• monn

Fertilitetsutredning

Vi är i nästan samma sits! Har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har lite för höga sköldkörtelvärden, mannens spermier ser bra ut, men jag har PCO. Började med Levaxin förra veckan... Skall spola äggledarna nästa vecka, sedan blir det insemination :)

Missilence skrev 2015-03-18 11:43:21 följande:

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• monn

Ja, jag har fått Levaxin. Tydligen är det värdet jätteviktigt. Påverkar ägglossningen, jättelätt att få missfall osv om det är förhöjt. Levaxinet tar 4-6 veckor innan det ger effekt, men kan ta längre tid... Lycka till för er med :) har ni fått reda på ngt om din mans spermier?

Missilence skrev 2015-03-23 20:36:44 följande:

Vet du vad man gör åt sköldkörteln? Har det å göra med att jag inte blir gravid? Hoppas allt går bra så du får ditt plus!

• monn

Fick ni ingen hjälp?

Thotis90 skrev 2015-06-25 22:23:53 följande:

Vi gick igenom en fertilitetsutredning för 2 år sedan (hade då försökt i 1 år) där allt såg bra ut och vi blev stämplade som oförklarligt barnlösa. Jag är av den typen som är övertygad om att om man inte blir gravid så ÄR någonting fel. Mycket riktigt så var det så på mig då det visade sig att jag har endometrios. Jag har också ett TSH som är lite för högt för någon som försöker bli gravid (men ändå inom referensvärdet för vad som är normalt i allmänhet).

• monn

Vi fick sexförbud efter spolningen, för de sade att man visste inte hur kontrastvätskan de använder skulle kunna påverka ett foster..

• monn

På det ena är där ju ett tunnt tunnt streck och det andra är positivt! Tror du är gravid :) grattis!!!

chbw skrev 2015-11-27 12:10:30 följande:

Behöver lite hjälp! =)

14 dagar sen jag tog ovitrelle. Testat negativt i om det är två eller tre dagar så hormonerna från ovitrelle är inte kvar.

Idag fick jag ett positivt o ett negativt... hur fasen tolkar man det? Negativt antar jag?

Ska testa imorgon med o om mensen uteblir kollar jag med cbplus på måndag.

Testet som ligger en bit ifrån är gårdagens de två ihop (lh o hcg) från idag. Bilden nedanför.

Alla tre idag nedan från idag.

Svar på tråden Fertilitetsutredning