• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Sindyrella1983 skrev 2015-08-18 09:07:36 följande:

Idag har min bebis full rulle i magen  Känns skillnad på rörelserna, tror att det är lite mindre plats för den nu. Det är lite alien-varning 

Profylax har jag inte ens tänkt på.... Jag är nog mentalt lite långt i från förlossningen fortfarande och tänker bara att det löser sig. Men jag kanske borde ta tag i det lite ändå... Går ju in i vecka 30 imorgon så det närmar ju sig liksom. 

har svullnat om fötterna, så idag ska jag inhandla stödstrumpor och se om det känns bättre. Har ont i trampdynorna speciellt på morgonen. Även händerna får sitt, känner mig så svullen så att jag får ont i lederna i fingrarna. Så jag tycker att värmen kan försvinna nu så att jag får lite svalka, samtidigt som jag gillar solen haha.... 

Fina magar ni har!!!  

Samma här Sindyrella, känns väldigt alienaktigt i magen nu! :) Skulle faktiskt också önska att värmen försvann nu, men vågar inte yppa det högt.. ;)
  • Etta

Låter jobbigt lisodan! Du är ju nästan en månad före mig, jag tycker det börjar bli jobbigt nu i vecka 30 så kan tänka mig det är tungt!

Jag har tid hos bm vid 13.30, alltså precis innan så hinner tyvärr inte ses då! Synd att du ska iväg efteråt. Vi kanske hittar varann ändå, tanken är väl att man ska knyta lite kontakter? ;)

Pratade med bm ang mina sammandragningar o de tyckte jag skulle vara uppmärksam på dem o vila, så funderar på att sjukskriva mig resten av veckan. Men blir så rastlös...!

• Etta

Kakan och Smilla, låter lite som det jag haft senaste dagarna. Haft lite som mensvärk i nedre delen av magen men mest att det spänner och drar väldigt mycket och känner mig mycket spänd och öm så fort jag går längre än några meter, tror det är sammandragningar men är lite bekymrad eftersom det sitter i ganska länge. Kanske är det växtvärk då? Mvc tyckte jag skulle vara uppmärksam på det. Ska dit imorn och prata vidare om det!

• Etta

Åh, vilken fin filt Smilla! :) Önskar så jag var lite pysslig men har tyvärr tummen mitt i handen och fick knappt godkänt i syslöjd...;) Dåligt tålamod också vilket inte hjälper till...

Ja, det är mycket olika krämpor och grejer man undrar vad det är.. Svårt när man inte vet hur det ska kännas! Isglass, precis sådär fick jag i tisdags när jag satt på spårvagnen vilket fick mig att vända hem igen, jätteobehagligt! Men såhär i efterhand tänker jag att det nog kanske var bebis som borrade ner huvudet..

• Etta
    lisodan skrev 2015-08-19 19:18:17 följande:

Jag kunde byta tid hos sjukgymnasten till innan så behöver ej springa iväg direkt efter. Så vi kan hitta varann i lugn o ro. Skickar en outfitbild här innan. :) Kan ju bli spontant häng med de andra efter också? Svårt att veta. Har du tid efter?

Så trevligt! Ja, precis, ska bli spännande se! Japp, tagit ledigt halva dan så då har jag all tid i världen! :) Smart idé med outfitbilden, gör likadant!
  • Etta

Hehe, jag glömde givetvis posa framför spegeln innan jag åkte hemifrån imorse men tog en selfie på jobbtoan..:)

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-08-20 14:52:25 följande:

Var hos BM idag och tack och lov så hade mina järnvärden gått upp till 111 så inget tjat om att jag behöver ta järntabletter. Så jäkla skönt! Jag fortsätter med leverpastej, blodpudding, Blutsaft och spenat. Allt annat såg också bra ut :). Han låg just nu med huvudet till höger ner mot min ljumske och BM sa att hon kände en liten hand till höger om min navel. Mysigt!

Hur hade ni det på mammaträffen?

Samma här, hos bm och mitt järnvärde hade ökat till 124! Verkar som alla torkade aprikoser, havregryn och spenat gett resultat! :) Hade lite lågt blodtryck ( vilket jag känner av) men det tyckte bm bara var bra. Sf-måttet var 29,1 så jag följer min kurva och ligger något över genomsnittet.

Mammagruppen var trevlig men kanske lite stelt i början, men vi har bestämt nya tider. Och så fick jag ju träffa lisodan, väldigt trevligt! :)
  • Etta

Ja, halsbränna är inte roligt, har också insett att pizza med kaffe efteråt är det absolut värsta... Har inte tagit tag i att skaffa nåt annat än samarin mot den, men behöver göra det, idag drack jag massa samarin på jobbet utan att det hjälpte alls...

Ang bb-väskan läste jag just nån lista som verkade bra, men det kan ju bli så att man har den packad i flera veckor, och så mycket gravidkläder har inte jag att jag kan vara utan två uppsättningar sköna byxor i flera veckor så misstänker om jag känner mig själv rätt att jag trots allt kommer ha missat få med mig hälften.. Men då får väl mannen åka hem och fixa. Kakan, visst funderade ni på Varberg? En kompis till mig som fött barn både på Östra och Varberg rekommenderade verkligen Varberg, så nu funderar jag på om det är värt resan dit... Problemet är ju dock vår opålitliga bil, inom Gbg kan vi ta taxi men det blir ju lite dyrt till Varberg. ( min man föreslog på allvar att vi skulle ta tåget!! " Det går ju fort"! ;)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015