• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vi fick jättebra resultat på KUB-testet och vår lille parvel var mycket livlig till skillnad mot sist och studsade runt därinne och viftade på både armar och ben! Så nu känner jag mig ( för tillfället) lugn och försöker njuta! Tack för alla svar ang värk i magen också, känner mig lugnare att ni upplevt samma!

• Etta

Vi fick jättebra resultat på KUB-testet och vår lille parvel var mycket livlig till skillnad mot sist och studsade runt därinne och viftade på både armar och ben! Så nu känner jag mig ( för tillfället) lugn och försöker njuta! Tack för alla svar ang värk i magen också, känner mig lugnare att ni upplevt samma!

• Etta
    Josefinehej skrev 2015-04-22 14:35:47 följande:

ja precis. Drf har jag alltid gått efter det datumet jag vet och aldrig tänkt mer på att kontrollerna säger något annat. :) 

Ja, och jag håller mig till 2/11 som var det jag fick av Ivf-kliniken. Ändå lite lustigt de sagt olika datum till oss!
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-04-22 17:47:30 följande:

så skönt Etta!

Även här gick det bra, hjärtat pumpade på och ärtan sparkade mot apparaten var riktigt vild också och ville inte stanna på plats. Men så skönt att höra att allt var som skulle! Är glad att bm var så välkomnande, hon sa att jag bara skulle ringa när jag var orolig. Det tog ju liksom bara 3 minuter

Så skönt att det gick bra för er också! Och bra med förstående bm, verkligen viktigt!
  • Etta

Fina magar! :) Jag har fortfarande jätteuppsvälld mage men tänker att en del av den kanske är bebismage iaf? 12+5 idag. Berättade på jobbet i veckan och en kollega sa att hon misstänkt det i ett par veckor, varpå några andra också sa att de tänkt på det de senaste dagarna, jag fick säga att det nog mest var tarmar de såg..;)

I övrigt fick jag svar från mvc att jag tydligen saknar fullgott skydd från Röda hund trots vaccination som barn. Känns inte så roligt men bm sa att det är väldigt ovanligt och att jag inte behövde oroa mig. Självklart har jag trots det googlat runt och hittat info om att man inte bör vara i kontakt med flyktingar/personer som saknar skydd om man är själv saknar skydd och är gravid, och jag som arbetar med nyanlända ungdomar! Får nog ringa 1177 och höra vad de säger...

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-04-25 20:53:00 följande:

Etta, så märkligt att de inte upptäckt det tidigare. Det var ett av kraven för oss att gå vidare med ivf, skulle vara med i remissen. Jag hade inte heller fullgott skydd och blev vaccinerad i december. Ingen rolig vaccination efter som de vaccinerar med ett aktivt virus, så man blir alltid sjuk efteråt...

Okej, så konstigt, inget som nämndes för oss. De tog ju massa blodprover under utredningen men minns inte exakt alla nu. Vi gjorde utredningen våren 2013 så är ju ett tag sen, vet inte om det kan ha förändras sen dess?? Var dock inte jätteimpad av läkaren som gjorde den, kändes som han inte alls gick på djupet med tex min misstänkta endometrios och nämnde inte ens det i remissen till Sahlgrenska så höll på att få göra korta protokollet vilket man ju tydligen absolut inte ska göra vid endo.
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-26 09:21:09 följande:

Vet du om man kan ta vaccinet nu eller går inte det om man är gravid? Det måste ju finnas en plan för sådant här känner jag. Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Man får inte ta vaccinet när man är gravid, eftersom det också är skadligt för fostret, min bm som är ganska rolig mejlade mig att "det är högst osannolikt att du skulle smittas i Sverige, och är du utomlands så kan du ju försöka undvika folk med prickar..." Så lät ju inte som hon tyckte det var så allvarligt, medan jag blev skitnojig. Det här sätter nog stopp för våra planer på medelhavssemester i sommar, åtminstone innan jag hunnit kolla spridningen i olika länder..

Roligt med många grattis! Två personer ( på jobbet) har redan tagit på min mage, jag blev lite paff får jag säga...!
  • Etta

Ska tilläggas att detta är morgonmagen, på kvällen är den dubbelt så stor men då känns den också extrem uppsvälld.

• Etta

Åh så roligt med vagn! Har inte alls tänkt på det än, men ska bli roligt att börja fundera! Jag tänker nog att vi också väntar till efter RUL. Fick tid 10 juni, en evighet dit! Då är jag i vecka 20 så rätt sent också tyckte jag. Jag var inte så orolig för RUL innan jag såg en film hos bm om allt man kan upptäcka då..;) typiskt! Ja, föräldraledigeten undrar jag också hur ni andra tänker kring!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015