• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Så skönt, jag kände på mig att ni skulle få goda nyheter till slut!

Såg de var blödningen kom från?
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-22 07:24:36 följande:

Skönt att höra att nån haft samma även om jag inte önskar nån huvudvärk. Märkliga symptom den här veckan! Huvudvärk och blåsor i munnen :(. Ingen huvudvärk idag bör jag vaknade bådar gott inför dagen!

Igår fick jag två kassar fulla med mammakläder av en kompis som jag ska gå igenom idag.

Ha en fin söndag alla!

Blåsorna kan ju vara nån underliggande infektion, jag tror inte immunförsvaret är på topp just nu. Jag har haft en envis hosta i 3 veckor nu. Hostar inte mycket på dagen men när jag vaknar på natten och sen på morgonen igen. Störigt!
  • Fröken Smilla

Nu tar jag första steget och lägger ut en magbild på min lilla bula. Missta nu inte valken för babymagen bulan är där trosorna är nu är vinkeln något skev, bulan är lite större på riktigt.

Ni får ursäkta min pluffsiga mage...
  • Fröken Smilla

(Alltså man måste luta bilden framåt lite haha)

Är förresten i v. 11+2 på bilden

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-22 20:12:13 följande:

Välkommen Elvira! Och grattis!

Roligt med magbild! För egen del är det knappt någon idé att ta några ännu. Jag har IBS och ser ut som om jag är i 7:e månaden typ jämt. På morgonen innan jag ätit något brukar den dock vara relativt platt vilket det inte är nu. Hade på mig mammabrallor idag. Så skönt! Men vågar nog inte ha dem på jobbet ännu. Kanske efter inskrivning inkl. UL på torsdag... Om allt ser bra ut då så berättar jag nog på jobbet. Är i vecka 10 då.

Jag förstår hur du känner dig. Först tog jag bilder där jag såg väldigt svullen ut, sen väntade vi nån timme och nu ser det mer normalt ut. Det är ju ingen stor bula jag har men det ska bli kul att ha bilden att jämföra med senare

IBS är ju ingen lek, hur går det med den nu när du är gravid?
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-23 09:55:21 följande:

Kvällsmage! Hahahaha! Vet att det är missvisande, men ändå. Är ju skrattretande att se ut så här 11+4 (bilden är från i lördags). Och ändå har jag fortfarande svårt att tro på det. I morgon en magisk dag! 12+0. Men kommer inte känna mig lugnare förrän om en vecka efter KUBen.

Den var inte dålig! Jättefin!
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-03-23 11:53:53 följande:

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

Åh så skönt!

Vi har tackat nej till KUB av samma anledning som kakan. Vi vill inte göra fvp och hade bara blivit oroliga för gränsvärde. Vi är inte oroliga för Downs syndrom, har kompisar med underbara DS-barn. Sen visst, det finns ju de andra kromosomerna också men vi får ta det senare om det kommer. Den risken har vi valt att ta. Jag har dock full förståelse för de som väljer att göra KUB.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-23 09:48:52 följande:

Detta är morgonmagen

Haha jag gillar att vi rockar seabanden
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-23 20:28:13 följande:

Nån som vet om de gör vaginalt eller vanligt ultraljud i vecka 10?

Jag tror man kan göra både och vid den tiden, så det beror nog snarare på stället. På RMC verkar de endast göra det via VUL...
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015