• Aniiee

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Det händer ganska ofta att jag får det slängt i ansiktet - "Du är ju alltid på FL", "du sitter ju jämt....", "du gör ju aldrig annat". Det hör jag ofta. Eller ser, snarare. Här, på FL. Uppenbarligen finns det någon eller några som har så mycket tid över att de märker att jag "alltid är på FL", "inte har något annat för mig" och "inte har något liv utanför"

Så.... Här är mitt förslag: Total inblick i mitt liv i 7 dagar. Jag skriver upp ALLT jag gör, 24/Seven, med tidsangivelser och hela faderullan. Låter det som en bra grej?

Inte? Nej, säkert inte. För mitt liv är rätt tråkigt. Jag sitter ju ändå bara och skriver på FL hela dagarna..... eller?

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?
  • Aniiee
    cirkusmusen skrev 2015-02-13 22:28:07 följande:

Inte för att jag har sagt så men: JAA! :D

I'd do it for you =P
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (-) skrev 2015-02-13 22:30:21 följande:
    Jag svarade i den här tråden mest pga detta inlägg:
    Angel D skrev 2015-02-13 21:37:23 följande:

Undrar just vilka som inte har något liv om de har stenkoll på vilka som är inne på FL och hur ofta de är det. Säger väldig mycket mer om dem än om dig

Jag har relativt bra koll på vilka som tycks hänga på FL timme efter timme, dag ut och dag in. Ändå är jag själv inne relativt sällan, jämfört med väldigt många andra här. Jag är inne cirka fem dagar i veckan, mellan klockan 21-23, ungefär. Sen går jag och lägger mig.

Jag hinner alltså se, på mina kvällstimmar, vilka som varit inne och uppdaterat minst en gång i kvarten.

Det handlar som sagt inte om att vilja ha koll, det är snarare rätt så oundvikligt.

Idag har jag nog för övrigt slagit rekord i att skriva inlägg.

Dags för sängen nu.

Hejsvejs!
    Ok.

God natt =)
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2015-02-13 22:10:30 följande:

Om ni båda är hemma alla dagar i veckan finns det ju ingen anledning att lägga umgänget på en lördag. Varför inte 13-18 på måndagar och torsdagar varje vecka?

Anonym (Vill bara visa Anniee en sak.) skrev 2015-02-13 22:15:54 följande:

Se, här har någon använt sig av (-), och det är inte jag, som du ser. ;) Det är otroligt vanlig i i princip alla trådar. Tecken jag brukar använda mig av är - . ! ? * c för att de ligger närmast. Jag är alltid anonym i alla trådar och skriver som sagt ytterst sällan här på FL.

Anonym (Vill bara visa Anniee en sak.) skrev 2015-02-13 22:22:36 följande:

Sluta yttra dig när du inte har nån koll, Anniie. Jag vet att du har extremt höga tankar om dig själv. Du syns ju, som du själv medger, en hel del här på FL.

Jag är endast inne kvällstid, cirka fem dagar i veckan och svarar YTTERST sällan i trådar. Så sluta tro att du kan och vet allt.

En person som är snygg behöver inte tala om det - vi ser om denne är snygg. Detsamma gäller för intelligenta personer; en person som är intelligent behöver aldrig tala om detta - det märker vi om denne är.

www.familjeliv.se/forum/thread/74853063-ska-jag-redovisa-hela-mitt-trakiga-liv-eller/1

Som sagt, bara lägg ner.

Och JA, du syns på FL extremt mycket, men vad gör det? Du har inga barn och förmodligen inte mycket till hobbys heller, då är det väl lätt att fastna här. Jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre. Det borde inte du heller göra.
  • Aniiee
    Kim Possible skrev 2015-02-13 22:30:27 följande:

Kan du inte starta en support-tråd för de som fått smärre datorhaverier istället? Jag har fått för mig att du är bra på sånt. 

