• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Så härligt Kakan!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-04-21 21:03:46 följande:

Tack alla! Det känns lugnt och bra nu, åtminstone för en stund ;).

Vi fick en jättefin UL-bild.

Men åh vilken sötnos!
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-04-22 10:39:07 följande:

ja alltså jag har fått olika datum varje gång för så tidigt kan det ju skilja flera dagar på mätningarna! Så jag kör vidare på 1/11 :)

När man gjort IVF så ska man inte kunna ändra bf eftersom man vet exakt när ägget befruktades. Man ska räkna ÄP som v 2+0 och därifrån räkna ut bf, inte efter hur stort fostret är.
  • Fröken Smilla

Jag fick en tid till bm nu i eftermiddag för att lyssna på hjärtljuden. Jag ringde eftersom jag fortfarande känner mig plattare och för att jag inte gått upp i vikt alls. De vill stilla min oro så de tryckte in mig i schemat. Känns nervöst, men skönt att jag kommer veta sen.

• Fröken Smilla

så skönt Etta!

Även här gick det bra, hjärtat pumpade på och ärtan sparkade mot apparaten var riktigt vild också och ville inte stanna på plats. Men så skönt att höra att allt var som skulle! Är glad att bm var så välkomnande, hon sa att jag bara skulle ringa när jag var orolig. Det tog ju liksom bara 3 minuter

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-04-22 20:07:32 följande:

Så skönt att det gick bra för er också! Och bra med förstående bm, verkligen viktigt!

Ja verkligen!

BM tyckte att livmodern hade växt massor (och jag som inte trodde den hade växt alls). För 3 veckor sedan var den några cm ovanför blygdbenet, nu nådde den upp till naveln och jag har fått för mig att jag känner buffar. Märkte det igår när jag körde bil och bältet tryckte på, och idag efter bm tyckte jag mig känna dem med handen när jag tryckte på ovandelen av livmodern. Jag vet ju inte om det är så, men jag lägger känslan på minnet, så jag kan känna igen det senare isåfall. Det känns inte som mina tarmar, som är rätt aktiva. De känns inte som detta.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-23 07:48:44 följande:

Blev lite mysko där, men är till er båda, Smilla och Etta.

Har ni andra börjat sova dåligt igen? Eller rättare sagt vaknar i tid och otid? Igår natt vaken 2-6, upp å jobba kl 8. Hej och hå. Idag vaknade jag kl 01 och var väl vaken en timma. Vaknade igen nu kl 7, trots att jag kunnat sova längre.

När jag vaknar måste jag nästan alltid äta något också. Inte konstigt att jag nu gått upp sammanlagt 6 kilo sen ÄP. Hur ska detta sluta?? Hehe!? (Men bryr mig ej!) Dessutom sitter det nog också nästan bara på magen och brösten).

För mig har det varit tvärtom, det är först nu jag sovit hela nätterna. Men jag tror det kan bero på jetlag, jag är sååå trött om nätterna tidigare hade jag det som du. Det är väldigt jobbigt! Hoppas du slipper det snart.
  • Fröken Smilla

Dricker du ordentligt med vatten, Kakan?

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-23 15:23:05 följande:

Jag sov gott ett tag, men piggheten på nätterna har kommit tillbaka. Men kanske är lite också för att det är mkt på jobbet och vi är mitt inne i försäljning av kolonistuga och köp av ny. Men det känns ej som "stress" vakenhet, på ngt sättt...

Kul med en annan kolonist i gänget! Vi köpte vår i höstas, och ska nu måla om och fixa lite uteplatser. Så skönt att ha den när man bor i lägenhet! Kan dock sakna att vår har riktig toalett nu när man är preggo

Min mage ville såklart totalt motbevisa mig idag, och var helt gigantisk! Det känns som att den ploppade ut, precis som du beskrev lisodan! Nu är det även bebiskula upp till naveln när jag ligger ner jag tycker att jag ibland känner små buffar, men det är kanske inbillning. Det roliga är att på jobb är vi fyra som hittills kommit ut som gravida, varav jag den som gått kortast tid, och hon som gått längst är i v 22. Jag är större än alla de andra jag tycker dock det är roligt, och älskar min mage!
  • Fröken Smilla

Tji fick jag som trodde jag kunde sova hela nätterna jetlagen är nog borta så nu är jag tillbaka med gamla fasonerna...

Vår koloni är inte så stor, bara 28 kvm, men välplanerad med ett litet kök, ett litet sovrum och ett litet vardagsrum. Vi ska även bygga till 15 kvm överbyggd altan så fort bygglovet är klart. Vi väntar nog till sommaren att flytta ut eftersom mannen pluggar och ska lämna in sitt ex-jobb i slutet av maj, så han behöver de bekvämligheter vi har i lägenheten. Sen måste vi köpa ny säng och lite annat. Men ser såå fram emot det!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015