• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Så spännande isglass!! Är lite avundsjuk att du fått ett datum, tänk om man hade fått veta exakt när hon skulle komma...!

• Fröken Smilla

Vilken underbar bamsemage du har Asams! Är det väldigt tungt? Hoppas du snart blir frisk från förkylningen!

Det har inte varit så farligt för mig att jobba, det är först nu som jag känt att det tar på kroppen. Jag har så underbara kollegor också som jag anser vara mina goda vänner så för mig är det lite vemodigt att sluta jobba och inte träffa dem så ofta. Är lite rädd för att jag kommer känna mig ensam hemma sen men då lär ju lillan fylla ut den platsen ganska rejält

• Fröken Smilla

Så fin Kakan!

Nä jag har sluppit kramp. Men sover ändå dåligt... Lillan myser gärna under revbenen på höger sida och kan väcka mig lätt på det viset det är så magiskt skönt att ta tupplur! Jag är glad att bara ha en vecka kvar på jobb på jag kan få sova mer på dagarna. Behöver fixa och dona hemma också men orkar knappt ta mig ur soffan när jag är ledig. Hoppas på mer energi när jag gått på FL.

Läste förresten på din blogg att du fått fler leverfläckar? Jag känner detsamma... Har fått en på brösten som ev måste kollas upp men vill också vänta till efter förlossningen, pallar inte med något innan.

• Fröken Smilla

Inga bristningar än. Tror det är vanligast i senare delen av graviditeten, har läst om en del som fått det först efter bf. Jag panikade lite häromdagen när jag trodde jag fått det men det var visst bara märken från trosorna

• Fröken Smilla
    Annamckenzie skrev 2015-09-13 11:23:20 följande:

I måndags kl 13.47 föddes vår lilla Elora Ann-Marie Mckenzie dock 5 veckor för tidigt. Vi mår bra hon behövde hjälp att andas den första dagen samt har fått hjälp att äta med sondmatning men andas nu för egen maskin :) jag förlöstes med akutsnitt sövdes då vattnet gick och det blev superbråttom då hennes hjärtljud sjönk. Vi får vara kvar på sjukhuset ett tag tills allt stabiliserat sig och att de ser att hon går upp som hon ska :) är helt överlycklig.

Grattis! Första trådbebisen! Jättegulligt namn också skönt att allt slutade bra.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-09-14 07:45:03 följande:

Gud så läskigt när det går så fort! Men ändå bra storlek på henne då!

Det blir en fin historia att berätta för henne sen att farsan i ren panik gör sig illa på väg till BB. Försökte han stjäla showen? Hehe...

Har själv funderat på bilder och så på vår lilltjej sen. Kanske vi väljer att starta en ny tråd som är privat sen? Hur känner ni andra? I en privat tråd skulle jag själv känna mig bekväm att sluta kapa mitt ansikte också.

Har också tänkt på det. Man kan ju skapa en sluten grupp på Facebook också. Fast om man kan göra en privat här så funkar det kanske bättre? Jag vill gärna se ansikten på er underbara som jag pratat med i princip varje dag nu och visa lillan <3

Så roligt med din man Annamckenzie, så chockad han måste varit! Hoppas han inte gjorde sig allt för illa!
  • Fröken Smilla

Förresten jättefint med sängen Lisodan!

Ikväll ska jag hämta en ergobaby som jag hittat tokbilligt på blocket. Ska bli så kul att testa utan att ha betalt för mycket.

Kakan, skönt att Nisse verkar må bättre!

• Fröken Smilla

Jag är väldigt trött om dagarna. Har inte heller dåligt järnvärde utan jag tror bara att kroppen är så överarbetad just nu.

Vi kanske ska skapa en privat tråd redan nu? Nån som vet hur man gör?

• Fröken Smilla

Här kommer lite magbilder... Jag trodde inte magen hade växt, men det har den nog

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-09-14 22:52:38 följande:

Tror jag lyckades gå med i gruppen men är osäker!

Sindyrella- jag är jättetrött hela tiden, förutom mellan typ 3-5 på natten då jag ofta är klarvaken...

Jag hittar inte din ansökan, tror du att du kan prova igen?
  • Fröken Smilla

Ja alla säkerhetsinställningarna ska vara på max, så endast godkända medlemmar ska kunna läsa och skriva.

Sindyrella, jag godkände din ansökan tidigare idag så du ska kunna komma in där nu

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-09-15 12:28:06 följande:

Fått nån förfrågan från mig?

Japp, godkände dig precis
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015