• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Alltså, om det bara hade varit en liten bris... Helsingborg är annars ett riktigt blåshål men nu är det helt vindstilla, och nyss i bilen stod temperaturen på 34 grader. Nästan så jag längtar till AC:n på jobb nu blir det vila i svala lägenheten, sen en tur ut till kolonin igen senare. Och vår stackars katt är helt utslagen.

Här kommer min magbild för veckan blir bara rundare uppåt hela tiden. Känner toppen av livmodern halvvägs mellan naveln och revbenen.

• Fröken Smilla

ja det växer så det knakar! och lillfisen har fortsatt vara aktiv så nu oroar jag mig inte för det längre det är verkligen supermysigt med magen (även om jag börjar bli lite otålig och vil träffa henne!)

• Fröken Smilla

Jag har haft ont i magen idag, men tror det är gaser. Har inte så mycket aptit heller... Huvudvärken kommer tillbaka då och då, så jag tror det är en progesteronökning. Men gillar inte att magen känns spänd. Dock tror jag inte det är sammandragningar eftersom det är ganska konstant. Sammandragningar är väl när livmodern blir helt spänd i omgångar?

• Fröken Smilla

Ligamenten är längre ner runt ljumskarna, medan sammandragningar berör hela livmodern, dvs även ovanför naveln. Sammandragningar såhär tidigt ska inte göra ont, utan gör bara livmodern spänd. Jag har lyckats få en sammandragning vid sex, då blir livmodern nästan hård som sten, rätt häftigt. Men det kändes inget. Igår hade jag mer åt magknipshållet och var uppblåst, vilket får mig att tänka på gaser istället.

Jätteskönt med svalka! Just nätterna blir så mycket lättare att uthärda.

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-07-07 10:30:26 följande:

Jag antar att jag måste haft sammandragningar men jag har inte märkt av dem i så fall. Här blir det inte mycket sex alls så kanske beror på det ;)

Fin mage Etta!

Det blir det förvisso inte här heller stackars man haha! Men en gång lyckades vi, sen dess så kommer han inte till hehe

Så fin mage Etta!
  • Fröken Smilla

Härligt med shopping! Jag försöker hitta kläder som passar nästa år också, har köpt en massa långklänningar som är stretchiga. Divided på HM har fina som jag kan rekommendera!

• Fröken Smilla

Vi knöglar in Ikeas minsta skötbord bredvid duschen. Det blir trångt men det ska gå. Vi har köpt en skoförvaring (sån hängande i tyg) som ska hänga bredvid skötbordet så man kan ha den som förvaring. Såg det på nån sida och det var ju himla praktiskt.

• Fröken Smilla

Här börjar det också bli rätt tungt. Misstänker foglossning i blygdbenet, kan i princip inte röra vänster ben åt sidan så länge höger inte hänger med. Får snacka lite med BM på onsdag då jag ska hänga där några timmar för glukosbelastning. Är det någon här som gjort glukosbelastningen ännu?

Magen fortsätter att explodera storleksmässigt, livmodern är bara någon centimeter från revbenen så snart får man sig väl några väl riktade sparkar åt det hållet jag trodde att min längd (181 cm) skulle hålla livmodern borta från revbenen ett tag till men man kan ju tro mycket hehe. Men lillan vänder mycket på sig ännu, så det är bara ett fåtal gånger hon varit nära.

Dagsfärsk bild! Framifrån ser man ju ut som man har en kanonkula i magen. Lyckades få min kollegas 6-åriga dotter att tro att jag svalt en hel vattenmelon ber om ursäkt för mina fula trosor, går igenom några stycken om dagen så det är inte alltid man har de snyggaste kvar i lådan haha!

• Fröken Smilla

Ja Asams, du lär vara först ut av oss alla diskuterar er bm förlossningen ännu? Brukar tvillingar födas vaginalt oftast eller? Känner att jag inte har så stor koll på den biten...

• Fröken Smilla
    MaryoMary skrev 2015-07-14 12:29:43 följande:

Akupunkturen har hjälpt ni endel mot foglossningen så det var guld värt! Snart ska jag våga mig på en magbilder också:)

Skönt att höra! Jag fick lite tips på akupunktörer av min naprapat igår. Ibland är det riktigt jobbigt att gå så jag bokar nog snart in en tid.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015