• Aniiee

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Det händer ganska ofta att jag får det slängt i ansiktet - "Du är ju alltid på FL", "du sitter ju jämt....", "du gör ju aldrig annat". Det hör jag ofta. Eller ser, snarare. Här, på FL. Uppenbarligen finns det någon eller några som har så mycket tid över att de märker att jag "alltid är på FL", "inte har något annat för mig" och "inte har något liv utanför"

Så.... Här är mitt förslag: Total inblick i mitt liv i 7 dagar. Jag skriver upp ALLT jag gör, 24/Seven, med tidsangivelser och hela faderullan. Låter det som en bra grej?

Inte? Nej, säkert inte. För mitt liv är rätt tråkigt. Jag sitter ju ändå bara och skriver på FL hela dagarna..... eller?

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?
  • Aniiee
    Vlad skrev 2015-03-13 21:13:06 följande:

De som har tråkiga liv måste väl vara de som hänger här fast de tycker att det är tråkigt och ägnar hälften av sin tid här åt att påpeka hur tråkiga liv alla andra som hänger här måste ha. 

Anonym (Bafatt?) skrev 2015-03-13 22:17:28 följande:

Men fölk ska väl enbart skita i hur mycket du, jag eller vem som helst hänger på fl!! Är det kriminellt eller omoraliskt? Skadas någon? Nej, men dåså! De som har problem med andras häng på fl borde skaffa sig ett liv. En blir så trött. Du har ingen skyldighet att redovisa någonting om dina aktiviteter på fl. Ös på bara och häng här och skriv hur mycket du vill för alltid retar det väl någon pekfingerpolis!

Solig

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Jahapp, ska jag uppdatera den här tråden också, när jag ändå....

Jag är trotts allt "skyldig" i alla fall 5 och en halv dag. Men just idag ska jag inte redovisa, jag ska bara slänga in några tankar,

Jag påbörjar 12:12-utmaning imorgon. Det finns en tråd om det, titta gärna in om ni vill och känner för att ge er själva utmaningar. 

Jag ska in för min sista cytostatikabehandlig imorgon, innan sommaren officiellt börjar. Över sommaren ska jag få testa annan medicin som jag inte behöver vara på sjukhuset för. Hoppas det går i alla fall någorlunda (är också cytostatika, men i tablettform och inte lika "tung")

E3 händer om två veckor, jag kommer att vara vaken och titta och direktrapportera från live-stream, precis som jag gjorde förra året. Det var inte så många som läste, men än sen, några gjorde ju det, och tackade till och med för att jag skrev,

Jag... håller på att testa Scrivener för att få ordning på boken jag skriver. Just idag har jag bara gått igenom tutorial, och är mest snurrig nu. Jag tycker ofta tutorial gör mer skada än nytta, faktiskt.... Men det kanske blir något i alla fall. Blev glad när jag såg att Scrivener hade släppt windows-version, det är egentligen ett mac-program, och jag råbojkotta Apple =P

Jag ska även ta mig tid och posta min bildserie från min bakdag på min blogg. Inte världens intressantaste kanske, men alltid något.

Live long and prosper =)

(Ja, jag har tittat för mycket på Star Trek den här veckan....)

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-06-04 21:55:00 följande:

Jahapp, ska jag uppdatera den här tråden också, när jag ändå....

Jag är trotts allt "skyldig" i alla fall 5 och en halv dag. Men just idag ska jag inte redovisa, jag ska bara slänga in några tankar,

Jag påbörjar 12:12-utmaning imorgon. Det finns en tråd om det, titta gärna in om ni vill och känner för att ge er själva utmaningar. 

Jag ska in för min sista cytostatikabehandlig imorgon, innan sommaren officiellt börjar. Över sommaren ska jag få testa annan medicin som jag inte behöver vara på sjukhuset för. Hoppas det går i alla fall någorlunda (är också cytostatika, men i tablettform och inte lika "tung")

E3 händer om två veckor, jag kommer att vara vaken och titta och direktrapportera från live-stream, precis som jag gjorde förra året. Det var inte så många som läste, men än sen, några gjorde ju det, och tackade till och med för att jag skrev,

Jag... håller på att testa Scrivener för att få ordning på boken jag skriver. Just idag har jag bara gått igenom tutorial, och är mest snurrig nu. Jag tycker ofta tutorial gör mer skada än nytta, faktiskt.... Men det kanske blir något i alla fall. Blev glad när jag såg att Scrivener hade släppt windows-version, det är egentligen ett mac-program, och jag råbojkotta Apple =P

Jag ska även ta mig tid och posta min bildserie från min bakdag på min blogg. Inte världens intressantaste kanske, men alltid något.

Live long and prosper =)

(Ja, jag har tittat för mycket på Star Trek den här veckan....)

Ska inte du direktrapportera Dreamhack?
  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2015-06-04 23:22:00 följande:
    Ska inte du direktrapportera Dreamhack?
    Nej, vad ska det vara bra för =P
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-06-04 23:40:15 följande:
    Nej, vad ska det vara bra för =P
    Sydkoreaner som dominerar i Starcraft??
  • Tocopherol

Aniiee, har du tips på något bra spel med Sci-Fi tema? Tänkte något som har en bra story line, inte Star-Craft liknande. (Har tillgång till PC och PS4).

• Aniiee
    Tocopherol skrev 2015-06-06 09:30:51 följande:

Aniiee, har du tips på något bra spel med Sci-Fi tema? Tänkte något som har en bra story line, inte Star-Craft liknande. (Har tillgång till PC och PS4).

Mass Effect-serien.
  • Aniiee
    Tocopherol skrev 2015-06-06 14:56:49 följande:
    Tack, det ser bra ut! =)
    Solig
  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2015-06-05 00:58:52 följande:
    Sydkoreaner som dominerar i Starcraft??
    Haha, ingen aning. Men för det första är jag inte så intresserad av att titta på E-sport, för det andra krockar det =/
  • Aniiee

Jahapp, vad pysslade den här tokiga käringen med igår då?

Tja, jag gick upp.
    Läste lite på FL, läste mailen (inget kul, roligast var väl Epicurious ROD), ett par onlineundersökningar (tjänade jag väl en tia på eller så)
    Gick de nästan 7 km till sjukhuset.
    Satt 4 tråkiga timmar på sjukhuset. Passade på att läsa lite och så.
    Kom hem, pysslade lite med hundarna och vilade.
    Startade stationära datorn och öppnade FL, FB, FB, mailen, matkalkyl, mathem, coop, youtube. Startade youtubespellista.
    Öppnade Scrivener
    Öppnade Photopearls
    Öppnade Battle.net
    Öppnade PokerStars
    Sedan ägnade jag kvällen och halva natten åt att läsa och skriva på FL, pilla på matlistor, skriva på min bok, fixa pärlplatte- och broderimönster, spela några händer Hearthstone och poker (hamnade 11 i en turnering, van 1 dollar på cash games (micro). 
    Pratade med folk och hundar, läste ett par sidor i Shards of time, sen sov jag.

Oerhört intressant och händelserik dag, med andra ord...... *irony*

Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?