• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • sweetheart80

Kan jag Ha en sån tur?? Innan jag satte in honom för 9år sen (2st olika) så hade jag grymt mycket mens och jävligt ont i 7dagar. I torsdags kväll började min första mens sen uttaget och ja Jisses. Blödde som attan och har haft grymt ont men igår började det sakta av och inatt ingenting. Kan cykeln kortas av bara sådär efter hormon preparat. Inte för att jag klagar men blev chockad

• schober

Jag hänger på!

Fick precis mens efter andra försöket på första barnet, vilket gjorde att jag totalt bröt ihop eftersom jag hade ovanliga symptom (för mig) och två av testlagrets stickor visade svaaaaagt plus, men det var väl spökstreck då.

Jag har lite oregelbunden cykel på 35 - 40 dagar, så ÄL borde vara runt den 17/3, så det blir en låååååååångt väntan.

Är det någon mer som ska prova, eller provar, Bisolvonmetoden?

• Lorainz
    karolinak skrev 2015-02-22 21:18:36 följande:

Plussade lite oväntat på bim+3 idag så jag får hoppa ut ur denna gruppen och hålla tummarna att lillen stannar kvar och att ni plussar i mars!! <3

Oj vad kul! Ett stort grattis till dig! :)
  • sweetcandy
    eagle87 skrev 2015-02-22 21:05:43 följande:
    Vilken dag är du på? Jag fick pos på dag 10 Men vet inte om de fejk då tempen inte höjts lika mkt Som den brukar efter äl.
    Dag 14 idag :)
  • sweetcandy
    lotie skrev 2015-02-22 22:12:47 följande:
    Spännande:) vad gör du för behandling?
    Har fått äta letrozol :)

Tyvärr fick vi ställa in besöker, sonen blev magsjuk och kräktes i bilen påvägen in :/

Kl 13 öppnar dom telefonväxeln igen. Hoppas vi inte får sexförbud bara :(

Tror det blir för sent att komma in i morgon och kolla iom att jag fick pos nu på äl testerna
  • sweetcandy
    schober skrev 2015-02-23 07:31:45 följande:

Jag hänger på!

Fick precis mens efter andra försöket på första barnet, vilket gjorde att jag totalt bröt ihop eftersom jag hade ovanliga symptom (för mig) och två av testlagrets stickor visade svaaaaagt plus, men det var väl spökstreck då.

Jag har lite oregelbunden cykel på 35 - 40 dagar, så ÄL borde vara runt den 17/3, så det blir en låååååååångt väntan.

Är det någon mer som ska prova, eller provar, Bisolvonmetoden?

Vi provade bisolvon en gång. Funkade inte för oss. Min vän prova, och blev gravid men fick tidigt mf tyvärr :/

Läste att det kan ha motsatt effekt om man redan har tunt sekret. Blir då ogynnsamt för spermierna. Men vet inte om det stämmer :)
  • lotie

Är det samma som pergotime?

Jag har fått tid till privatklinik nu iaf. Kostar 1500:-/ besök så det kan ju bli en dyr historia för att få nr 3:(
    Ska på första besöket iaf och undersökning sen får vi bestämma efter det.

Jag hoppas de gör vul då för är ungefär när jag ska ha äl så får jag se om det finns några. Men känns som en lång väntan.
    Hoppas verkligen det går denna gången då jag slipper allt det!

Vet ju inte när bim blir då de är så oregelbundna. 31-35 dagar. När ska jag börja testa med äl-test då? Har 14 st:)

• sweetcandy
    lotie skrev 2015-02-23 12:01:53 följande:

Är det samma som pergotime?

Jag har fått tid till privatklinik nu iaf. Kostar 1500:-/ besök så det kan ju bli en dyr historia för att få nr 3:(
    Ska på första besöket iaf och undersökning sen får vi bestämma efter det.

Jag hoppas de gör vul då för är ungefär när jag ska ha äl så får jag se om det finns några. Men känns som en lång väntan.
    Hoppas verkligen det går denna gången då jag slipper allt det!

Vet ju inte när bim blir då de är så oregelbundna. 31-35 dagar. När ska jag börja testa med äl-test då? Har 14 st:)

Det har samma funktion. Läkaren sa fick att letrozol är bättre. Har mindre påverkan på kroppen då det går ur kroppen fortare än pergotime. :) och on jag förstått det rätt så kan man inte ta pergotime varje månad, men det kan man med letrozol då :)

Om man läser på fass sida om letrozol är det egentligen en medicin man ger till patienter med bröstcancer! Men man ger så låg dos av det så det har en positiv påverkan för ÄL :)

Om du går in på linnekliniken.se så står det bättre förklarat där :)

Oj! Det var dyrt!! Vi bet 300kr/gång men jag har frikort (högkostnadsskydd)
Svar på tråden BIM Mars 2015