• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Sindyrella1983 skrev 2015-07-23 09:33:51 följande:

Skönt att du slipper ta tabletter!

Åh jag vill också mäta magen, det ska vi göra på måndag. Men den växer nog, för jag får hela tidenhhöra hur stor jag är och ändå är det drygt tre månader kvar.

gick in i vecka 26 igår.

haft en del sammandragningar de senaste dagarna, och är lite öm i magen efter det. Jag ska prata med barnmorskan om det på måndag.

Ja, det får jag också höra Sindyrella, så lite orolig vart det ska sluta! Mitt mått var 25 om jag minns rätt, säger mig ingenting, men kanske kul jämföra med ditt då vi ligger så nära i tid! :)
  • Etta
    MaryoMary skrev 2015-07-23 13:28:53 följande:

Idag var jag hos Bm igen. SF mått var 28 i v28, strax över mittenkurvan men inte utanför "gränsen". Får också höra hela tiden att jag är så stor, många frågar om det inte är två där inne... Detta kommer jag aldrig säga till nån gravid någonsin igen. Gud vad hemskt det är att höra att man är stor flera gånger i veckan:(

Järnet låg på 112 och jag får fortsätta ta Niferex varannan dag.

Har alla köpt vagn än? Jag har inte gjort det än, men det känns som det är dags att bestämma sig! Det blir nig en Kronan för oss, någon som har erfarenhet av dessa?

Vi har inte heller köpt vagn än, och är i valet och kvalet, Kronans city tycker jag verkar jättebra för oss ( som bor i stan och vill kunna åka kollektivt lätt men även gillar att vara ute i naturen) och även Emmaljunga Viking, hade dock hoppats hitta nåt på Blocket men inte gjort det än. Har kompisar som har Kronan med fasta hjul och är mycket nöjda, men jag vill nog ha svängbara och tror också bara det finns in de nyaste modellerna. Hur har ni andra tänkt kring vagn?

Ja, fattar inte att folk tar sig så mycket friheter att prata om hur stor man är, inte jättekul att höra...
  • Etta

Ester är en favorit här också, tillsammans med Iris och Sigrid. Sally har vi också börjat fundera på. Pojke är vi inne på Harry eller Bosse.

Angående bil har vi en riktigt skruttig liten bil som verkligen sjunger på sista refrängen. Vi har funderat på att köpa ny men kommer nog avvakta ett tag, har även funderat lite på att gå med i en bilpool istället.

• Etta
    MaryoMary skrev 2015-07-25 10:01:04 följande:

Vi har helt fastnat för Valter men tänker att vi måste se så han verkligen ser ut som en Valter när han kommer ut!

Så mycket fina tjejnamn det finns, Ester är ju jättevackert. Mio och oliver fanns på vår lista också:)

Idag såg jag min "önskevagn" till ett vettigt pris på Blocket och ska åka och titta på måndag. Har nån någon erfarenhet av att köpa på blocket? Vad ska man fråga om, tänka på osv? Tankarna är blandade gällande begagnatköp. Det som varit så svårt att bli gravid, ska man inte unna sig/bebis med en helt ny vagn? Är det snålt att köpa på blocket

när man lagt så mycket pengar på ivf?

Åhh hjälp mig! :)

Vi letar också på blocket! Har letat nästan maniskt de sista dagarna, kommer ju ut hela tiden! Jag hade gärna köpt ny men tänker samtidigt att det kan vara mycket värt om man hittar en bra begagnad, de flesta vagnar har ju mycket längre livstid än ett par år!
  • Etta
    lisodan skrev 2015-07-26 11:13:17 följande:

Vi kör ju så mycket begagnat som möjligt. Både för den ekonomiska aspekten, men också för miljöns skull och som isglass säger slipper vi en del gifter. Känns inte snålt för oss, men mer som ett aktivt val. Vi vill lägga våra pengar på annat. Till exempel kommer min man bara jobba mån-ons fr. födsel och cirka fram till jul. Det för oss är lyx!

Du skrev ju längre upp Etta och frågade om vi ska försöka ses! Jag gör gärna det. Ska vi försöka säga ett datum så det ej rinner ut i sanden? Om det ska vara en helg kan jag från 29-30 aug och framåt. Under veckorna kan jag nog nästan närsom. Skönast är kanske hemma hos ngn? Vi kan vara hos mig, om ni vill- antingen i stugan eller i lägenheten. De ligger ej så centralt dock. Men iom allt snack om bil kanske det ej blir nåt problem? ;) Med bil tar det 15 min från centrala GBG till stugan. 7-8 min till lägenheten.

