varningsljus skrev 2015-04-28 07:15:57 följande:
Vi fick dem i samband med vårt kommande läkarbesök, som var efter ca 4 veckor från det att vi var där och tog proverna. Tror proven i sig bara tog ett par veckor att komma till läkaren men vår läkare sa att hon inte lämnar provsvar per post utan ville ta det i samband med besök på kliniken.
Fick du dina svar per post? Märkligt att du har fått men inte din sambo. Men det finns säkert en förklaring till det, jag håller tummarna för att hans prov ser bra ut!
Intressant! Jag upplever att både jag och sambon äter bra och varierat. Vad är selen och evitamin bra för?
Vi har också ätit höga doser dvitamin i vinter (5000ie om dagen) nu äter vi mindre, 2000ie om dagen. Tänker att vi fortsätter med det ett tag till.
Intressant med maca, får kolla upp det. Även magnesium, jag har inte så mycket menssmärtor men har vänner som har så kan rekommendera dem det :)
Idag har jag bim. Ingen mens ännu men jag har en känsla av att den är på väg. Får jag den inte under dagen så tar jag ett test imorgon bitti. om den kommer så ska jag ringa kliniken för att boka in nytt besök. Funderar på hur jag ska göra med pergotime denna cykeln, sambon kommer ändå vara bortrest under två veckor vid äl så det känns liksom onödigt. Får se vad läkaren säger eller om jag ska köra på.
Men detsamma! Det hoppas jag verkligen! kollar tråden flera ggr om dagen och blir lika glad varje gång jag har olästa meddelanden. Skönt att bolla och ventilera med er som är i samma situation :)
Ha en härlig dag! Kramar
E-vitamin fungerar som antioxidant och i fertilitetssyfte kan E-vitamin reglera balansen mellan progesteron och östrogen, har man menssmärtor vid mens kan både E-vitamin och C-vitamin lindra. Min homeopat kallade E-vitamin fertilitesvitaminet =)
E-vitamin stärker underlivet, ökar fruktbarheten och potens och kan förebygga missfall..
Selen är både bra för kvinnan och mannen i fertilitetssyfte, selen kan förhindra kromosomskador och bidrar till normal utveckling av foster under graviditet.
Enligt sambon säger han att barnmorskan sa att vi får hans provsvar när vi kommer till läkaren, men det konstiga är ju att jag fick hem mina provsvar på brev så varför skulle inte han? Jag får helt enkelt ha tålamod och stå ut tills nästa vecka.
Var din sambons provsvar normala?
Åh vad spännande, hoppas mensen inte dyker upp för din del. =)
Min sambo är bortrest under helgen, kollade precis i kalendern och jag har beräknad ägglossning då, just nu känns det lite surt men man spermier kan ju överleva ett tag så man får hoppas på det.
Ha en fin dag, nu ska jag träna sen ska jag åka till en kompis, min enda kompis som inte har barn eller är gravid, ska bli skönt att prata med någon som inte nämner order gravid, eller barn =)
Kramar i massor