chbw skrev 2015-03-19 10:59:32 följande:
Hon sa att jag kan ta alvedon innan. Tror inte det hjälper dock. Fick ont vid cellprovet o hade ont hela dagen (det ska ju inte kännas). Får även ont vid vul.. lugnande kanske jag kan få iaf, då lär jag ju inte spänna mig lika mkt. Får fråga :)
Vi har inte försökt så länge, snart 8 månader, men pga endometriosliknande smärtor hos mig (alla symtom i princip men har inte gått att bekräfta trots op) fick vi remiss tidigare (vid 6 månader) då jag helst inte ska stå utan behandling för länge :/ hur länge hade du försökt?
Ja fråga helt klart efter lugnande om du vet att du brukar få så ont vid undersökningar.
Låter jobbigt med endometrios, hoppas du snart får den rätta behandlingen.
Vi har försökt ett år nu men 2012 hade vi vårt senaste missfall, vi valde att ta en liten paus efter andra missfallet men nu är vi igång igen, hade inte räknat med att det skulle ta sådan tid, vi har blivit gravida snabbt de andra gångerna.
Nu får vi se vad proverna visar, jag är lite kluven till om jag har ägglossning varje månad, visa månader kommer mensen 2 veckor senare och jag har knappt mensvärk och blöder smått fler dagar, har även kollat med gravtest och har inte varit gravid, vet ej om mensen sabbas nu när man har varit lite stressad och orolig.