• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Grattis Kakan! Så skönt!

Jag har inga kliande bröst, bara onda. Vaknar när jag vänder mig om nätterna och ibland får jag lyfta upp den som gör mest ont och massera lite. Man ser nog inte riktigt klok ut!

• Fröken Smilla

Hur långt har alla gått nu?

Jag är själv på 13+5 idag

• Fröken Smilla

Jag har inga direkta cravings, men när jag blir sugen på något så måste jag ha det, och min stackars man har åkt både hit och dit för att få tag i det. Men jag har börjat dricka blåbärssoppa, nåt jag aldrig drack tidigare och älskar numera äpplen också tydligen.

• Fröken Smilla

Jag har gått ner 4 kg, men idag hade jag ökat 800 gram.

Idag fick jag åka hem från jobb med illamående! Första gången jag varit galet nära att kräkas. Så nu ligger jag hemma och har tagit lergigan. Mår lite bättre men magen är fortfarande inte på topp. Jag hoppas det beror på annat än graviditeten, vi ska ju till NY om två dagar och vill inte må såhär där... Suck.

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-04-09 17:15:50 följande:

Du är väl också snart igenom första tredjedelen? Borde lätta lite då. Hoppas på det i alla fall. Jag känner åtminstone av det. Snart tar annat vid istället. Undra hur det blir med foglossning och vätska och järnbrist och allt vad det kan vara. Hittills har jag mått prima i alla fall.

Trevlig resa förresten. New York är ju en helt underbar stad. Blir så avundsjuk! Hoppas ni får sol och härligt väder.

Ja, from imorgon går jag in i trimester 2

Jag har haft kvällsillamående som avtog för ca två veckor sedan, sen dess har jag inte varit illamående förrän idag. Det kan ju bero på nåt annat, har sovit i två omgångar idag. Vet inte om illamåendet försvann av lergigan, och kan tröttheten bero på tabletten? Har ju också varit mycket piggare de senaste två veckorna.

Tack! Det ser ut att bli 18-19 grader och sol varje dag
  • Fröken Smilla

Jag som fått tillbaka mitt illamående hade gärna haft en ordentlig spökvecka nu inför resan. Jag är smått rädd för att jag ska må illa på flyget, har ju kräkfobi... Men har lergigan och postafen i högsta hugg!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-04-10 19:02:41 följande:

Hoppas det går bra! Stora plan brukar ju som tur är inte skaka så mycket.

Och jag är väldigt avundsjuk på att ni ska till NY! Gud vad härligt! Vi var där i höstas och jag kom hem med en ring på fingret :)

Det är nog en del resfeber som spökar för min del. Jag brukar bli orolig i magen inför resor.

Ja vi bokade för så länge sen att jag knappt kan fatta aft vi ska åka nu. Det blir ju sista stora resan innan bebis, så vi ska verkligen ta tillfället i akt att njuta av varandra

Vad kul med ringen! Har ni planerat att gifta er?
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-04-11 06:59:41 följande:

Ni kommer få det fantastiskt! Vår i Central park, god mat och massa shopping!

Ja vi hade bestämt 4:e juni 2015 innan jag blev gravid. Nu flyttar vi fram det men har inte bestämt till när ännu...

Vi har kommit en bit på vägen, sitter på Amsterdams flygplats och väntar på nästa flyg. Illamåendet verkar ha berott på nerver, mår bra nu :)

Vi gifte oss förra året, en helt magisk dag! Är lite avundsjuk på dig som har det framför dig!
  • Fröken Smilla

...och nu har vi kommit till New York! Det var riktigt jobbigt stundtals, men på flygen funkade allt bra. Jobbigast var det när vi var framme i New York och trots mycket vattendrickande på flyget var jag nog ganska uttorkad. Blev helt matt, illamående och yr. Men på tåget in till NY släppte det.

Jag hade nog inte rekommenderat en sån här lång resa till någon som är gravid, även om jag är väldigt glad att vara här nu. Det blev lite för mycket av det goda med ett flyg på 8 timmar. Har varit vaken över 24 timmar nu.

MEN vi har fått en galet fin utsikt på rummet och man hör stadens brus. Klockan är bara 19 här, men inom kort sover vi båda ;)

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-04-12 09:17:10 följande:

Vad härligt! Hoppas ni får underbara dagar där borta. Blir så avundsjuk. Vill tillbaka NU! :)

Vilket hotell bor ni på?

Vi bor på the New Yorker som ligger precis vid Penn Station och Macy's. På 34:e våningen

Tack tjejer!

Jag däckade 19.30 och vaknade i vanlig ordning 2.30 och sen dess har jag inte kunnat somna om. Vanlig insomnia ihop med jetlag fungerar sådär, men jag känner mig iaf utvilad. Kommer nog ikapp mig inatt
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015