• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-21 09:18:02 följande:
    Solen skiner i Sthlm också.. Dock sitter jag inne och pluggar idag. Går utbildning genom jobbet nu under några veckor.
    Men någon promenad i solen får det bli :)

Jag förstår, men då är det ju perfekt att kunna låna en vovve då och då :)

Jag mår ganska bra. Försöker att inte tänka så mycket på att bli gravid men som du vet är det ju lättare sagt än gjort. Ska försöka fokusera på träning osv nu framöver.
    Hur mår du själv?

Jag har förväntad mens om en vecka. Har lovat mig själv att inte göra något gravtest innan BIM, för jag blir ändå bara så besviken. Det räcker med att bli besviken när mensen kommer.
    Lite trist också, för om cykeln ser ut som denna månaden så är min sambo bortrest under min ÄL i maj. Funderar på att strunta i att ta pergotime då? Men vad fasen ska man göra liksom, det går ju inte att bli livegen i väntan på äl..

När har du bim?

Kram
    Nej det är verkligen inte lätt, man mår piss i perioder. Veckan innan mens är värst för mig men det kan ju vara en kombination av PMS och längtan att vara gravid.
    Just nu mår jag bra, jag är i den perioder efter mens då jag bruka känna hopp igen, man är lite förväntansfull inför nästa ägglossning, sen har jag vår USAroadtrip att se fram emot. Vi ska ner och boka flygresan och hyrbilen idag.

Sen försöker jag hela tiden hitta på saker för att undvika barntänkandet, håller på att öppna eget företag och i höst tänkte jag gå en målarkurs med några vänner.
    Men jag vet att i perioder finns det inget annat i tankarna än barn och man blir lite smått galen, men man får försöka tänka att en vacker dag är det vår tur och under tiden får man inte försöka förstöra nuet, livet är alldeles för kort för det men lättare sagt än gjort :P

Jag vet knappt när jag har BIM, har ganska långa cyklar 36 dagar, borde väl få den i mitten av Maj i så fall och ägglossning nu i slutet på månaden.

Nej jag håller med dig det är bara dumt att testa innan BIM, jag har alltid testat efter dag 36 om mins mens varit sen, jag kan ju få mensen dag 39 också, eller det har hänt en gång förra året och då testade jag någon dag innan.

Vad tränar du för något? =)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-21 16:46:12 följande:
    Jaa. Vi har plats för badkar, så nån av de som bott innan måste tagit bort. Vi ska eventuellt få ta en kompis badkar, då han inte vill ha sitt. Både jag o sambon ÄLSKAR att bada =) 

Ja okej =) jag brukar kika lite varje dag. Även när jag jobbar natt, eftersom jag är personlig assistent så blir det ju en del tom tid när personen sover, o då kan jag se serier, film eller läsa =) brukar ibland pyssla (pärla, broder) också =) det är mysigt. 
    Åh, den låter intressant. ska kika! 
    Såg du Dawsons creek när den gick? eller har du sett i efterhand? det är nog en av  mina absoluta favoritserier. Såg den för nått år sen på netflix, o sen köpte jag boxen. Tyvärr finns bara tre säsonger på netflix. Tonårsdrama. Sååå himla bra. Haha. Av nån anledning har jag sen kanske 3-4 år börjat gilla tonårsdramor, typ 90210, dawsons creek och gossip girl. haha. avskydde allt sånt utom OC förut, när jag var kring 15 =) 

Ja. Måste bara komma mig för. Hittills har det blivit mössor haha. Det är det jag kan än sålänge! Börjat på små små vantar. Ska försöka få till mudden bättre, sen blir de nog bra! Det är rätt mysigt faktiskt. Men man måste verkligen ha lust att göra det där o då, annars blir det bara jobbigt. 

