• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-08-07 17:51:47 följande:

Jättefin mage Asams!

Angående stanna kvar på bb tycker jag också det känns jobbigt, speciellt om man kanske inte mår så bra vill man ju verkligen bara hem! Har hört att det ska vara väldigt obekväma sängar också och barnmorskor som kommer in mitt i natten och utan förvarning tar ett hårdhänt tag om ens bröst för att få igång amningen! ( det sistnämnda berättade en kompis till mig med stor inlevelse, haha) Fast å andra sidan kanske man också tycker det är skönt att få lite hjälp i början, svårt att veta.

Sindyrella, jag håller med, tycker det är ganska olika hur mycket min skrutt rör sig, vissa dagar fullt liv och andra bara någon buff då och då. Blir alltid lite bekymrad men så kommer en dag när det är full rulle igen!

Jag har fått höra exakt samma historia av min kollega! Hemskt.

Jag var toknojig över att lillan var så lugn häromdagen. Men hon har tagit igen det med råge sedan dess men är man orolig så är det lika bra att ringa.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-08-08 09:36:09 följande:

Jättefin mage Asams!

Stort lycka till med bröllopet Utflykt! Vad roligt.

Välkommen Anna McKenzie. Känns skönt att bo i Sverige när man läser om skillnaderna men man anpassar sig klart (och det finns

nackdelar med Sverige också).

Vi har tänkt att föda i Varberg och ska försöka oss på ett besök dit. Om inte annat för att hitta dit när det är dags. Jag tror att jag kommer vilja stanna kvar till allt sitter med amning med mera. De ska ha familjerum och mannen får stanna lika länge som mamman på Varberg vilket känns bra.

Vi är ju många som har katter i den här gruppen. Hur gör ni med lådan? Min sambo har hittills tagit den men nu ska han vara borta en vecka. Dessutom är min katt sjuk, har haft urinstopp och dåliga njurvärden och ska opereras nästa vecka. Men tills dess är han hemma och får massa mediciner (är helt hög och ramlar runt här stackarn) och han går på toa massor eftersom han också har UI, vilket innebär att han sprider runt massa kattsand (han är långhårig). Jag känner mig orolig över att det sprids runt toxiplasmosbakterier. Vad ska jag göra? Han behöver ju vara hemma under uppsikt så att det inte blir stopp igen som ju är extremt farligt.

Vi har hört detsamma om Halmstad så det är vårt andraval. Dessutom verkar Lund och Malmö ha problem med att det är personalbrist och det känns ju inte så kul då.

Jag fick ta kattens låda några dagar då mannen pluggade på annan ort inför examen. Då använde jag engångsgummihandskar och var nog med att tvätta mig efteråt. Toxoplasma är endast en risk vid förtäring så oroa dig inte för kattsanden som ligger på golvet, utan dammsuga upp med jämna mellanrum. Hoppas din lille kisse snart mår bättre! Tråkigt med operation. Vår katt har ett hjärtfel (verkar dock vara medfött och inget hon lider av), mild epilepsi (så milda och få attacker att hon inte behöver medicin) och kraftig kycklingallergi så jag vet hur det är att gå igenom undersökningar och oro håller verkligen alla tummar för er katt!
  • Fröken Smilla

Jag kan inte ha strumpor på sommaren, men precis som kakan verkar både kramper och svullnad minskat betydligt de senaste veckorna här.

Idag har jag varit riktigt mammig och börjat virka en filt! Är ganska nöjd med tanke på att jag lärde mig virka igår

• Fröken Smilla
    isglass3 skrev 2015-08-09 13:56:28 följande:

Va kul att du virkar smilla!! Det gör jag oxå. Har gjort en barnvagnsmobil med hjärtan och håller just nu på med en med svampar. Ska försöka lägga in en bild sen när vi har gjort iordning vagnen.

