• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • sweetcandy
    Otti skrev 2015-03-02 06:53:43 följande:

Alltså jag fattar inte! Fortfarande ingeet riktigt utslag på älstickorna, dag 18 idag.. har småblödigt sen I fredags (mest vid toabesök men då kan det tom komma små blodklumpar, Ursäkta!!) och även värk I älstockarna sen I lördags...
    Tog ett äl test igår em (tagit alla andra på mornarna) och det var lite starkare men fortfarande svagare än teststrecket och imorse var det jättesvagt igen!
    Har jag ingen äl denna månaad? men varför gör det ont och blöder då? Visst jag brukar ha rätt oregelbunden mens (innan förra barnet så låg cykeln på runt 30.36 dagar) men ändå!!!

Oj det låter inge bra :/

Kanske ringa gyn och rådfråga?

Har ni försökt länge?

Fnular lite på om det kan vara sånt vad heter det utomhavandeskap, du vet när det satt sig i äggledaren?

Dock ENDAST en tanke från mig!
  • Otti
    sweetcandy skrev 2015-03-02 09:23:35 följande:
    Oj det låter inge bra :/

Kanske ringa gyn och rådfråga?

Har ni försökt länge?

Fnular lite på om det kan vara sånt vad heter det utomhavandeskap, du vet när det satt sig i äggledaren?

Dock ENDAST en tanke från mig!
    Ja jag vet inte.. slutade med p-piller I mitten på januari så bara första försöket (förra månaden var bara konstig)..
    Ja jag vet inte.. Kollat flera gravtest för att kola så att det inte tog sig förra månaden iaf men blankt negativt....
    men rätt ont av o till....
  • sweetcandy
    Otti skrev 2015-03-02 10:03:41 följande:
    Ja jag vet inte.. slutade med p-piller I mitten på januari så bara första försöket (förra månaden var bara konstig)..
    Ja jag vet inte.. Kollat flera gravtest för att kola så att det inte tog sig förra månaden iaf men blankt negativt....
    men rätt ont av o till....
    Okej. Hoppas det bara är kroppen som hamnat lite ur balans då efter pillerna.

Men ring en läkare/gyn om du blir orolig <3

Hellre kolla en gång för mycket än för lite
  • Baby2014

Nu har jag varit hos gyn, ingen blödning syntes idag och hon såg att jag fått ÄL. Hon ville göra en spolning av äggledarna och trots att vi ändå inseminerat redan så bestämde jag mig för att göra den. 
    Det förstör säkert chanserna för en grav denna månad men kände ändå att jag inte ville missa tillfället att få göra spolningen.
    Nu är den gjord så jag antar att jag få vänta in mensen och sen göra ett nytt försök nästa månad. Jag ska också så äta trombyl vid en ev graviditet och sen fragmin då jag hade förhöjda antikoagulans värden. Levaxin ska jag också få då mina värden låg inom gränsen men för högt när man vill bli gravid.

• malink80

5 dagar efter äl och har molvärk på höger sida samt plötslig näsblod.  10 dagar kvar till bim.... bara vänta å se

• schober
    Elyssa81 skrev 2015-03-01 22:56:12 följande:

Hur tidigt efter ÄL kan man ha känningar? En vecka till BIM och jag känner att det stramar långt ner i magen - molvärker. Är det bara ett tecken på inkommande mens eller kan det vara ett plus på g.

När kan man tidigast testa?

Det är mycket snack om det där, vissa säger att du inte kan känna något på flera veckor, vissa säger att du kan få symptom direkt när ägget har blivit befruktat plus att det varierar mellan person till person.

Rent generellt har jag märkt att folk brukar få symptom när ägget har fäst, vilket brukar vara tidigast en vecka efter ÄL. Vissa kan t.om känna att ägget fäster och då kan det hugga eller mola till i tjejmagen.
    Efter det så strömmar hormoner ut i kroppen och KAN ge graviditetssymptom.

För min del så har vi försökt två ggr, och jag hade rejäla graviditetssymptom båda gångerna - och värst var det förra månaden. Fick molande hugg vid tidpunkten när ägget skulle ha släppts och sen höll molandet i sig entvå dar. Brösten stramade och bröstvårtorna gjorde riktigt ont i en vecka (vilket aldrig händer annars) - men det slutade i en negativt test och mensen kom lite travande när den skulle.

Jäkligt svårt det där - men det är bara att vänta och hoppas =)

• Fian88
    Elyssa81 skrev 2015-03-01 22:56:12 följande:

Hur tidigt efter ÄL kan man ha känningar? En vecka till BIM och jag känner att det stramar långt ner i magen - molvärker. Är det bara ett tecken på inkommande mens eller kan det vara ett plus på g.

När kan man tidigast testa?

Som föregående skrev så är det väldigt individuellt! Sen tror jag att när man väl börjar försöka så känner man efter mer än vanligt, att man känner den där molvärken som man kanske inte lagt märke till innan osv. Och kroppen/hjärnan kan spela en många spratt när man längtar och hoppas mycket. Har själv haft olika "symptom" nästan varje månad men inte varit gravid. Men jag hoppas att det är riktiga symptom för dig!
  • Tumvante

BIM närsom. Jobbigt när cykeln inte är 100 stabil efter slut med hormoner. Men bör vara imorgon om vi säger att den nu gått från 26 till 28 dagar. Kul att se om det kommer många plus härinne. Håller tummarna för oss allihopa!

• 90lindah

Hej hej, hoppar in här, hade egentligen BIM 27 februari, ingen mens än men testade negativt på BIM så ska väl testa på fredag igen om inte mensen kommit. Kan tillägga att jag ammar och därför inte har någon aning om när jag har ÄL etc, har dock haft mens en gång sedan förlossningen och det är den jag räknat på o med min normala cykel :)

• Elyssa81
    Fian88 skrev 2015-03-02 15:47:15 följande:
    Som föregående skrev så är det väldigt individuellt! Sen tror jag att när man väl börjar försöka så känner man efter mer än vanligt, att man känner den där molvärken som man kanske inte lagt märke till innan osv. Och kroppen/hjärnan kan spela en många spratt när man längtar och hoppas mycket. Har själv haft olika "symptom" nästan varje månad men inte varit gravid. Men jag hoppas att det är riktiga symptom för dig! smile1.gif
    Så är det förstås. Jag påverkad mkt av hormoner, jämt. Har jättemycket problem med pms och har ofta jätteont i samband med mens.

Man vill ju testa, men samtidigt inser jag att chansen att testa + på BIM -6 eller-7 inte är särskilt stor.
Svar på tråden BIM Mars 2015