• Otti

BIM Mars 2015

Hoppar in här! Idag var strecket lite strakare på äl-stickan men inte lika som kontrollstrecket än. Så tror att det kommer vara starkt imorn. Myste den 23:e och igår. Så nu får vi nog mysa hela helgen så håller jag tummarna att det tar sig! Andra försöket (eller första, kroppen betedde sig så konstigt förra månaden och hade slutat med p-piller några veckor innan) för att skaffa ett syskon till våran lilla som blir 1 1/2år nästa vecka.

• Otti

Alltså jag fattar inte! Vart är min äl? Dessa är tagna från dag 13 (högst uppe) till idag dag 17. Igår kväll blödde jag lite och idag har jag lite ont i äl stockarna. Men inget utslag!?!?

Förra månaden fick jag kraftiga utslag på stickan dag 16-17 och sen fick jag ont. Men mensen kom bara 4 dagar efter äl då istället och nu såhär..

• Otti
    Otti skrev 2015-03-01 09:55:24 följande:

Jaha bilden böt ledd. Den till vänster är dagens.

Den till Höger mena jag!! Det går bra nu!!
  • Otti

Alltså jag fattar inte! Fortfarande ingeet riktigt utslag på älstickorna, dag 18 idag.. har småblödigt sen I fredags (mest vid toabesök men då kan det tom komma små blodklumpar, Ursäkta!!) och även värk I älstockarna sen I lördags...
    Tog ett äl test igår em (tagit alla andra på mornarna) och det var lite starkare men fortfarande svagare än teststrecket och imorse var det jättesvagt igen!
    Har jag ingen äl denna månaad? men varför gör det ont och blöder då? Visst jag brukar ha rätt oregelbunden mens (innan förra barnet så låg cykeln på runt 30.36 dagar) men ändå!!!

• Otti
    sweetcandy skrev 2015-03-02 09:23:35 följande:
    Oj det låter inge bra :/

Kanske ringa gyn och rådfråga?

Har ni försökt länge?

Fnular lite på om det kan vara sånt vad heter det utomhavandeskap, du vet när det satt sig i äggledaren?

Dock ENDAST en tanke från mig!
    Ja jag vet inte.. slutade med p-piller I mitten på januari så bara första försöket (förra månaden var bara konstig)..
    Ja jag vet inte.. Kollat flera gravtest för att kola så att det inte tog sig förra månaden iaf men blankt negativt....
    men rätt ont av o till....
  • Otti

Grattis alla som plussar!!

Nu äntligen igår så fick jag fullt utslag på älstickan. Dag 21... Och då haft blödningar fre-tis och värk fre och framåt. Men seriöst!
    Hur ont kan äl göra igentligen!?! Hade så jäkla ont igår kväll och kunde knappt inte nudda högra sidan av nedre magen. Så var ju inte så himla sexsugen direkt. Men vad gör man inte haha. Så bara att bita ihop och sexa till det ett par dagar till med ;)
    Idag har jag fortfarande väldigt ont och känner mig illamående och lite snurrig. Är detta normalt för en ägglossning? Smärtan har ju tom vart värre än mensvärken såom brukar vara hemsk...

• Otti

Just ja! Och har ingen aning om när bim är då jag förra månaden fick mens bara 4 dagar efter äl?
    Min kropp är lite konstig efter p-pillrena....

• Otti

Jaha... starka utslag på äl stickan I onsdags kväll/torsdag morgon så äl borde ju ha vart typ I torsdags/fredags (hade kraftiga smärtor då)... men vad drygt att vänta med att testa!!!
    Vill veta nu om vi lyckades!! =)
    Har ingen aning om när bim är... Förra månaden kom den 4 dagar efter äl men hade slutat med p-piller typn 3 veckor innan så kroppen hade nog inte ställt om sig. Innan sonen föddes så brukade jag ha 30-36 dagars cyklar.
    När tror ni man kan börja testa?

• Otti
    canada skrev 2015-03-09 10:28:34 följande:

Behöver er hjälp, vad tror ni om denna bild ? Fick med ett test när jag köpte äl tester så vet inte riktigt hur man skall tolka det, är på BIM -2

Helt klart ett plus!! Grattis!! =)
  • Otti

Jaha ännu en månad med väldigt konstig kropp. Förra månaden fick jag mens 4 dagar efter äl. Och denna månad 6 dagar efter äl... Hur ska ägget ens hinna fästa ifall det är befruktat? Känns ju värdelöst ju!!

• Otti

Ja.. Ska ringa ner till min bm på vc imorn och prata lite.. Förra månaden tänkte jag att kroppen säkert fortfarande var i obalans efter p-pillrena.. Men nu är det ju 2 månader sen jag slutade med dom så borde ju inte vara det..

Ja testade med äl stickor och får efter förra grav tydligen kraftiga äl smärtor så ingen tvekan att den var då..

• Otti

Jaha.. Ringde bm idag. Fick svar att jag får vänta några månader och fortsätter mensen komma så när äl får jag ringa gyn då...

Svar på tråden BIM Mars 2015