camifranky skrev 2015-02-18 23:05:07 följande:
Hej!
Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första.
Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också.
Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?
Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer.
Behöver prata av mig, höra att det inte är något fel utan att detta är normalt.
Bim för mig blir 17/3.
Tycker du ska leva på som du gör nu :) låter ju jätte bra!
Spermier vill juvha det svalt bara :P min man har fått rumpvärmare i bilen förbud haha :P
Brukar fundera på om det är dumt själv att bada varmt efter äl? Det känns som att det borde vara en dum ide, men jag vet inte! Får prova duscha svalt denna gång :P
Att det sitter i huvudet är en myt! Om du går in på clearblues hemsida och klickar på länken om myter så finns det med där :) Som min vän sa, hur kommer det sig annars att man kan bli gravid om man blivit våldtagen, eller bor mitt i ett krigsområde. Då om någon gång är man stressad!
Och jag blev ju gravid trotts att det enda jag kunde tänka på var att jag ville bli det :) med sonen alltså! Då hade vi försökt i 2 år :)
Och jag var nog mer stressad då än nu :P