odie skrev 2015-04-17 22:05:04 följande:
Läste en jättebra artikel om det där, att män under barnlöshet blir mer lyhörda för sin kvinnas känslor.. Här är länken till
artikeln!
Jag studerar till lärare så har fullt upp, annars reser vi väldigt mycket! Har under denna process börjat sy mycket, vilket har fungerat som en form av terapi. Ni då?
Såg att du skrev att du kollat på flyg till San Francisco, vi var där 2013! Ska ni resa runt i USA då?
Kramar
Oj, jag kände verkligen igen mig i artikeln, jag pratar och älter medans sambon försöker trösta men ändå byta samtalsämne, han tycker t.ex. inte att vi är barnlösa än fast vi försökt ett år, vi har bara haft otur menar han.
Jag kan också tänka på barnen vi aldrig fick, om jag inte fått missfall hade vi kanske haft två barn nu som kanske sprungit runt här i vardagsrummet, jag kan sörja framtiden som aldrig blev än idag medans sambon inte gör det, man får helt enkelt respektera att man sörjer och tar detta annorlunda.
Sambon sa faktiskt detta för någon dag sen, att han visar sig stark för min skull, tänk om han hade varit som jag, vem skulle då tagit upp båda på ytan igen när man har deppiga dagar? =)
Åh vad bra att du varit i San Francisco, vi tänkte börja resan där med hyrbil, vi tänkte sen köra mot las vegas, grand canyon, och sista kusten vid los angels, körde ni runt? Du kan kanske tipsa oss lite i så fall? =)
Härligt att höra att du också älskar att resa, jag har många resor jag vill göra i framtiden. blanda annat Afrika. =)
kramar i massor