• Aniiee

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Det händer ganska ofta att jag får det slängt i ansiktet - "Du är ju alltid på FL", "du sitter ju jämt....", "du gör ju aldrig annat". Det hör jag ofta. Eller ser, snarare. Här, på FL. Uppenbarligen finns det någon eller några som har så mycket tid över att de märker att jag "alltid är på FL", "inte har något annat för mig" och "inte har något liv utanför"

Så.... Här är mitt förslag: Total inblick i mitt liv i 7 dagar. Jag skriver upp ALLT jag gör, 24/Seven, med tidsangivelser och hela faderullan. Låter det som en bra grej?

Inte? Nej, säkert inte. För mitt liv är rätt tråkigt. Jag sitter ju ändå bara och skriver på FL hela dagarna..... eller?

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?
  • Aniiee

Jahapp, ska jag take another stab at this?

Igår så gick jag upp vid halv sex på morgonen, åt "frukost" bestående av en överbliven fläskkotlett och potatismos kryddad med parmesan, vitlök och persilja. Knyckte även en chokladboll. Sen låg jag i sängen och spelade lite hay day, försökte omvandla nabbi-färger till DMC-färger (gick ju så där, har några kvar. Måste fundera lite.) Skev upp tre saker på önskelistan som folk tjatar om att jag måste skiva och lämna över innan jag fyller år (fyller 30, så alla tycker av någon anledning att det är viktigt), fixade 20 recept till den nya FL-tråden (smyg-premiär idag, mat-tråd med recept, priser och kcal, fett, protein, kolhydrater). Läste lite i Luck in the shadows och Casket of souls. Låg sedan och halvsov tills GF och hundarna vaknade och gick upp vid halv 8. 

När GF gått spelade jag lite Hearthstone på surfplattan medan jag gick igenom vad som hänt på youtubekanalerna jag prenumererar på. Sedan gick jag upp, knep 15 p i köket, spelade ett par pokerhänder, knep 15 p i sovrummet, kollade vad ungarna hade för läxor tills idag (idag fredag, alltså), knep 15 p i hallen utanför (mellan våra tre små rum och pannrummet/bakdörren/tvättrummet/trappan upp i huset). Tog en liten macka.

Sen ägnade jag en timme åt att spela TV-spel (DAI), en timme åt att läsa in mina skriverier så min syster kan lyssna (lättare än att skriva in allt på datorn och skicka)en halvtimme åt att skriva. Knep 15 p i vårt vardagsrum, spelade ett par händer poker, gick och handlade, lagade mat (tacopaj) (här någonstans kom GF hem), åt mat, gick en sväng med hundarna, sen satte vi oss och såg på serier (Batman TAS och Bones). Sen var det bara att göra nattoalett och gå och sova.

Då och då tittade jag in på FL, läste lite och droppade en kommentar. 

Idag vaknade jag vid 6, Låg i sängen och läste. Gick upp och släppte ut hundarna. Spelat hearthstone, Ska spela lite DAI innan jag åker till sjukhuset. 

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-02-27 09:35:28 följande:

Konsol, PS4. Har testat Inquisition på PC också, det funkar bra, både med tangentbord+mus och med gamepad. Inquisition är ett gigantiskt steg från 2, även om jag inte direkt tycker att det var en katastrof rakt igenom. 2 hade gigantiska problem, men de gjorde i alla fall några rätt även där. Inquisition har också sina problem, naturligtvis, men de är lätträknade. Så testa, du.

Alrighty. Jag har hört att spelet är bra dock lite ofokuserat för att det vill vara typ allt för alla. Men, sådana är EA.

Tänker först bli klar med Divinity, sen ska jag testa. Witcher 3 tror jag inte min dator kommer att klara av, däremot Dragon Age.
  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2015-02-27 17:39:33 följande:
    Alrighty. Jag har hört att spelet är bra dock lite ofokuserat för att det vill vara typ allt för alla. Men, sådana är EA.

Tänker först bli klar med Divinity, sen ska jag testa. Witcher 3 tror jag inte min dator kommer att klara av, däremot Dragon Age.
    Det är kanske lite ofokuserat, men det har ingenting med EA att göra. EA lärde sig sin läxa när de var alldeles för på BioWare och höll på att sumpa sin näst mest lukrativa studio när de lade sig i DA2 för mycket. BioWare hade nästan helt fria tyglar till Inquisition (tacka gudarna för det). Det ofokuserade är snarare en backlash för DA2s extrem-fokuserade och pyttelilla spelvärld. Mike Laidlaw har pratat en hel del om det i diverse chattar, paneler och aritklar. De ville göra det större för att vinna tillbaka sina fans, och gick kanske liiiite overboard, men inte för mycket, enligt mig. Dock kan man ju avsluta spelet utan att ens ha låst upp alla delar av världen, och definitivt utan att ha gjort allt. Det är förresten andra saker som gör det till något "allt för alla", och inte för RPG-fans. Att man inte själv kan dela ut poäng (typ strength, vitality, magic osv), utan bara välja spells, till exempel. 

