• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Sindyrella - vi (och katten - som faktiskt heter Smilla) är väldigt nöjda Dessutom har vi nu alternativet att använda en adapter på vagnen så kan stolen spännas fast där med. Jag har dock inte riktigt kommit fram till om vi ska ha det. Vill ju hellre använda liggdelen, men förstår att det kan vara smidigt med en adapter.

Sen finns det en bilbarnstol som räcker upp till 4 års ålder som man kan använda i samma bas, som blir betydligt billigare när man redan köpt basen. Basen i sig utgjorde ju halva priset nu... Tror barnstolen heter Pearl XP.

• Fröken Smilla

Lite roligt att jämföra bilder nu. Jag som tyckte jag var stor i vecka 22 älskar min gosiga mage nu! Känns stor (är på översta delen i kurvan, strax under max-strecket), undrar var det ska sluta

• Fröken Smilla
    isglass3 skrev 2015-07-19 07:31:35 följande:

Så fin vagnen blev asams5, och babyskyddet smilla!

Vi har köpt ett brio primo på blocket som vi är väldigt nöjda med. Och så har vi en brio go så tanken är ju att det ska gå att ha på vagnen. Menvi åker väldigt lite bil så jag tror inte just den grejen blir nåt som vi kommer använda så mkt.

Nu har jag bara en jobbvecka kvar till semester och är dessutom sjukskriven på 50% från förra veckan så nu hoppas jag livet blir lite lugnare????.

Skönt med semester! Jag har två arbetsveckor kvar, sen är det även min tur. Nu jobbar jag bara två onsdagar till, sen ska jag vara ledig alla onsdagar fram till FL. Är du sjukskriven pga foglossning? Min har blivit bättre sen jag fick ny stol på jobb, hoppas slippa få mer ont.
  • Fröken Smilla

Isglass - usch det måste ha varit tufft. Bra att din läkare sjukskrev dig nu!

Etta - det måste ha varit en hemsk natt! Jag hade liknande upplevelse med Niferex, det är därför jag alltid rekommenderar Duroferon. Jag spydde dock aldrig men var bra nära. Jag hoppas din mage repar sig snabbt! Hur länge har du ätit tabletterna?

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-07-19 18:07:00 följande:

Tråkigt att du också fått såna problem med Niferex Etta! Men testa Duroferon! Järnbrist är verkligen ingen höjdare det heller. Jag börjar kunna gå i uppförsbackar nu utan av avlida...och är ej så yr och allmänt tagen längre...puh! Hoppas på bra värden på torsdag hos bm.

Måste fråga hur magmåttet ligger i förhållande till medel. Och min man ska få höra hjärtljud för första gången.

Igår hade jag 40 årsfest och jag bara mös från första till sista sekund. Utan bebis i magen hade det nog inte blivit något firande alls. Flera vänner fick känna sparkar och jag är den stoltaste som finns känns det som. Ska se om jag hittar en bild så får ni se klänningen som även är min bröllopsklänning från förra året (5 juli).

Blir så sugen på att boa när jag ser alla era bilder. Vi har ju mycket, men en del i stugan och en del hos syster. Nu har vi sagt att vi snart ska få allt till lägenheten. Rensa i en garderob och i en byrå för att få plats. Och tvätta det som ska tvättas. Och så köpa det sista. Ska bli så roligt!

Stort grattis!! Så fin du var i din klänning

Jag skulle också rensa idag hade jag tänkt mig, men det kom lite annat i vägen. Ska sortera i storlekar och se hur mycket plats hon behöver. Ska bli så kul!
  • Fröken Smilla

Misstänkte det Isglas, det är FL som inte fixar ikoner

Mitt hb var på 119 i onsdags, men det var inte tal om järntabletter... Har varit på 124 innan, men mina depåer är bra.

• Fröken Smilla

Usch ja det är tråkigt med järn. Ät jordgubbar i massor, nu är de ju ganska billiga också! Massor av järn tror det var de som gjorde att mitt järn förhöjdes till 124 en gång, då hade jag ätit en liter jordgubbar varje dag i tre dagar innan testet hehe.

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-07-20 12:50:39 följande:

Här är magen 28+3 tagen igår. Tycker helt plötsligt jag fått platt rumpa också, eller så ser det ut så bara för att magen blir stor. Hoppas det.

Nu ska vi snart på TUL. Spännande.

Vilken bamsemage! Superfin verkligen! Jag är fortfarande helt fascinerad över att du har två stycken därinne.

Kul att du skriver så, jag upplever också att min rumpa ser plattare ut är ju annars den enda i släkten som faktiskt fått sig lite rumpa inte för att jag tycker din ser platt ut...
  • Fröken Smilla

Jag tänker att om jag behöver så hyr/lånar jag en på amningscentralen här på sjukhuset. De bör ha ganska bra maskiner tänker jag

Fick nyss känna på lillan hicka för första gången! Så gulligt!

• Fröken Smilla

Jag ligger vid över gräns på SF-måttet men alla säger att jag ser nätt ut... förmodligen min längd som gör det jag glömde fråga hur många cm det var senast men ska dit nästa vecka igen så då ska jag notera båda.

jag förstår inte heller att man kan kommentera gravida hur man vill. Det är ju långt ifrån alla som uppskattar det.

Japp, vagnen är klar, har dock ingen erfarenhet av Kronan tyvärr.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015