• Dr Nail

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Aniiee skrev 2015-02-27 08:30:29 följande:

Massor. Jag är renodlad spelfanatiker, och spelar upp till 10 nya spel varje månad, plus att jag naturligtvis spelar gamla spel också, när det är ont om nytt eller jag bara känner för att spela något gammalt kärt. Just nu tragglar jag Dragon Age Inquisition för att få alla achievements, i februari har jag spelat GoT Episode 2, Evolve, Monster Hunter 4 Ultimate, Legend of Zelda Majoras Mask och The Order 1886. I mars blir det Orashika Tainted Bloodlines, Atelier Shallie, Final Fantasy Type-0 HD+Demo till FFXV, Mario Party 10 och Bloodborne. Och då och då kommer det bli lite Dragon age, Assassin's creed, Hearthstone, Mass Effect, Shadow of Mordor, andra FF-spel, WoW, Lol, och annat sånt.

Lirar du Dragon age på konsol eller PC? Jag funderar på att testa (fast jag tyckte tvåan var hemsk) men har hört att PC-versionens kontrollsystem är helt fucked. Jag lirar bara PC
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-02-27 09:35:28 följande:

Konsol, PS4. Har testat Inquisition på PC också, det funkar bra, både med tangentbord+mus och med gamepad. Inquisition är ett gigantiskt steg från 2, även om jag inte direkt tycker att det var en katastrof rakt igenom. 2 hade gigantiska problem, men de gjorde i alla fall några rätt även där. Inquisition har också sina problem, naturligtvis, men de är lätträknade. Så testa, du.

Alrighty. Jag har hört att spelet är bra dock lite ofokuserat för att det vill vara typ allt för alla. Men, sådana är EA.

Tänker först bli klar med Divinity, sen ska jag testa. Witcher 3 tror jag inte min dator kommer att klara av, däremot Dragon Age.
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-02-27 17:54:51 följande:
    Det är kanske lite ofokuserat, men det har ingenting med EA att göra. EA lärde sig sin läxa när de var alldeles för på BioWare och höll på att sumpa sin näst mest lukrativa studio när de lade sig i DA2 för mycket. BioWare hade nästan helt fria tyglar till Inquisition (tacka gudarna för det). Det ofokuserade är snarare en backlash för DA2s extrem-fokuserade och pyttelilla spelvärld. Mike Laidlaw har pratat en hel del om det i diverse chattar, paneler och aritklar. De ville göra det större för att vinna tillbaka sina fans, och gick kanske liiiite overboard, men inte för mycket, enligt mig. Dock kan man ju avsluta spelet utan att ens ha låst upp alla delar av världen, och definitivt utan att ha gjort allt. Det är förresten andra saker som gör det till något "allt för alla", och inte för RPG-fans. Att man inte själv kan dela ut poäng (typ strength, vitality, magic osv), utan bara välja spells, till exempel. 

När du testar, gå direkt på att spela på minst Hard, med tactical camera. Det är rätt trist indeed att spela på normal med vanliga kameran (action-orienterat snarare än taktiskt). Själv spelar jag hard med mage som mitt original/main-genomspelning. Har även en reaver-warrior och en tempest-rogue/archer på nightmare och ska börja en mage till på nightmare.

Divinity tyckte jag om. Måste nog fortsätta spela det......
    Egentligen har jag nästan bojkottat EA och allt de rör vid. Nuförtiden tycker jag att det riktigt intressanta i spelvärlden sker på indiefronten (fast Valve har sina stunder). Jag älskar Kickstarter. Men - DAO var ett häftigt spel, så jag ger dem en chans :) Blir säkert kul.

Brukar oftast spela på hard. Ibland kan det bli lite väl brutalt, som i Wasteland 2, eller faktiskt Divinity (rätt tufft spel), men jag tvivlar på att det blir riktigt hardcore i ett såpass kommersiellt projekt som Dragon Age.
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-06-04 21:55:00 följande:

Jahapp, ska jag uppdatera den här tråden också, när jag ändå....

Jag är trotts allt "skyldig" i alla fall 5 och en halv dag. Men just idag ska jag inte redovisa, jag ska bara slänga in några tankar,

Jag påbörjar 12:12-utmaning imorgon. Det finns en tråd om det, titta gärna in om ni vill och känner för att ge er själva utmaningar. 

Jag ska in för min sista cytostatikabehandlig imorgon, innan sommaren officiellt börjar. Över sommaren ska jag få testa annan medicin som jag inte behöver vara på sjukhuset för. Hoppas det går i alla fall någorlunda (är också cytostatika, men i tablettform och inte lika "tung")

E3 händer om två veckor, jag kommer att vara vaken och titta och direktrapportera från live-stream, precis som jag gjorde förra året. Det var inte så många som läste, men än sen, några gjorde ju det, och tackade till och med för att jag skrev,

Jag... håller på att testa Scrivener för att få ordning på boken jag skriver. Just idag har jag bara gått igenom tutorial, och är mest snurrig nu. Jag tycker ofta tutorial gör mer skada än nytta, faktiskt.... Men det kanske blir något i alla fall. Blev glad när jag såg att Scrivener hade släppt windows-version, det är egentligen ett mac-program, och jag råbojkotta Apple =P

Jag ska även ta mig tid och posta min bildserie från min bakdag på min blogg. Inte världens intressantaste kanske, men alltid något.

Live long and prosper =)

(Ja, jag har tittat för mycket på Star Trek den här veckan....)

Ska inte du direktrapportera Dreamhack?
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2015-06-04 23:40:15 följande:
    Nej, vad ska det vara bra för =P
    Sydkoreaner som dominerar i Starcraft??
Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?