• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Oj vad ni skriver! :) Ett dygns frånvaro och massa nya inlägg, roligt! Jag är också jättetrött, hade min syster på besök hela helgen vilket var jätteroligt men varit helt slut efter det. Var dessutom tvungen att jobba över igår så idag helt orkeslös! Ska ta sovmorgon imorn och sen ska jag ju på way out west tors-lör, vet inte riktigt hur jag ska orka det... Men får ta det i min egen takt, blir ändå skönt att vara lite ledig igen.

Angående datum att ses kan kan jag 30/8, och 5-6/9. Tycker absolut vi gör slag i saken!

• Etta
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-11 15:18:38 följande:

Haha nä men jag kom på idag när jag satt och gjorde en lista på allt jag har kvar att jag inte ens funderat på att jag måste köpa blöjor och tvättlappar mm... Fast jag har förhoppningsvis ett tag på mig. Men jag tror att jag kommer testa både pampers och libero och se vilka jag gillar bäst. Det blir iallafall inga tygblöjor för min del. 

Samma här! Haha, dyker hela tiden upp nya grejer som man inte tänkt på!
  • Etta

Usch så tråkigt med din katt Kakan! Förstår det känns tungt att vara ensam då, och blir ju också så tomt när katten inte är hemma tycker jag!

Ang att vara ensam ska min man ev iväg på en weekend med några kompisar i september, jag tycker absolut han ska passa på innan bebis kommer, men har redan blivit lite nojig över att jag ska föda för tidigt och det ska ske medan han är borta, så behöver nog ha någon som back-up...

Förövrigt har vår bil gett upp igen, dog på Ica maxis parkering i helgen, (sist den gjorde samma var runt midsommar) och jag kunde bara tänka på att jag var så glad vi inte var på väg till förlossningen, haha. Så nu sa vi att även om den går att laga tar vi nog taxi till bb...!

• Etta
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-12 10:42:42 följande:

Fick kollat bebis puls, sammandragningar och även mätt livmodertappen. Allt såg bra ut och tappen är inte påverkad alls. Så det är ingen fara för att jag börjat öppna mig. Skönt!!! Däremot har jag en vilopuls på ca 100 slag och en temp på nästan 38 grader och det tyckte dom var i mesta laget. Så jag ska hålla koll så att jag inte får feber och vila så mycket jag kan. Jag tycker redan att jag tar det lugnt, men får försöka ta det ännu lugnare. 

Annars sparkade bebis på bra och ligger med rumpan ner 

Skönt att det såg bra ut!
  • Etta

Puh, helt slut efter tre dagar på way out west, var verkligen i mesta laget vad jag klarar av. Men fick se Patti Smith och Pet shop boys och träffa vänner som inte bor i stan så haft det väldigt trevligt också.

Jag är också superhormonell Kakan! Nåt har hänt senaste veckan bara och känner mig missförstådd, orolig och överkänslig för jämnan. Igår svarade inte min man på ett sms jag skickade på kvällen då jag kommit hem och han var kvar på festivalen, låg då vaken i en timme och oroade mig för alla saker som kunde ha hänt honom, blev värre och värre ju längre tiden gick, och när han kom hem ( utan mobilbatteri) bröt jag totalt ihop. Känner mig extremt labil och ångestfylld! Och har svårt att sova. Nån som har tips på bra sovställning??

• Etta

Ja, en gravidkudde kanske vore något att investera i! Smilla, har precis som du problem att jag får ont i höfterna efter ett tag och efter några vändningar fram och tillbaka gör det ju ont överallt.. Kanske också ska testa halvliggande. Trist att du inte orkar komma upp till Gbg, men fullt förståeligt! När bebis är född kanske! :)

Idag har min mage varit hård och jättespänd hela dagen, det gör inte ont men känns ändå konstigt, typ som en sammandragning som inte släpper. Får ringa bm imorn om det håller i sig. Ikväll ska vi på första tillfället på föräldrautbildningen, ska bli spännande!