*väntar på att se hur lång tid det tar att posta det här från den nio år gamla laptopen, det tog ca två minuter att skriva meddelandet...* 

Datorhaveri är inte roligt. Men om din dator är nio år gammal så är det nog dags att byta ut hela eller delar av den, tyvärr. Inte mycket annat att göra. Börja med att testa att dammsuga/blåsa ur den (det finns tryckluft att köpa att blåsa datorer med)
  • Anonym (-)
    Aniiee skrev 2015-02-13 22:35:47 följande:

Ok.

God natt =)

Nattinatt.
  • Aniiee
    Themis skrev 2015-02-13 22:31:37 följande:

Haha, jag har också blivit anklagad för att hänga här 24/7 för ett par år sen men har man tjock fin fiber och låter sidan vara uppe så är man ju inloggad fast man inte sitter där.

Ja, då kanske det handlar om 200 upp och 10 ner på stationära, 50 upp och 20 ner på mobil + surfplatta..... =P
  • Anonym (ja!)

Har ingen koll på vilka som brukar vara här, jag är bara här i perioder. Men jag tycker att du ska redovisa ditt liv, som ett experiment då

• Kim Possible
    Aniiee skrev 2015-02-13 22:37:49 följande:
    Datorhaveri är inte roligt. Men om din dator är nio år gammal så är det nog dags att byta ut hela eller delar av den, tyvärr. Inte mycket annat att göra. Börja med att testa att dammsuga/blåsa ur den (det finns tryckluft att köpa att blåsa datorer med)
    Det är dessvärre inte den nio år gamla som lagt av, utan den som är 1 1/2. Gråter

Verkar vara fläkten som lagt av, den låter ungefär som vår snöslunga. Eller så är det processorn, och då är det väl kört antar jag. 

Har dammsugit så gott det går (med nylonstrumpa över munstycket, man lär sig när man en gång loosat tangenter den vägen...), men den brummar ändå och jag vågar inte chansa och köra när den låter som den gör. Måste köpa USB i morgon och tömma först, har alldeles för mycket på den datorn jag inte vill gå miste om. 

Den här nio år gamla trotjänaren är ok, förutom då att allt tar en så extremt lång tid. Från att skriva till att klicka upp sidor, och vi ska inte ens prata om spel...Död

Jag började googla efter olika lösningar på diverse sajter,  men då stannar det här öket och står och tickar bara. 

Ah well, trevlig helg önskar jag dig ändå! Skål
  • Rocket Mania

Jag läser gärna vad du gör. Mest för att jag är en nyfiken person och du verkar trevlig.

Jag tror för övrigt de som tycker sig se vissa speciella i många trådar kanske läser och skriver rätt långsamt och därför antar att det de ser skrivet har tagit väldigt mycket tid i anspråk.

Men för många tar det ju inte mer än några minuter att skumma och skriva i 4-5 trådar. Det blir en hel del utslaget på ett dygn även om den aktiva FL-tiden kanske inte är mer än 1-2 timmar.

• Aniiee
    Kim Possible skrev 2015-02-13 22:48:30 följande:
    Det är dessvärre inte den nio år gamla som lagt av, utan den som är 1 1/2. Gråter

Verkar vara fläkten som lagt av, den låter ungefär som vår snöslunga. Eller så är det processorn, och då är det väl kört antar jag. 

Har dammsugit så gott det går (med nylonstrumpa över munstycket, man lär sig när man en gång loosat tangenter den vägen...), men den brummar ändå och jag vågar inte chansa och köra när den låter som den gör. Måste köpa USB i morgon och tömma först, har alldeles för mycket på den datorn jag inte vill gå miste om. 

Den här nio år gamla trotjänaren är ok, förutom då att allt tar en så extremt lång tid. Från att skriva till att klicka upp sidor, och vi ska inte ens prata om spel...Död

Jag började googla efter olika lösningar på diverse sajter,  men då stannar det här öket och står och tickar bara. 

Ah well, trevlig helg önskar jag dig ändå! Skål
    Ajdå. Inte bra. Är det en laptop? Förmodligen är det fläkten, som du säger. Tips: Ladda ned PC Wizard och ta tempen på datorn. Då ser du också vilken fläkt det är som kärvar, så kan man byta. 

Solig Trevlig helg =)
Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?