• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Sindyrella1983 skrev 2015-07-28 19:48:29 följande:

Så fin mage mysigt med alla rörelser, jag kan intekkänna vad som är vad på min lille bebis.

Tack vilken vecka är du i nu? Jag började inte känna det tydligt förrän nu för några dagar sedan. Det är lättare att känna hennes huvud också. Lite alienvarning när man tänker efter
  • Fröken Smilla

Ja det är häftigt att gå under 100-strecket! Jag börjar närma mig 75%

• Fröken Smilla

Jag känner verkligen igen dina känslor Lisodan! Det är blandade känslor för jag älskar också att vara gravid. Drömde häromnatten att lillan föddes och att jag sen gick runt på Coop i grönsaksavdelningen och grät för att jag saknade sparkarna i magen

Så skönt att höra om din mamma!

Idag jobbar jag min sista onsdag innan FL! Går på två veckors semester på fredag och sen har jag bara 5 veckor kvar helt galet...

• Fröken Smilla

Åh vilken fin vagnmobil! Var har ni köpt den?

• Fröken Smilla

Nu har jag varit hos bm och lyssnat på lillan, alltid lika mysigt! SF-måttet var 29,5 cm så fortsatt rätt stor lillfisen satt upp med huvudet mot revbenen när jag själv trodde det var en fot jaja noll koll haha!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-07-29 20:13:28 följande:

Kände BM hur bebisen låg eller gjorde du UL? Jag har ingen koll alls på hur min bebis ligger...

Jag köpte oljan i en Life-butik.

Det var BM som kände och lät oss känna sen, lärde oss hur man känner efter för att känna huvudet osv (man kupar och tar fingrar på var sida, kan man rucka på det man känner är det huvudet). Jag tror inte det blir några fler UL för min del, allting verkar rulla på som det ska.

Massageoljan finns på Apotea också, har kollat in den tidigare, känns viktigt!
  • Fröken Smilla

Jag kan tyvärr inte hänga på om vi kör mitt i veckan, det tar trots allt ca 2 timmar att köra upp till Gbg.

Lisodan - enligt min bm flyttar sig bebisen mycket fortfarande, och fixerar sig inte såhär tidigt. Jag känner henne ibland på höger sida, ibland på vänster, och här och där dock så har hon inte lika mycket plats så rörelserna är mer bökande än sparkande.

Jag har foglossning i blygdbenet (ilar och värker) och det gör ont om hon sparkar ditåt. Ligamenten är grymt uttöjda och gör också ont. Det kanske är nåt sånt du också känner?

Sindy - vi får också stora barn i vår familj (senaste 5 barnen har alla varit över 4 kg) och vi har köpt stl 50/56 mest men även nåt smått. För de är trots allt rätt puttiga ändå

• Fröken Smilla
    Lillajagmedpco skrev 2015-07-30 18:58:13 följande:

Ni som ska få bebis i höst, hur gör ni med bäddningen i barnvagnen? Kör ni sängkläder eller åkpåse?

V.25 nu :)

Sängkläder och lager. Har köpt mjuka overaller och filtar, så det kommer nog räcka
  • Fröken Smilla

Ja fårskinn ska vi också ha!

Jag kan inte garantera att jag kan även om det blir en helg, men det är betydligt större chans. Bestäm ni ett datum som passar för er så får jag kolla hur schemat ser ut här

Idag gick jag äntligen på semester! Ska bli så skönt med två veckors vila. Tänk att det bara är fem veckors jobb kvar därefter. Så märkligt!

• Fröken Smilla

Apoteket Hjärtats Box är jättebra, håller med. Liberoboxen har jag inte fått än, och funderar på att hoppa över de andra. Men det kanske finns någon annan som är bra också?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015