• Etta

Lisodan förresten, visst var det så att du också skulle dit? Tror du vi hittar varandra? ;) Har jeans och ljusblå, ärmlös tunika på mig, ifall du hinner se detta innan och vill komma fram och hälsa! :)

• Etta
    Asams5 skrev 2015-08-18 00:54:12 följande:

Varit på TUL idag, och misstänker att ettan och tvån bytt plats med varandra sen sist. Känns konstigt att ettan blivit tvåan och tvärtom. Helt säker är jag förstås inte.

Allt såg fint ut -4,8% och -11,5%, vilket är helt normalt. Så jag har 4 kg bebis i magen nu. :) Hoppas det inte är så långt kvar. Men jag tror det börjar dra ihop sig. Det är tryck neråt (ibland som att man känner sig bajsnödig fast längre fram om ni förstår) och förvärkar känner jag varje dag nu ihop med trycket. Som ganska kraftig mensvärk.

Spännande tider.

Så som ni förstår blir det nog ingen träff för mig heller i slutet på månaden.

Spännande Asams! Då är det nog inte så långt kvar nu! :)

Smilla, vilken skillnad på magen! Häftigt! Nä, inget datum bestämt, men nu får vi se till att få till ett tycker jag!

Kakan, ang profylax så var jag inne på det, men tyckte det var så otroligt dyrt, över 2000 för två dagar, så har nu anmält mig till gravidyoga på yogacentrum istället där de ska vara en del inslag av profylaxandning också. Det dumma är att det blir väldigt sent, sista gången är fem dagar innan BF!

Josefinehej så roligt att höra från dig! Tänkte på häromdagen att det var längesen du skrev, så skönt att höra att allt är bra! :)
  • Etta

Förövrigt är jag hemma från jobbet idag då jag haft massa sammandragningar i natt också som inte ville gå över, var på väg till jobbet men på spårvagnen fick jag ett jättekraftigt tryck nedåt så blev orolig och vände hem. Efter en timmes vila på soffan har det dock gått över nu, så känner mig lite fånig och funderar på om det kanske var bebisen som la sig långt ner/bökade runt där nere. Ska ändå ringa bm.

• Etta
    lisodan skrev 2015-08-18 09:28:20 följande:

Jo Etta vi var på förlossningsförberedande kurs igår. Dock har jag massa problem med min online värld just nu. Datorer kraschar, repareras och kommer tillbaka med samma fel. Lånedator e kass. Lånetelefon e kass. Snart hoppas jag vi kan få häva köpet på datorn och köpa en helt ny. Ska kolla på ny telefon i veckan också. Men måste till reparation 4 ggr först för samma fel. Grrrr. Varje gång har de datorn i 2 veckor också cirka. Sen ska en massa saker installeras igen varje gång. Så tröttsamt! Så jag är ej så aktiv här som jag skulle vilja. Går dock in och läser. Kan svara lite på vad ni skrivit nu men kommer säkert missa en del saker.

Meeeeen för att göra en lång historia kort. Jag såg inte ditt meddelande förrän idag Etta (fast jag loggade in under dagen) telefonen uppdaterade tydligen inte sidan ;-( Men du kanske såg mig? Valen som satt ganska långt fram till höger? (Mörkblå klänning med vita ränder och svarta leggings?) Den enda som hade egen kudde med sig kanske!? Det värsta just nu är verkligen att sitta på en stol för mig. Satt och vred och vände mig och skönk längre och längre ner...hehehe... Tyckte hon var bra men orkade inte med alla extra skämt för ville bara hem till soffan. Give me the info and be done with it, OK!? Vad tyckte du om kursen?

Hehe, håller helt med dig! Känns som hon kunde dragit infon ( som var bra) på halva tiden istället för att dra in sina generaliserande skämt hela tiden.. Blev helt matt efter ett tag. Jag satt långt till vänster så la inte märke till någon med kudde...;) men vi får kanske ny chans på torsdag med mammagruppen, då måste det väl vara en mindre grupp??
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015