Idag är det helt okej, har sovit ända till 16, vilket var tur då jag jobbar inatt =) Härligt med sol, och att rida! inte gjort det sen jag var typ 10 och jag fick ta nån tur ibland på min morfars systerdotters häst. Funderar på o hitta nått stall där man kan få rida nån timme, men inte gå lektion.. Bara för att det är mysigt. Får se vad som finns! 

många kramar. 
    Åh vad härligt att ni ska få badkar, hihi vad avis jag är.
    Vår nästa lägenhet måste bara ha ett badkar, skönt att ta sig ett bad en kall vinterdag efter jobb, jag brukade hälla i sådan lavendelolja, farligt för man somnade nästan, hehe.

Hehe, jag tror jag såg Dawsons creek men jag minns inte riktigt handlingen, jag minns den men ändå inte, hehe. eller jo som säger tonårsdrama. hehe.
    Får se om det blir nästa serie jag tar an, just nu har jag tre serier jag följer och det räcker och blir över, sen nu när sommaren snart är här är man ute mer, igår var jag ute hela dagen, först en ridtur med kusinens barn och sen en skogspromenad med familjen, det var en solig dag hela dagen igår.

Jag har en vän som stickar och syr jätte bra, har redan sagt till henne att jag blir en storkund när jag får barn. =)

Ja det var så mysigt igår, vi red ut i skogen, naturen är så himla vacker nu också när allt blommar.

Hoppas du får en fin dag, kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-22 08:01:36 följande:

Åh vad härligt att ni ska få badkar, hihi vad avis jag är.

Vår nästa lägenhet måste bara ha ett badkar, skönt att ta sig ett bad en kall vinterdag efter jobb, jag brukade hälla i sådan lavendelolja, farligt för man somnade nästan, hehe.

Hehe, jag tror jag såg Dawsons creek men jag minns inte riktigt handlingen, jag minns den men ändå inte, hehe. eller jo som säger tonårsdrama. hehe.

Får se om det blir nästa serie jag tar an, just nu har jag tre serier jag följer och det räcker och blir över, sen nu när sommaren snart är här är man ute mer, igår var jag ute hela dagen, först en ridtur med kusinens barn och sen en skogspromenad med familjen, det var en solig dag hela dagen igår.

Jag har en vän som stickar och syr jätte bra, har redan sagt till henne att jag blir en storkund när jag får barn. =)

Ja det var så mysigt igår, vi red ut i skogen, naturen är så himla vacker nu också när allt blommar.

Hoppas du får en fin dag, kramar

Jaa. underbart haha. Skönt för sambon badar mer än mig så inte svårt art argumentera för ett badkar iallafall;)

Okej :) den var Riktigt bra lafall! Ja. Ska försöka hänga ute med katterna lite nu när det blir varmare. O med kameran :)

Åh så härligt! Nu sov jag hela dan pga nattjobb men det är skönt o svalt så tror det vart sol hela dagen här :)

Okej! Härlig!

Ja det ör mysigt med vår :)

Har ni fått nått svar än?

Många kramar!
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-22 20:05:16 följande:
    Jaa. underbart haha. Skönt för sambon badar mer än mig så inte svårt art argumentera för ett badkar iallafall;)

Okej :) den var Riktigt bra lafall! Ja. Ska försöka hänga ute med katterna lite nu när det blir varmare. O med kameran :)

Åh så härligt! Nu sov jag hela dan pga nattjobb men det är skönt o svalt så tror det vart sol hela dagen här :)

Okej! Härlig!

Ja det ör mysigt med vår :)

Har ni fått nått svar än?

Många kramar!
    Nej vi har inte fått svaren än, ger upp det nu och jag för försöka stå ut till läkarbesöket om två veckor, känns helt ok.
    Nu har jag mest tänkt på resan, idag var vi nere på resebyrån och kollade priset, vi kommer antagligen betala allt på fredag som reseledaren fick fram, både flyg och hyrbil samt första natten på hotell.

Jag fotar också väldigt mycket just nu, har du en systemkamera?
    Lär nog fota som en dåre nere i USA =)

Nu ska jag titta lite på true blood, somnade som vanligt mitt i avsnittet igår. =)
    Ha en fin kväll. kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-04-22 20:48:08 följande:
    Nej vi har inte fått svaren än, ger upp det nu och jag för försöka stå ut till läkarbesöket om två veckor, känns helt ok.
    Nu har jag mest tänkt på resan, idag var vi nere på resebyrån och kollade priset, vi kommer antagligen betala allt på fredag som reseledaren fick fram, både flyg och hyrbil samt första natten på hotell.

