utredning. Inga konstigheter har hittats i våra prover. Blodprover, spermieprov o spolning av äggledarna är utan anmärkning. Jag har pco, men den har blivit bättre med åldern. Pga vår ålder tyckte läkaren att vi skulle starta med ivf direkt. Men väntetiden är ca 5-6 månader. Så vi fortsätter försöka själva över sommaren. Det är vårt första barn. Vi har försökt över ett år. I dag är jag på äl+8 och hoppas på ett litet mirakel om ca en vecka!

Beklagar bortgång av anhörig och tråkiga provresultat till en del av er men håller tummarna att det löser sig i slutändan!

• Iskristall

Tack chbw!

Håller tummarna för en fin äl!

Själv är jag nu på äl +11 idag. Tror min mens kommer om ett par dagar. Allt pekar på det tyvärr.

• Iskristall
    chbw skrev 2015-06-25 18:34:22 följande:

Tack! =) 

okej :/ Håller tummarna. Skönt för er dock att veta att ni får hjälp snart om det inte fungerar av sig självt! Tycker själv det är skönt att jag kommer få sprutorna om jag inte är gravid spontant (heter det så?) i höst =) 

kram

Jo, det är skönt att det finns hjälp att få! Men så bra

att hjälpen finns att få! Men det känns långt till i vinter...jag vill nu juh!

Jag hoppas graviditet åt oss alla snarast!!
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-06-25 20:55:00 följande:

Välkommen till tråden! :)

Tackar och bockar!
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-09 21:28:15 följande:

Hej gänget!

Hur går det för er?

Kramar

Jag väntar på förmodad äl om ca en vecka, förhoppningsvis. Så vi kan försöka oss på ytterligare ett eget försök i väntan på ivf.

Hur går det själv?

Kram
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-10 16:12:15 följande:

Jag väntar också på äl. Är nu inne på cykeldag 15. Har de senaste månaderna fått positivt ältest runt dag 17. Neg ältest idag... men hade lite brun flytning idag. Brukar du ha det i mitten av cykeln?

Vilken cykeldag är du på och när brukar du gå äl?

Kram

Jag är på cd 14 idag (vi ligger ganska lika) och de senaste månaderna har jag fått äl på dag 18-19. Men jag väntar på att hitta äl-sekret innan jag börjar testa med äl-test. Brukar ha det ett par dagar innan äl sker. Nä, jag brukar inte få bruna flytningar mitt i cykeln. Säger du att du brukar ha bruna flytningar mitt i cykeln?

Kram
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-10 16:17:27 följande:

Skippa pergo denna månaden menar jag såklart :)

Kramar

De sägs ju att pergo håller i sig nån månad efter när man inte tar den. Så du kanske får verkan av den iallafall
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-11 06:37:04 följande:

Jag tycker det är så svårt det där med älsekret.. .

Senaste cykeln var det klistrigt och rikligt typ två dagar innan äl. Hur brukar det se ut för dig?

Nu har jag som sagt fått bruna flytningar mitt i cykeln. Brukar inte ha det.. skumt!

Kramar

Jag tycker det brukar fungera bra det där med att kolla äl-sekret. Alla månader ser inte alltid likadana ut, men jag brukar kunna se klart äl-sekret som är som rå äggvita ett par dagar innan äl.

Vet inte vad dina bruna flytningar kan bero på kanske höga östrogen nivåer?

Kram
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-11 19:44:24 följande:

Okej... jag får försöka förstå mig på mina flytningar.

neg ältest idag också och fortfarande bruna flytningar.

Okej... kanske. Men vad innebär det då?

Kram

Det var bara en spekulation från min sida. Vet förstås inte varför du får bruna flytningar.

Det finns bra förklaringar på nätet om man googlar flytningar och äl-flytningar. Men när man närmar sig äl ändrar flytningarna karaktär och blir klara och ser ut och känns som rå äggvita, kan även vara vattniga och klara då är man som mest fertil. Dessa flytningar kan man "bygga broar" av. Tar man dessa flytningar mellan tummen och pekfingret så håller de ihop och blir som långa trådar mellan fingrarna. Annars i cykeln är flytningarna vita och klibbiga, sticky som de säger på engelska. Dessa flytningar är inte fertila.

Idag har jag börjat få dessa äl-flytningar som är fertila. Så jag hoppas på en äl nu här till mitten av veckan
Svar på tråden Fertilitetsutredning