Kakan1976 skrev 2015-08-08 09:36:09 följande:
Jättefin mage Asams!
Stort lycka till med bröllopet Utflykt! Vad roligt.
Välkommen Anna McKenzie. Känns skönt att bo i Sverige när man läser om skillnaderna men man anpassar sig klart (och det finns
nackdelar med Sverige också).
Vi har tänkt att föda i Varberg och ska försöka oss på ett besök dit. Om inte annat för att hitta dit när det är dags. Jag tror att jag kommer vilja stanna kvar till allt sitter med amning med mera. De ska ha familjerum och mannen får stanna lika länge som mamman på Varberg vilket känns bra.
Vi är ju många som har katter i den här gruppen. Hur gör ni med lådan? Min sambo har hittills tagit den men nu ska han vara borta en vecka. Dessutom är min katt sjuk, har haft urinstopp och dåliga njurvärden och ska opereras nästa vecka. Men tills dess är han hemma och får massa mediciner (är helt hög och ramlar runt här stackarn) och han går på toa massor eftersom han också har UI, vilket innebär att han sprider runt massa kattsand (han är långhårig). Jag känner mig orolig över att det sprids runt toxiplasmosbakterier. Vad ska jag göra? Han behöver ju vara hemma under uppsikt så att det inte blir stopp igen som ju är extremt farligt.
Vi har hört detsamma om Halmstad så det är vårt andraval. Dessutom verkar Lund och Malmö ha problem med att det är personalbrist och det känns ju inte så kul då.
Jag fick ta kattens låda några dagar då mannen pluggade på annan ort inför examen. Då använde jag engångsgummihandskar och var nog med att tvätta mig efteråt. Toxoplasma är endast en risk vid förtäring så oroa dig inte för kattsanden som ligger på golvet, utan dammsuga upp med jämna mellanrum. Hoppas din lille kisse snart mår bättre! Tråkigt med operation. Vår katt har ett hjärtfel (verkar dock vara medfött och inget hon lider av), mild epilepsi (så milda och få attacker att hon inte behöver medicin) och kraftig kycklingallergi så jag vet hur det är att gå igenom undersökningar och oro
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
håller verkligen alla tummar för er katt!