När du testar, gå direkt på att spela på minst Hard, med tactical camera. Det är rätt trist indeed att spela på normal med vanliga kameran (action-orienterat snarare än taktiskt). Själv spelar jag hard med mage som mitt original/main-genomspelning. Har även en reaver-warrior och en tempest-rogue/archer på nightmare och ska börja en mage till på nightmare.

Divinity tyckte jag om. Måste nog fortsätta spela det......
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-02-27 17:54:51 följande:
    Det är kanske lite ofokuserat, men det har ingenting med EA att göra. EA lärde sig sin läxa när de var alldeles för på BioWare och höll på att sumpa sin näst mest lukrativa studio när de lade sig i DA2 för mycket. BioWare hade nästan helt fria tyglar till Inquisition (tacka gudarna för det). Det ofokuserade är snarare en backlash för DA2s extrem-fokuserade och pyttelilla spelvärld. Mike Laidlaw har pratat en hel del om det i diverse chattar, paneler och aritklar. De ville göra det större för att vinna tillbaka sina fans, och gick kanske liiiite overboard, men inte för mycket, enligt mig. Dock kan man ju avsluta spelet utan att ens ha låst upp alla delar av världen, och definitivt utan att ha gjort allt. Det är förresten andra saker som gör det till något "allt för alla", och inte för RPG-fans. Att man inte själv kan dela ut poäng (typ strength, vitality, magic osv), utan bara välja spells, till exempel. 

När du testar, gå direkt på att spela på minst Hard, med tactical camera. Det är rätt trist indeed att spela på normal med vanliga kameran (action-orienterat snarare än taktiskt). Själv spelar jag hard med mage som mitt original/main-genomspelning. Har även en reaver-warrior och en tempest-rogue/archer på nightmare och ska börja en mage till på nightmare.

Divinity tyckte jag om. Måste nog fortsätta spela det......
    Egentligen har jag nästan bojkottat EA och allt de rör vid. Nuförtiden tycker jag att det riktigt intressanta i spelvärlden sker på indiefronten (fast Valve har sina stunder). Jag älskar Kickstarter. Men - DAO var ett häftigt spel, så jag ger dem en chans :) Blir säkert kul.

Brukar oftast spela på hard. Ibland kan det bli lite väl brutalt, som i Wasteland 2, eller faktiskt Divinity (rätt tufft spel), men jag tvivlar på att det blir riktigt hardcore i ett såpass kommersiellt projekt som Dragon Age.
  • Tacksamt

Haha,bra tråd aniee ;)
    Min morgon:
    Vaknar  6,går upp på toa,sätter på tekokarn,kokar 2ägg,gör äggmackor, fram youhurt+bär. Käkar frukost.
    Läser en sväng,kollar datorn (Facebook ,aftonblade,familjeliv mm.mm)
    Bäddar sängen.
    Fixar hår,deo m.m.
    Går till Norrlands specialbutiken och handlar.
    Nu sitter jag här.:)

• Aniiee
    Tacksamt skrev 2015-03-02 11:45:37 följande:

Haha,bra tråd aniee ;)
    Min morgon:
    Vaknar  6,går upp på toa,sätter på tekokarn,kokar 2ägg,gör äggmackor, fram youhurt+bär. Käkar frukost.
    Läser en sväng,kollar datorn (Facebook ,aftonblade,familjeliv mm.mm)
    Bäddar sängen.
    Fixar hår,deo m.m.
    Går till Norrlands specialbutiken och handlar.
    Nu sitter jag här.:)

Gör en egen tråd om du vill redovisa ditt liv.......
  • Aniiee

Happy birthday to me!

Eller, tja, Imorgon. 

• Vlad

De som har tråkiga liv måste väl vara de som hänger här fast de tycker att det är tråkigt och ägnar hälften av sin tid här åt att påpeka hur tråkiga liv alla andra som hänger här måste ha. 

• Anonym (Bafatt?)

Men fölk ska väl enbart skita i hur mycket du, jag eller vem som helst hänger på fl!! Är det kriminellt eller omoraliskt? Skadas någon? Nej, men dåså! De som har problem med andras häng på fl borde skaffa sig ett liv. En blir så trött. Du har ingen skyldighet att redovisa någonting om dina aktiviteter på fl. Ös på bara och häng här och skriv hur mycket du vill för alltid retar det väl någon pekfingerpolis!

• Anonym (Bafatt?)
    Vlad skrev 2015-03-13 21:13:06 följande:

De som har tråkiga liv måste väl vara de som hänger här fast de tycker att det är tråkigt och ägnar hälften av sin tid här åt att påpeka hur tråkiga liv alla andra som hänger här måste ha. 

Det var något sånt jag ville formulera och du gjorde det istället och så bra också!
Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?