Jag fotar också väldigt mycket just nu, har du en systemkamera?
    Lär nog fota som en dåre nere i USA =)

Nu ska jag titta lite på true blood, somnade som vanligt mitt i avsnittet igår. =)
    Ha en fin kväll. kramar i massor
    Okej! skönt att det känns ok i alla fall.
     åh, spännande! ska nog kika lite på resor nu inatt på jobbet, verkar bli en lugn natt så kommer få en del tid över. 

härligt! ja, jag köpte en kompakt (liten) systemkamera förra sommaren, och sålde min stora kamera då den inte kom med nånstans pga för stor. Älskar att fota o har gjort i 8-9 år nu. brukar gå fotorundor med en kompis. Längtar tills jag är utomlands nästa gång och får fota solnedgångar vid hav osv :) 
    det kan jag tänka mig! skulle kunna åka dit bara för att fota haha. 

mysigt :) jag ska kika lite serie på jobbet nu, o kolla resor. Peta i mig lite glass och tycka synd om mig själv haha. tror mensen e på g. börjar göra småont o krampa i tjejmagen. hoppas den inte luras nu, utan att den kommer snart! 

många kramar!
  • Annasofia01
    varningsljus skrev 2015-04-22 07:02:55 följande:

Ja det är tufft... försöker fokusera på annat men lättare sagt än gjort.

Ja vi har gjort utredning och allt ser bra ut på både mig och sambon. Åt min första kur pergotime nu denna cykeln som sagt och det för atr min mens är så oregelbunden.

Samma problem som för mig så ni kommer säkert snart plussa. Jag kunde bara tänka på just det hela tiden att plussa och någonstans när jag gav upp men när vi ändå hade mys då jag hade ägglossning plussade vi . Men är verkligen känslomässigt jobbigt och först var killen inte så sugen på mys så tvingade till mig det eller han fattade väl allvaret att jag tänkte ge de ett sista försök . Hade de inte gått så hade jag tagit en paus från allt som hade med barn produktion att göra. Så kanske de som gjorde de lättare att jag helt enkelt gav upp . För att försöka varje dag i nästan två år är verkligen tungt . Man lever som inte på riktigt och blir lätt nere . Så förstår om ni har det jobbigt . Men de måste se ljust ut för er nu om du hade som mig ojämn mens :). Hoppas ni plussar snart kram
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-04-22 07:50:10 följande:

Nej det är verkligen inte lätt, man mår piss i perioder. Veckan innan mens är värst för mig men det kan ju vara en kombination av PMS och längtan att vara gravid.

Just nu mår jag bra, jag är i den perioder efter mens då jag bruka känna hopp igen, man är lite förväntansfull inför nästa ägglossning, sen har jag vår USAroadtrip att se fram emot. Vi ska ner och boka flygresan och hyrbilen idag.

Sen försöker jag hela tiden hitta på saker för att undvika barntänkandet, håller på att öppna eget företag och i höst tänkte jag gå en målarkurs med några vänner.

Men jag vet att i perioder finns det inget annat i tankarna än barn och man blir lite smått galen, men man får försöka tänka att en vacker dag är det vår tur och under tiden får man inte försöka förstöra nuet, livet är alldeles för kort för det men lättare sagt än gjort :P

Jag vet knappt när jag har BIM, har ganska långa cyklar 36 dagar, borde väl få den i mitten av Maj i så fall och ägglossning nu i slutet på månaden.

Nej jag håller med dig det är bara dumt att testa innan BIM, jag har alltid testat efter dag 36 om mins mens varit sen, jag kan ju få mensen dag 39 också, eller det har hänt en gång förra året och då testade jag någon dag innan.

Vad tränar du för något? =)

Sant! Jag får försöka fokusera på annat jag också... vissa perioder går det bättre, andra sämre.

Vad roligt att ha en resa och se framemot! När åker ni?

