Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Konstigt Sindyrella...
Konstigt Sindyrella...
Kakan, så märkligt, det var samma med vår katt. Frisk som en nötkärna (eller ja om hjärtfelet är medfött så har hon ju haft det alltid) till hon var 7, sen kom hjärtfelet, epilepsin och foderallergin allt inom ett år. Plus vad de trodde var FORL men tackolov så visade det sig bara vara tandsten. Innan hade vi inga problem med att åka till veterinären, nu blir hon skitstressad. Stackars små katter... Vi har iaf koll på läget och än så länge slipper hon mediciner. Nästa vår kommer de avgöra om hjärtfelet är medfött och är det så behöver hon inte återkomma för fler undersökningar så vi håller tummarna att det är så.
Nu hickar min lilla för andra gången idag... Hon dricker nog lite för mycket fostervatten
Ja fast det är bara första gången han får problem med urinsten, han har dessvärre haft väldigt mycket andra problem. Vi har opererat båda hans ögon för entropi och han måste regelbundet få antibiotika för återkommande ögoninfektioner. Han har varit halt två gånger och för 1,5 år sen höll han på att dö i lymfkörtelinflammation. Helt galet vad han råkar ut för. Han är ett litet måndagsexemplar min Nisse och jag är väldigt glad att han har försäkring. Han är en perser och jag tror att det blir så här pga att rasen är så hårt adlad dessvärre.
Hur gör ni med löjrom förresten? Äter ni det? Jag har gjort det men någon sa att man inte skulle göra det och jag hänger inte riktigt med på vad Livsmedelsverket säger om just löjrom.
Igår hämtade vi hem vår nya bil! Den är helt gigantisk jämfört med den gamla och kommer sluka barnvagnen vi är jättenöjda, det blev en Peugeot 308 sw.
Lite tråkigt är det däremot att jag verkar ha fått en ordentlig halsbränna som hindrar mig att sova på höger sida. Så nu vet jag inte hur jag ska ligga när det gör ont att ligga på vänster sida... Tur man ska till barnmorskan imorgon så man kan beklaga sig lite
Bra att du ringde Sindyrella! Håller tummarna att allt ser ut som det ska!
Härligt!
Jag tar Novalucol och om det blir riktigt illa, Losec mot halsbränna. Helt okej enligt min BM.
Fick kollat bebis puls, sammandragningar och även mätt livmodertappen. Allt såg bra ut och tappen är inte påverkad alls. Så det är ingen fara för att jag börjat öppna mig. Skönt!!! Däremot har jag en vilopuls på ca 100 slag och en temp på nästan 38 grader och det tyckte dom var i mesta laget. Så jag ska hålla koll så att jag inte får feber och vila så mycket jag kan. Jag tycker redan att jag tar det lugnt, men får försöka ta det ännu lugnare.
Annars sparkade bebis på bra och ligger med rumpan ner
Så spännande Asams! Du lär ju definitivt vara först ut
Jag lämnade Nisse på djursjukhuset imorse. Tyvärr upptäckte de ett blåsljud på hjärtat och efter ett UL bekräftades ett hjärtfel till råga på allt. Så nu ska han opereras för urinstenarna och sen ska han gå på hjärtmedicin resten av sitt liv och så får vi hålla tummarna för att inget mer händer med hjärtat. Ingen måtta på eländet.
Och sambon drog till Spanien idag så det känns lite ledsamt och ensamt. Lite för mkt jobbiga känslor och oro för en gravid kvinna att hantera ensam känner jag...
Men bebisen verkar på fint iaf <3
Där gick det lite fort...
Så tråkigt att höra Kakan. Det är samma hjärtfel som Smilla har. Var det ett kraftigt blåsljud? Smilla slipper ju medicin men kanske mest för att det verkar vara medfött. Vi har haft turen att få en veterinär med stor erfarenhet av just detta hjärtfelet. Jag var helt knäckt när jag fick det beskedet som du fick idag, så jag förstår att du är ledsen nu. Många kramar till dig!
Isglass - ja så heter det nog! Ser inte läckert ut men värt det. Märker av halsbrännan hela tiden men värst när jag lägger mig med.