• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

noctura skrev 2015-03-29 15:47:28 följande:

Skönt att du har kunnat äta en hel måltid. Jag går också in i v. 12. Själv mår jag jättebra. Har inte haft en enda dag med illamående. Har kanske haft 2-3 dagar då jag har varit lite extra trött på kvällen, men det är det enda. Den senaste veckan har jag varit lite extra hungrig men det kan jag stå ut med. Jag får äta lite mer och oftare :) Läser om er alla som mår dåligt och jag önskar att alla fick må bra. Ibland får jag dåligt samvete att berätta att jag mår bra, även om jag vet att jag inte borde känna så.. Känns som en evighet till inskrivningen på mvc. De hade tid först den 23/4 så det är bara att vänta. Man vill ju samtidigt veta att alla provtagningar ser bra ut. Har du varit på inskrivning?

Var lite snabb där

Jag tycker ändå mitt illamående har varit ok, jag har inte kräkts en enda gång, och bara tagit Postafen en gång. Men haft på mig Seaband många gånger. Nu har jag dock inte haft på mig dem på några dagar och tröttheten verkar ha släppt.

Ja det var värst vad länge du får vänta på inskrivning. Vi var på inskrivning den 16/3, och tog alla prover osv. Jag har ett litet problem med sköldkörteln så det var dessutom väldigt viktigt att de kollade värdet på den. Vi ska ju dit tom en gång till innan du ens varit på inskrivning, för att lyssna på hjärtljuden. Du kan inte välja en annan bm?
  • Fröken Smilla

Jag fortsätter förresten gå ner i vikt :/ känns lite konstigt, jag har gått ner 3 kg nu (men magen växer haha, märklig känsla!). Är det nån annan här som gått ner istället för upp i vikt hittills?

• Fröken Smilla

Här kommer veckans magbild med jämförelse med förra veckan jag har märkt att magen blivit större och hårdare, förmodligen har alla tarmar flyttats upp en bit

• Fröken Smilla

Etta och Lisodan - jag ska tänka på er i imorgon! Jag är också himla nervös inför bm-besöket på onsdag då vi ska lyssna på bebisens hjärta.

Jag har fått inse att jag inte kan ha på mina jeans längre fick gå runt på jobb med gummiband i midjan

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-31 12:37:45 följande:

Sötast i världen! <3

Åh grattis! Skönt med fina siffror! Och så söt...! Känns overkligt att min lilla plutt ser ungefär likadant ut. Måste vänta ända till RUL den 7maj, känns som en evighet. Vill också se min ärta!
  • Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-03-31 12:46:24 följande:

Härligt! :) Jag fick också se en liten krabat röra sig och vinka lite med ena armen idag, som den växt! Dubbelt så stor som sist. Verkar dock som även jag har lågt sittande moderkaka som är orsaken till blödningarna och har fått en läkartid i em för mer info om detta. ( var en bm som gjorde ultraljud så hon kunde inte säga så mkt). Tyckte först bara det var skönt få en förklaring men sen började jag googla o hittade massa hemska historier... Dessutom verkar ju missfallsrisken öka.. Isglass, vet du om man alltid får gå på spec.mödravården vid detta tillstånd?

Så skönt att bebis mådde bra hoppas allt ordnar sig med moderkakan!
  • Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-31 14:14:51 följande:

Tack tjejer! Uppdaterar er om ett par månader eller så...

Lycka till, jag håller tummarna!
  • Fröken Smilla

På tal om sex... Har en stilla undran, hur går det med sexlivet för er? Om ni vill svara dvs.

Min stackars man har inte fått komma till alls sen början av IVF. Dvs, han har inte fått komma till alls i år men hela min kropp är off, jag har varit illamående och trött på kvällarna. Och orolig, en känsla som ibland tagit över. Nu har jag en underbar man, som är förstående och inte pushar. Förhoppningsvis kommer lusten nu när illamåendet lagt sig. Plus så känns det lite bättre när bebben kommit upp lite högre upp i magen.

• Fröken Smilla

lisodan - tack för din input vi gjorde ett försök för ett tag sen som jag tog initiativ till, men efter ett litet tag blev jag helt blockerad i huvudet och vi fick sluta. Nä det är ju inte direkt synd om honom, men jag önskar jag kunde släppa lite på mina hämningar. För mig var försöken innan också lite påverkande. Förhoppningsvis kan jag släppa ännu mer oro efter besöket hos bm imorgon.

• Fröken Smilla

Nu är vi hemma från barnmorskebesöket, och har fått höra vår ärtas underbara hjärtljud <3 nu ska vi också njuta!

Hon hittade hjärtljuden snabbt, och hon sa att det var tydligare än vad det brukar vara och så bekräftade hon att det var livmodern som känns så tydligt nu. Alla mina värden vid inskrivningen var perfekta och hon menade på att jag inte kommer behöva äta järntabletter under graviditeten. TSH (sköldkörteln som ju varit underproducerande tidigare) låg också perfekt nu. Så skönt!

Min man var dessutom kvicktänkt nog att spela in ljudet på mobilen så nu lyssnar vi om och om igen

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015