Kakan1976 skrev 2015-07-15 09:08:36 följande:
Jag är inte helt med på vilka som gör den här glukosbelastningen? Vet du det? Jag har inte hört något om det alls. Ska ju iofs till BM imorgon så kan kolla med henne då.
Mysigt för paret! Jag har haft ett par stycken "efter" mig i vår IVF-grupp som blivit gravida och följt dem genom samma hopp och oro som jag själv gått igenom. Vi är sju stycken i gruppen och nu är alla utom en (som inte gjort något mer försök sedan förra sommaren) gravida. Underbart!
Här på vår barnmorskemottagning så gör alla glukosbelastningen och jag känner ingen som varit gravid som inte gjort det så med största sannolikhet gör väl de flesta det. Men det är kanske olika? Vi fick först veta när det skulle göras förra gången vi var här så du får kanske mer info imorgon.
Det är ganska jobbigt nu att inte fått mat än, men har bara en halvtimme kvar nu. Var precis och lyssnade på lillan, hon var väldigt aktiv (som vanligt). Jag har oroat mig lite för att jag inte gått upp i vikt men det var visst ingen fara alls. Ligger i övre kant av SF-kurvan men följer den fint. From nu är kontrollerna var 14:e dag, så skönt att få höra henne så ofta nu.