• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Och stort grattis lisodan till din fina flicka på ultraljudet! ( tror inte jag skrev det igår då jag läste det i sängen o slocknade mitt i tråden..;) Spännande med er blind-date kakan o lisodan! :) Hoppas yogan är bra!

• Etta

Jag tycker vi ska börja titta på ett datum att ses allihop, vore väldigt roligt! Den där bio-oil får jag kanske kolla upp, inte haft en tanke på att man kan göra något för att förhindra bristningar, men det låter ju som värt ett försök... Nu är jag på väg till weekend i Köpenhamn, ska bli härligt. Ha en fin helg allihop!

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-05-17 17:32:01 följande:

Tack! Inte ofta jag varit nöjd med min mage men nu är den faktiskt riktigt festlig :)

Hehe, kan inte annat än hålla med, gått och flashat min mage i Köpenhamn och förundrats över hur skönt det är att slippa tänka på att dra in den... ;)
  • Etta

Åh, vad härligt med sparkar! Längtar jag verkligen efter! Tror också det är bra att bestämma ett datum snart, man blir ju ofta uppbokad snabbt under sommaren! Jag har semester v 27-30 o har en del planer då framförallt från helgen v 27 o typ v 28-29 är jag nog inte hemma så mycket. Men annars har jag inte så mkt uppbokat än.

• Etta
    Josefinehej skrev 2015-05-18 15:58:41 följande:

BLIVANDE MAMMOR!

Hur tänker ni kring planering? När börjar man köpa grejer? Jag har så många tankar i mitt huvud att jag inte vet hur jag ska börja, eller när? Jag har inte köpt någonting än så länge, en body bara. Och en kompis har sytt ett otroligt fint babynest till mig, ska lägga upp en bild så ska ni få se! :) 

Vad ska bebisen ha i vinter? kommer bebisen frysa? Åkpåse? Overall? oj tur att man är gravid ett tag så man hinner med allting känner jag :) haha

Undrar samma! Har bara en body och ett par sockar, vågar fortfarande inte köpa mer än så. Hoppas det släpper efter RUL. Ja, hur ska man veta hur mycket bebisen ska ha på sig?? O hur mycket behöver man ha innan förlossningen?
  • Etta

Åh vilken fantastisk dirty dancing-body! Var har du köpt den? Jättekul att höra om alla era inköp, längtar så till RUL o om allt ser bra ut shopping därefter!

• Etta

Åh så härligt att det såg så bra ut Asams! Riktiga sötknuttar! :) Vår går under arbetsnamnet Yngve efter namnsdagen vid ET. ;) Så spännande att ni andra också har RUL så snart, själv har jag tre sega veckor kvar. Drömde att vi skulle få reda på könet i natt men vaknade precis innan bm skulle avslöja det, snopet! ;)

Så härligt för er som känner sparkar också! Känns som det är mycket att se fram emot framöver! :)

Lisodan, vi har också pratat om långresa eller bo utomlands ett par månader under föräldraledigheten, känns som bra tid att passa på! Men får väl se som sagt, kanske krångligare än man tänker.

• Etta

Usch så läskigt lisodan, hoppas du mår bättre nu! Säkert magsjuka/matförgiftning men man blir ju så orolig för allt som hänger ihop med magen!

• Etta
    MaryoMary skrev 2015-05-21 13:16:35 följande:

Hej alla! Var på Rul idag och allt ser bra ut. Hon ville flytta fram mig men efter att jag förklarat för henne tre gånger att det var en Ivf bebis så gav hon med sig. Vi väntar en liten son!!!! Mängder med tårar rullade längs kinderna och vilken magisk stund det blev.

Solskenskramar!

Åh, så härligt! :)
  • Etta

Hur tänker ni förresten kring det här med att äta ostar som mozzarella och halloumi som ska vara "nyförpackade"? Tidigare idag var jag på en tapasrestaurang o ät då halloumi, men blev jättenojig sen för hur ska jag veta hur resturangen förvarat osten? Den var iofs "grillad" men känns mer som nån kört en brännare över den o frågan är då om den upphettats till 70 grader? Nu när jag har kommit hem har jag börjat noja massor om listeria o känns som en onödig chansning även om jag förstår att risken är väldigt liten att drabbas..

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015