• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vi ska också till fotograf, ska till samma tjej som fotade vårt bröllop. Vet inte riktigt när bara, tror jag vill låta magen växa lite till. Tackolov är det lätt att få tid hos henne eftersom hon inte längre sysslar med det på heltid.

• Fröken Smilla

Jobbigt, Sindyrella! Om du har en vetekudde lägg den i frysen och ta fram den när du ska sova, den svalkar skönt i sängen.

Lisodan - inte bara jag som hört dåligt om Cytotec då alltså. Jag gör två Spotifylistor till förlossningen. En med glad snabb musik och en med lugn avslappnande musik. Vi körde övningar på yogan som var riktigt jobbiga för att ge oss en idé om hur man tar sig igenom värkar. En gång satte hon igång en riktigt glad upptempo låt, och det hjälpte massor att ta sig igenom det jobbiga. Men jag vågar inte tro på att jag kommer gilla upptempo hela tiden, så jag gör en lugn lista också

• Fröken Smilla

Har också börjat räkna ner har 20 arbetsdagar kvar spridda över 5 veckor. Känns mycket märkligt!

• Fröken Smilla
    Annamckenzie skrev 2015-08-06 06:53:10 följande:

10 okt :) men jag kommer förlösas med KS då jag varit med om en bilolycka när jag var ung (därav bara en äggledare) mitt bäcken gick i typ i kras så jag kan omöjligt föda fram ett barn. I England så blir det KS en LR två veckor innan. Det är lite annorlunda här borta med både försäkring och ledighet. Läser att ngn av er blivit sjukskriven? Det skulle man aldrig få bli i England tack och lov så har jag ett jobb där jag själv väljer lite hur jag skall jobba med tanke på mitt bäcken som gör sig starkt påmint ;)

Samma bf som mig men då lär du ändå hinna före med tanke på KS. Vet ni vad det ska bli eller har ni valt att låta det bli en överraskning?

Hur länge får ni vara föräldralediga? Jag bodde i Skottland ett tag men fick aldrig grepp om sådant...
  • Fröken Smilla

Välkommen ner till underbara Skåne, Kakan! Visar sig från sin bästa sida nu jättefin bild!

Sindyrella - fin mage!!

Verkar inte helt enkelt med FL i Storbritannien... Min bästa kompis bor i USA och är gravid, där är det ännu värre. De får tre månaders FL (obetald dessutom). Jag hade aldrig fixat det! Blev dock överraskad att dagis är så dyrt i Storbritannien, trodde det var som här ungefär.

• Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-08-07 08:59:01 följande:

Hej alla fina magar! Kikar in och vinkar lite till "det gamla gänget" här inne.

Blir så glad över att se hur bra det går och att bebisar växer och utvecklas fint!

Vi kommer göra ett nytt försök igen i januari. Innan dess ska vi hinna gifta oss tänkte vi.

Kram på er tjusiga!

Hej!! Så härligt med giftermål, det var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv!

Håller alla tummar för er i framtiden <3
  • Fröken Smilla
    Annamckenzie skrev 2015-08-06 20:46:27 följande:

Nej dagis är helt omöjligt om man inte är stenrik därav att det är så vanligt med hemmafru och barnflicka. Dock är det svårt att vara hemmafru för vanliga människor också. Min syster ex är veterinärassistent och hennes man rektor och inte storavlönade så vanligt är att man ber släkten om hjälp alt gör som vi gör delar på en barnflicka ???? Jag har en väninna Frankrike där får de Vara hemma 5 månader. Jag tror man vänjer sig beroende vilket land man bor i ???? Jag har bott i England i snart 15 år så jag har lärt mig och accepterat systemen ???? BB och förlossning tror jag dock är lika? Jag skall snittas så jag får stanna 3 dygn vid vanlig födsel får man oftast åka hem dagen efter.

Nu har jag ju aldrig fött barn i Sverige, men här stannar man nog normalt sett längre än till dagen efter även när man inte blivit snittad. Tror de flesta stannar minst 48 timmar, då bebisen ska få en spruta för annars måste man komma tillbaka då, så då stannar folk tills dess istället. Själv är jag dock inte så sugen på det. Jag ogillar att sova hemifrån och tror inte jag kommer kunna slappna av efteråt om jag inte får komma hem så fort som möjligt. Och speciellt om jag måste dela rum med någon okänd. Men vem vet hur det blir väl på plats...
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-07 11:12:53 följande:

Nä jag tänker lite likadant... Först av allt är jag inte alls sugen på att dela rum. Tror det är ett av de tillfällena i mitt liv då jag vill välja vem som ska vara där. Och mår jag bra och allt går bra så vill jag säkert hem. Tycker sjukhus är så tråkiga. Och vi har ju inte så många kilometer att åka tillbaka efter 48 h. 

Ja vårt lasarett är ju inte världens roligaste direkt fast man kan ju få sundsutsikt om man har tur hehe! Det finns väl en del enkelrum, men annars måste man dela. Jag gillar inte att behöva vara tvunget social speciellt inte om jag inte mår helt bra. Och dela toa när det kommer ut avslag... Blä!
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-07 14:18:08 följande:

Har du varit på besök på förlossningen någon gång, det har inte jag. Men jag skulle nog gärna vilja åka dit innan det är dags. Jag är lite av en kontrollmänniska och med tanke på hur lite kontroll jag kommer ha just då så kan det vara skönt att ha varit där innan. 

Nä men jag tror vår barnmorska kommer boka in ett studiebesök inom kort. Vilken mvc går du på? Vi går privat, på Underverk.
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-07 15:58:27 följande:

Åh då går vi på samma  Jag gillar dom väldigt mycket! Känner mig trygg där. Jag går hos Berit (även om jag träffat alla nu när det varit sommar)....  

Idag har jag en väldigt lugn bebis, jag gillar bättre när den bökar rundor hela dagen. Är väldigt öm i nedre delen av magen också, haft en del sammandragningar i natt så det kanske är lite "träningsvärk". Men om det håller i sig får jag ringa dom på måndag. 

Kul! Jag älskar stället, gick även hos Catharina under utredningen, hon är väldigt bra! Vi går hos Maria nu under graviditeten, och det är så skönt att kunna ringa dit och få komma samma dag om man är orolig. Jag har bara gått hos Maria eftersom hon jobbat hela sommaren, men de andra har jag pratat en del med också. Och Kristin som är undersköterska är också underbar. Trivs nåt enormt där

Vi ska på föräldrarträffar med start 26/8 men det kanske bara är Marias gravida med där? Har ni fått nåt sånt inbokat? Min kollega som också gått där fick iaf gå på rundtur på förlossningen så det får du helt säkert också inbokat.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015