Vi funderar också på att åka någonstans i slutet av sommaren, till Grekland tror jag att det blir.

Jag försöker komma igång med löpningen igen. Sen kör jag lite på gym, mest pass som body pump mm. Men jag har varit lite slö på sistone. Tränar du något?

Kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-23 07:01:06 följande:
    Sant! Jag får försöka fokusera på annat jag också... vissa perioder går det bättre, andra sämre.

Vad roligt att ha en resa och se framemot! När åker ni?

Vi funderar också på att åka någonstans i slutet av sommaren, till Grekland tror jag att det blir.

Jag försöker komma igång med löpningen igen. Sen kör jag lite på gym, mest pass som body pump mm. Men jag har varit lite slö på sistone. Tränar du något?

Kramar
    Går allt som det ska åker vi den 22 Juni och kommer hem den 10 Juli, ska ner och bekräfta allt på resebyrån imorgon.
    Jag tränar crossfit, sen är jag väldigt aktiv med inlines också, speciellt nu på våren/sommaren. Försöker röra mig så mycket jag bara kan. Tränar mycket själv med min syster, hon är instruktör och gymägare.

Grekland är härligt, glömmer aldrig deras fetaost och yoghurt. Mumsfilibaba.

Löpning är också en perfekt träning nu när det blir bättre väder, man kan träna mycket ute nu vilket är något billigare än att springa på gym. =)
    Ni har kanske en trevlig slinga i närheten du brukar springa, jag har turen att ha en fin skog inte alls långt från hemmet.

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-22 23:26:16 följande:
    Okej! skönt att det känns ok i alla fall.
     åh, spännande! ska nog kika lite på resor nu inatt på jobbet, verkar bli en lugn natt så kommer få en del tid över. 

härligt! ja, jag köpte en kompakt (liten) systemkamera förra sommaren, och sålde min stora kamera då den inte kom med nånstans pga för stor. Älskar att fota o har gjort i 8-9 år nu. brukar gå fotorundor med en kompis. Längtar tills jag är utomlands nästa gång och får fota solnedgångar vid hav osv :) 
    det kan jag tänka mig! skulle kunna åka dit bara för att fota haha. 

mysigt :) jag ska kika lite serie på jobbet nu, o kolla resor. Peta i mig lite glass och tycka synd om mig själv haha. tror mensen e på g. börjar göra småont o krampa i tjejmagen. hoppas den inte luras nu, utan att den kommer snart! 

många kramar!
    Hittade du några resor inatt? =)

Hehe, jag håller med dig angående foto, jag har nästan med mig kameran överallt och det är verkligen ett måste när man ska utomlands. Jag fundera på att gå en fotokurs men jag hittar ingen bra nere i Helsingborg. Är du självlärd?

Ajdå, tråkigt med mens, hatar verkligen PMS =(
    Hoppas du snart mår bättre, kram
  • varningsljus
    Annasofia01 skrev 2015-04-23 06:52:10 följande:

Samma problem som för mig så ni kommer säkert snart plussa. Jag kunde bara tänka på just det hela tiden att plussa och någonstans när jag gav upp men när vi ändå hade mys då jag hade ägglossning plussade vi . Men är verkligen känslomässigt jobbigt och först var killen inte så sugen på mys så tvingade till mig det eller han fattade väl allvaret att jag tänkte ge de ett sista försök . Hade de inte gått så hade jag tagit en paus från allt som hade med barn produktion att göra. Så kanske de som gjorde de lättare att jag helt enkelt gav upp . För att försöka varje dag i nästan två år är verkligen tungt . Man lever som inte på riktigt och blir lätt nere . Så förstår om ni har det jobbigt . Men de måste se ljust ut för er nu om du hade som mig ojämn mens :). Hoppas ni plussar snart kram

Tack för din pepp!

Jag är jätteglad för er skull att ni äntligen fått plussa. Underbart!

Ska försöka fokusera på att komma igång med träningen och så istället. Må bra helt enkelt och leva i nuet.

Kram på dig!
Svar på tråden Fertilitetsutredning