• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • tuggummigirl
    Elyssa81 skrev 2015-02-18 21:43:39 följande:

Men blir det inte successivt starkare under flera dagar eller går det från noll till hundra direkt?

jag har tidigare använt äl stickor å då va så att när båda strecken är lika starka det är då man har äl men dagarna före dagarna efter räknas ändå som att man är fertil. Man brukar ha en hel vecka som kallas fertila dagar. Men själva äl är under ett dygn.

Men kan ju va så att det stegrar att det är svagare streck dagarna före å dagarna efter...under de fertila dagarna.
  • tuggummigirl
    camifranky skrev 2015-02-18 23:05:07 följande:

Hej! 

Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första. 

Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också. 

Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?

Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer. 

Behöver prata av mig, höra att det inte är något fel utan att detta är normalt. 

Bim för mig blir 17/3. 

välkommen hit..bara prata av dig! Jag vet att du nog inte vill höra det här iom ni försökt så pass länge men försök ha roligt! Ibland kan det hjälpa om man tar en paus från bebistillverkningen en månad..skippar allt va äl tester å olika metoder heter å bara vara. Njut av glas vin till kvällen å älska med varandra när lusten finns...inte för att ni känner att ni måste. Ni är unga båda två så ni har gott om tid på er. Mitt första barn fick jag utan att ens försöka medan mitt sista barn tog nästan 2år...å de har samma pappa oxå. Antar att du iaf har äl eftersom ni testat det.Har ni testat din mans spermiekvalité? Finns sådana hemmatester för det på apotek..såg iaf att kronans apotek har.

häng inte upp er på att följa massa riktlinjer om va man bör å inte.Det finns massa barn som blir till på fyllan å villan, det är oxå så att man slappnar av mer då så det kan hjälpa. Äter du folsyra? Det är bra att förebygga med. Zink, magnesium å järn, omega 3 är andra tillskott som kan hjälpa som många ha för lite av..de ska även mannen din äta.

håller mina tummar å tår för er :) ring gyn när det gått 12 månader så får ni hjälp.
  • sowe81
    Elyssa81 skrev 2015-02-18 21:43:39 följande:
    Men blir det inte successivt starkare under flera dagar eller går det från noll till hundra direkt?
    Jag har använt äl-test många månader. Olika sorter, både billiga stickor och cv-digital.

För många kan det vara så att det stegrar lite dagen innan det ger fullt utslag. Cv-digital kan tex ge glad gubbe 2dagar. Du får fullt utslag 12-48h innan ägget släpper. För mig brukar det stegra lite en dag o dagen efter är det superstarkt, dagen efter det är det svagt igen. Jag har samtidigt ganska mkt känningar i magen som brukar släppa dagen efter fullt utslag, vilket jag tolkar som att ägget släppt.

Fertil kan man ju vara 5 dagar innan äl till dagen då ägget släpper, sen är det ju 24h då ägget ligger o flyter.

Så sex några dagar innan till dagen efter äl borde man pricka in det!
  • sowe81

Hej! 

Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första. 

Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också. 

Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?

Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer. 

Bim för mig blir 17/3. 

Finns ju nån metod som säger att för att öka chanserna ska man ligga varannan dag fram till man får positivt äl-test o då ligga varje dag i 3 dagar. Borde ju vara ganska logiskt.

Alla gånger jag blivit gravid (4ggr - 1 barn och 3mf/ma). Så har vi haft sex varje dag (3-4 dagar) fram till o med positivt äl-test.
  • lotie

Ringde Gyn idag och hoppades få komma dit och få hjälp med ägglossningstimulerande medicin. Men de sa nej fast jag blivit lovad innan. De hjälper inte till med syskon alls utan jag får söka mig privat!
    Då tar det tid och kostar pengar så nu känns det inte som vi får fler barn:(
    Så ledsen nu. Ska ringa en privatklinik imån och hoppas få hjälp. Vill ju försöka denna månaden!!

