• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Missilence
    Tess1984 skrev 2015-03-21 08:05:52 följande:

Ja jag vill inte att barnlösheten ska förstöra mig, detta ordspråket brukar jag tänka på när jag har sämre dagar.

"låt inte sorgen i ditt förflutna och rädslan för framtiden förstöra lyckan i ditt nuvarande"

Jag har många vänner som också fått kämpa, särskilt min bästa vän som jag har daglig kontakt med, de fick vänta flera år innan deras första mirakel föddes via IVF, hon hade i flera år mått otroligt dåligt och inte levt sitt liv fullt ut som hon önskade, för allt löste ju sig i slutändan och det gör det för oss flesta.

Vad gör ni annars om dagarna i tråden?

Själv tränar jag en del,  fotograferar mycket, målar, försöker även göra många små utflykter, sist var jag och sambon på en romantisk date på ett Spahotell, kan rekommenderas =)

Det är helt rätt tänk! Även att det är jobbigt så ska man ju alltid tänka att det kommer gå bra!

Jag joggar en del när jag är ledig. Jag jobbar ganska mycket också :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-03-21 08:05:52 följande:

Ja jag vill inte att barnlösheten ska förstöra mig, detta ordspråket brukar jag tänka på när jag har sämre dagar.

"låt inte sorgen i ditt förflutna och rädslan för framtiden förstöra lyckan i ditt nuvarande"

Jag har många vänner som också fått kämpa, särskilt min bästa vän som jag har daglig kontakt med, de fick vänta flera år innan deras första mirakel föddes via IVF, hon hade i flera år mått otroligt dåligt och inte levt sitt liv fullt ut som hon önskade, för allt löste ju sig i slutändan och det gör det för oss flesta.

Vad gör ni annars om dagarna i tråden?

Själv tränar jag en del,  fotograferar mycket, målar, försöker även göra många små utflykter, sist var jag och sambon på en romantisk date på ett Spahotell, kan rekommenderas =)

Bra tanke =)

just nu mest jobb. Orkar inget mer. Men ska byta schema o enbart jobba natt =fler lediga dagar o mer ork till rehabträning o annat en gillar =) (träna, sy, läsa, pärla osv). Nu mycket mys hemma o med katterna o sambon o mest vila för o orka jobba o med alla olika läkarbesök. Kommer bli toppen o byta arbetstider :D

Spahotell låter mysigt! Letar efter nått sånt i present till sambon när han fyller år, men han är allergisk mot klor, så får kanske låta bli spa.. får se =)
  • Mrs.W

Här blir det mest jobb också! Försöker planera in roliga aktiviteter och träffar med vänner på helgerna, jag har oftast inte så mycket lust att vara social när jag är ledig men försöker motivera mig själv istället för att låsa in mig i huset hela helgen.

• Tess1984

Hej tjejer, hur är det med er idag? Hoppas ni haft en bra helg!
    Vore trevligt att veta var någonstans i Sverige ni bor, om ni vill tala om såklart.
    Ha en fin söndag, kramar

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-03-22 21:28:37 följande:

Vore trevligt att veta var någonstans i Sverige ni bor, om ni vill tala om såklart.

Ha en fin söndag, kramar

Idag är en trött =) hur är det med dig?

Finns i haninge strax utamför stockholm. Du då? =)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-03-23 09:38:56 följande:
    Idag är en trött =) hur är det med dig?

Finns i haninge strax utamför stockholm. Du då? =)
    Idag mår jag bra, har precis startat en detox, lite huvudvärk men man överlever.
    Jag befinner mig nere i Skåne, Helsingborg.
    Jag älskar Stockholm, var där förra året på konsert vi bodde i stan ett par dagar, trevligt upplevelse..
    Hoppas du får en bra dag. kram
  • Missilence
    Tess1984 skrev 2015-03-22 21:28:37 följande:

Ha en fin söndag, kramar

Jag bor i strömstad :)
  • monn

Vi är i nästan samma sits! Har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har lite för höga sköldkörtelvärden, mannens spermier ser bra ut, men jag har PCO. Började med Levaxin förra veckan... Skall spola äggledarna nästa vecka, sedan blir det insemination :)

Missilence skrev 2015-03-18 11:43:21 följande:

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Missilence
    monn skrev 2015-03-23 18:33:24 följande:

Vi är i nästan samma sits! Har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har lite för höga sköldkörtelvärden, mannens spermier ser bra ut, men jag har PCO. Började med Levaxin förra veckan... Skall spola äggledarna nästa vecka, sedan blir det insemination :)

Vet du vad man gör åt sköldkörteln? Har det å göra med att jag inte blir gravid? Hoppas allt går bra så du får ditt plus!
Svar på tråden Fertilitetsutredning