Missilence skrev 2015-03-23 20:36:44 följande:
Vet du vad man gör åt sköldkörteln? Har det å göra med att jag inte blir gravid? Hoppas allt går bra så du får ditt plus!
Sköldkörteln får man behandla om de anser att det behövs. Väntar själv på mina nya provsvar då jag hade för högt tsh-värde. Underfunktion i sköldkörteln kan göra att mens/ägglossning uteblir om jag minns helt rätt. Har de sagt något mer till dig om sköldkörteln?
Läste någonstans att det optimala tsh-värdet för att bli gravid är 1. Och rekommendationerna är att värdet ska hållas under 2.5 graviditetens första tre månader, sen under 3 eller om det var under 3.5.
monn skrev 2015-03-23 18:33:24 följande:
Vi är i nästan samma sits! Har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har lite för höga sköldkörtelvärden, mannens spermier ser bra ut, men jag har PCO. Började med Levaxin förra veckan... Skall spola äggledarna nästa vecka, sedan blir det insemination :)
Hur påverkar din pco dig? Har du även hormonrubbningen? Läkaren sa till mig att har jag tur får jag igång äl om sköldkörteln fixas, annars är det även pcos-en som bråkar o isåfall blir det äl-stimulerande sprutor...