• sweetcandy
    lotie skrev 2015-02-19 17:08:36 följande:

Ringde Gyn idag och hoppades få komma dit och få hjälp med ägglossningstimulerande medicin. Men de sa nej fast jag blivit lovad innan. De hjälper inte till med syskon alls utan jag får söka mig privat!
    Då tar det tid och kostar pengar så nu känns det inte som vi får fler barn:(
    Så ledsen nu. Ska ringa en privatklinik imån och hoppas få hjälp. Vill ju försöka denna månaden!!

Vart bor du? Många privata kliniker kör med samma patientavgift som landstinget.

Tråkigt med sånt bemötande när du ändå blivit lovad hjälp <3
  • tuggummigirl

Känner verkligen med dig lotie. Så tråkigt att få sånna besked. Det finns en väg till att gå om man vågar. I sverige är det så att pergotime har monopol eller nåt liknande så i sverige kan man bara få det. Men det finns ett till som heter serpafar som man kan beställa från en utländsk sida.Det kommer upp info om du googlar det. Man får svara på frågor å sen skriver en doktor ut dem. Jag har provat å jag kan verkligen känna att äggen lossnar under äl med de. De funkar på samma vis som pergotime. Du tar första tabletten på mensens 5e dag å sen tar du en tablett varje dag i 5 dagar. Man får tillräckligt många tabletter så man klarar sig..tror de va 25 tabletter. Man gör klokast i dock att börja med. tablett/dag. Skulle de inte funka kan man ta 2 tabletter/dag nästa omgång. Tror där stod lixom på pergotimen att max 4 tabletter/dag

• sweetcandy

Hej! 

Bim för mig blir 17/3. 

Tycker du ska leva på som du gör nu :) låter ju jätte bra!

Spermier vill juvha det svalt bara :P min man har fått rumpvärmare i bilen förbud haha :P

Brukar fundera på om det är dumt själv att bada varmt efter äl? Det känns som att det borde vara en dum ide, men jag vet inte! Får prova duscha svalt denna gång :P

Att det sitter i huvudet är en myt! Om du går in på clearblues hemsida och klickar på länken om myter så finns det med där :) Som min vän sa, hur kommer det sig annars att man kan bli gravid om man blivit våldtagen, eller bor mitt i ett krigsområde. Då om någon gång är man stressad!

Och jag blev ju gravid trotts att det enda jag kunde tänka på var att jag ville bli det :) med sonen alltså! Då hade vi försökt i 2 år :)

Och jag var nog mer stressad då än nu :P
  • sweetcandy
    tuggummigirl skrev 2015-02-19 18:15:20 följande:

Känner verkligen med dig lotie. Så tråkigt att få sånna besked. Det finns en väg till att gå om man vågar. I sverige är det så att pergotime har monopol eller nåt liknande så i sverige kan man bara få det. Men det finns ett till som heter serpafar som man kan beställa från en utländsk sida.Det kommer upp info om du googlar det. Man får svara på frågor å sen skriver en doktor ut dem. Jag har provat å jag kan verkligen känna att äggen lossnar under äl med de. De funkar på samma vis som pergotime. Du tar första tabletten på mensens 5e dag å sen tar du en tablett varje dag i 5 dagar. Man får tillräckligt många tabletter så man klarar sig..tror de va 25 tabletter. Man gör klokast i dock att börja med. tablett/dag. Skulle de inte funka kan man ta 2 tabletter/dag nästa omgång. Tror där stod lixom på pergotimen att max 4 tabletter/dag

Skulle aldrig våga göra det!!
  • tuggummigirl
    sweetcandy skrev 2015-02-19 18:19:53 följande:

Skulle aldrig våga göra det!!

Förstår det! Jag tveka oxå men testa ändå. Har testat en gång med dem å de va denna månaden å jag fick äl igårkväll å har idag med...skitont! Fast bra ont..på samma vis som jag hade med pergotimen :)
Svar på tråden BIM Mars 2015