lisodan skrev 2015-03-29 15:24:28 följande:
Mina bröst gör nästan inte ont alls, men det har de inte gjort i över en månad. Men de växer och ser blåa ut nu :) Jag har försökt att känna efter livmodern men känner ingen kant. Har nog för mycket vaddering i vägen.
Härligt med en resa. Och till New York dessutom! Längtar själv lite bort, men vet ej om jag kommer våga flyga. Vet att det ej är farligt, men känner starkt emot det- vet inte varför. Så vi har pratat om att ta oss nånstans via landväg eller med båt. Några tips? Helst inte Danmark för där har jag bott.
Jag tog upp det med barnmorskan, och hon var jättepositiv till att vi skulle ut och resa. Jag ska dock ha på mig stödstrumpor hela vägen.
Ni kan ju ta er lite längre, kör förbi Danmark och ner mot norra Tyskland. Rödby-Puttgarden är en enkel båttur som går ofta och snabbt. Där finns ju Lübeck och andra fina gamla städer precis vid kusten. Är man ok med långa båtresor kan man ta färjan från Karlskrona till Gdynia, där finns också en massa fina städer (jag har varit resesäljare en gång i tiden så jag kan snacka resor i en evighet haha!).