Aniiee skrev 2015-02-27 17:54:51 följande:
Det är kanske lite ofokuserat, men det har ingenting med EA att göra. EA lärde sig sin läxa när de var alldeles för på BioWare och höll på att sumpa sin näst mest lukrativa studio när de lade sig i DA2 för mycket. BioWare hade nästan helt fria tyglar till Inquisition (tacka gudarna för det). Det ofokuserade är snarare en backlash för DA2s extrem-fokuserade och pyttelilla spelvärld. Mike Laidlaw har pratat en hel del om det i diverse chattar, paneler och aritklar. De ville göra det större för att vinna tillbaka sina fans, och gick kanske liiiite overboard, men inte för mycket, enligt mig. Dock kan man ju avsluta spelet utan att ens ha låst upp alla delar av världen, och definitivt utan att ha gjort allt. Det är förresten andra saker som gör det till något "allt för alla", och inte för RPG-fans. Att man inte själv kan dela ut poäng (typ strength, vitality, magic osv), utan bara välja spells, till exempel.
När du testar, gå direkt på att spela på minst Hard, med tactical camera. Det är rätt trist indeed att spela på normal med vanliga kameran (action-orienterat snarare än taktiskt). Själv spelar jag hard med mage som mitt original/main-genomspelning. Har även en reaver-warrior och en tempest-rogue/archer på nightmare och ska börja en mage till på nightmare.
Divinity tyckte jag om. Måste nog fortsätta spela det......
Egentligen har jag nästan bojkottat EA och allt de rör vid. Nuförtiden tycker jag att det riktigt intressanta i spelvärlden sker på indiefronten (fast Valve har sina stunder). Jag älskar Kickstarter. Men - DAO var ett häftigt spel, så jag ger dem en chans :) Blir säkert kul.
Brukar oftast spela på hard. Ibland kan det bli lite väl brutalt, som i Wasteland 2, eller faktiskt Divinity (rätt tufft spel), men jag tvivlar på att det blir riktigt hardcore i ett såpass kommersiellt projekt som Dragon Age.