Låter jättetrevligt! :) Jag har heller inget inbokat från sista augusti-helgen och framåt! En fråga, går det att ta sig kollektivt till stugan? ( gissar det går till lägenheten) Måste tyvärr erkänna att jag inte har körkort...
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-07-26 18:16:49 följande:

Om jag har möjlighet att ta mig upp till Gbg när det blir träff så kan jag alltid hämta upp på vägen

Låter ju kanon om det går att ordna så, men verkar ju funka med kollektivtrafiken också annars!
  • Etta
    Sindyrella1983 skrev 2015-07-27 10:22:24 följande:

Jag var hos barnmorskan idag. Bebis växer och mår bra! Hon tyckte att jag har en exemplarisk graviditet mitt blodtryck har ökat lite, men är fortfarande normalt då jag har lågt i normala fall.

Första gången dom mätte magen, 26 cm och jag är på 25 + 5 idag. ligger inom kurvorna men lite över snittet såg det ut som. Hjärtslagen var 145 per minut och lät så fina <3

Härligt Sindyrella! :)
  • Etta
    MaryoMary skrev 2015-07-29 10:18:09 följande:

Hej alla! Tack för råd o tips om köpa begagnat. Det blev en Kronan dou/s köpt på Blocket. Har köpt massa på blocket så jag vet egentligen inte varför jag tvekade med vagnen. Nu provkör jag hemma då och då, vad mysigt det är!!!

Jag vill också gärna vara med på en träff, bor i Kungsbacka men jobbar i Gbg och pendlar ju varje dag så jag är flexibel.

Åh, hittade ni en duo/s på blocket, precis vad vi letat efter men inte hittat! Vi har nu köpt också, blev Kronan duo då en bekant sålde sin från 2013, fick ett bra pris och kändes skönt att få det överstökat så får klara mig utan de svängbara hjulen! Känns bra ändå, längtar tills vi får den så jag får fixa i ordning den, den är i Skåne just nu.

Den där oljan låter lovande kakan, har för mig jag läst om den tidigare! Vart har du köpt den?

Jag skulle kunna ses 16-18, närsom på söndagen och efter jobbet på måndag eller tisdag. Men kanske svårt med en vardag för er som har lite resväg? 13-15 ska jag och magen gå på way out west! Osäker på hur mycket jag kommer orka och känns som jag var lite väl optimistisk när jag köpte tre-dagars-pass men men...
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-07-30 09:34:36 följande:

Jag kan tyvärr inte hänga på om vi kör mitt i veckan, det tar trots allt ca 2 timmar att köra upp till Gbg.

Lisodan - enligt min bm flyttar sig bebisen mycket fortfarande, och fixerar sig inte såhär tidigt. Jag känner henne ibland på höger sida, ibland på vänster, och här och där dock så har hon inte lika mycket plats så rörelserna är mer bökande än sparkande.

Jag har foglossning i blygdbenet (ilar och värker) och det gör ont om hon sparkar ditåt. Ligamenten är grymt uttöjda och gör också ont. Det kanske är nåt sånt du också känner?

Sindy - vi får också stora barn i vår familj (senaste 5 barnen har alla varit över 4 kg) och vi har köpt stl 50/56 mest men även nåt smått. För de är trots allt rätt puttiga ändå

Ska vi försöka en helgtid istället då kanske, svårt att få till med alla såklart, men någon mer kanske kan vara med då? Hur har ni det sista helgen i augusti?

Angående vikt vägde jag och mina två syskon alla över 4 kg, min mamma gick dessutom över tiden nästan två veckor med oss alla, så jag förbereder mig på detta scenario... Min mamma påstår att jag aldrig har kunnat ha stl 50 så jag har bara köpt en body i den storleken, å andra sidan är min man född för tidigt och vägde under 3 kg så det är väldigt svårt det där tycker jag!
  • Etta

Jag har hämtat ut från apoteksgruppen och allt för föräldrar, från allt för föräldrar fick man en valfri body från newbie, vilket var roligt, annars tycker jag inte de innehöll så mycket kul, en del kuponger och så. Också beställt från babyproffsen men inte hämtat ut än. Hjärtat får jag kolla upp!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015