Barnvagnsmobil är målet, helst med ugglor, men det känns avancerat... Har du nåt bra mönster av de du gjort nu?
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-09 16:27:06 följande:

Jag är också orkeslös och trött. känns som om jag skulle kunna sova dygnet runt. Men när jag väl ska vila så somnar jag inte. Har dock en väldigt förstående man som låter mig vila så mycket jag vill och behöver.

Vår bebis har varit väldigt lugn ett par dagar. Det gör mig så nervös och orolig. Drömde till och med att jag började blöda i natt, så jag var ledsen när jag vaknade. Är väldigt öm i nedre delen av magen och det oroar mig också. Ska inte till barnmorskan förrän den 20:e.

Jag tycker du ska ringa bm imorgon. Är det så att det bara är Maria där fortfarande så vet jag att hon kommer ta in dig, för hon gillar verkligen inte när det är oro i graviditeten. Det är hon som lovat mig att jag ska slippa gå över tiden för mycket pga min oro efter vad som hände min syster.
  • Fröken Smilla
    isglass3 skrev 2015-08-09 20:32:47 följande:

Sindyrella: jag tycker oxå du ska ringa. Min BM tycker inte heller att det är bra med oro, utan vill att man ringer.

Smilla: jag har komponerat ihop lite efter eget huvud. Googlade fram ett mönster på ett hjärta och ett på runda små bollar. Sen satte jag ihop det hela. Svamparna hade jag sen gammalt och virkade nu till ett antal bollar och satte ihop. Har använt såna där ringar man har till duschdraperi och vanlig "gummibandstråd".

Tack, jag ska fortsätta googla det är bra iaf att man kan få fram så många mönster på nätet! Och virkning är väldigt avslappnande! Det är mormorsrutor för hela slanten nu. De blir inte perfekta men det ska bli kul att ha gjort nåt eget till den lilla
  • Fröken Smilla

Riktigt öm och spänd blir jag i nedre delen av magen rätt ofta nu, speciellt när jag är ute och går. Då får jag dra ner på tempot så brukar det bli bättre. Ska bli intressant att se hur det går när vi ska en sväng till Ullared igen om 1,5 vecka... Man får ta det lite vackert helt enkelt.

I övrigt mår jag väldigt bra, helst om jag får ta min eftermiddagslur jag vaknar rätt tidigt varje morgon, det verkar som att lillan har en benägenhet att få hicka då. Men det är en så gullig känsla att det är helt ok att vara vaken till det. Känner mig fortfarande väldigt fin, och får många komplimanger. Som gravid har jag känt mig finare än jag någonsin gjort tidigare så jag passar på att ta in den känslan. Snart känner jag mig väl sådär småfet igen... Men då har man iaf världens finaste hos sig.

Det blir ingen vanlig veckobild utan här får ni en rolig bild från helgen! Obs, mannen blåser upp sin mage också

• Fröken Smilla

Ja på tal om att kissa... Jag kan verkligen känna behovet under dygnets alla timmar och gärna precis efter jag gått... Helt galet just nu!

Skönt att slippa flytningar Lisondan! Mitt har minskat lite men är fortfarande rätt mycket. Känns verkligen inte fräscht.

Kakan - stackars lille katt. Jag hoppas operationen blir lösningen. Vad gör man inte för de små liven?

Här kommer en liten krya på-hälsning till honom från vår lilla dam:

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-08-11 07:19:48 följande:

Har förresten också känt av det jag tror är hicka ett par ggr de senaste veckorna. Så gulligt!

Ja väldigt! Det känns som en tung puls typ igår var det så tydligt att man tom kunde se det utanpå
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-11 08:28:21 följande:

Inatt har jag vaknat av tre sammandragningar varav två hade svårt att släppa... Känner mig lite gnällig att ringa förlossningen, men det kanske ändå är bäst.... 

Oroa dig inte för att låta gnällig, ring förlossningen. Hoppas du slipper fler sammandragningar!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015