• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • schober
    sweetcandy skrev 2015-02-23 10:19:55 följande:
    Vi provade bisolvon en gång. Funkade inte för oss. Min vän prova, och blev gravid men fick tidigt mf tyvärr :/

Läste att det kan ha motsatt effekt om man redan har tunt sekret. Blir då ogynnsamt för spermierna. Men vet inte om det stämmer :)
    Ja jag har också läst det där om att det kan bli för tunt, men jag tror att man får avgöra lite själv och gå efter sunt förnuft. Att klämma i sig maxdos länge och inte ha koll på hur ens sekret är... nej det lär inte vara en hit faktiskt.
  • schober
    tuggummigirl skrev 2015-02-23 08:45:59 följande:

Va e bisolvon metoden?

Man tar Bisolvon (receptfritt på apotek) för att tunna ut sitt sekret så att det inte blir så "kladdigt" och därav lättare för spermierna att simma igenom.

Det är slemlösande och används till halsen, men det löser upp allt slem i kroppen - då alltså även sekret och spermier, så mannen kan också ta det för att eventuellt göra det lättare för simmarna att ta sig fram.

Ingenting är vetenskapligt bevisat, men jag har läst om så många som har lyckats med det, och det är inget farligt att ta, så jag tänkte att vi ska prova med det.

Vissa säger att man ska ta maxdos (3tab/dan) från mensens första dag fram till ägglossningen, men jag tycker det låter galet mycket så jag lyssnar hellre på de som säger att man ska ta det senast tre dagar in ÄL och sen sluta när man fått positivt ÄL-test. 

Tänkte börja kanske en vecka innan mens med en tablett och sen stegra upp till två några dagar innan ÄL, och mannen ska också ta två då tänkte jag =)

• schober
    schober skrev 2015-02-23 15:51:07 följande:

Man tar Bisolvon (receptfritt på apotek) för att tunna ut sitt sekret så att det inte blir så "kladdigt" och därav lättare för spermierna att simma igenom.

Det är slemlösande och används till halsen, men det löser upp allt slem i kroppen - då alltså även sekret och spermier, så mannen kan också ta det för att eventuellt göra det lättare för simmarna att ta sig fram.

Ingenting är vetenskapligt bevisat, men jag har läst om så många som har lyckats med det, och det är inget farligt att ta, så jag tänkte att vi ska prova med det.

Vissa säger att man ska ta maxdos (3tab/dan) från mensens första dag fram till ägglossningen, men jag tycker det låter galet mycket så jag lyssnar hellre på de som säger att man ska ta det senast tre dagar in ÄL och sen sluta när man fått positivt ÄL-test. 

Tänkte börja kanske en vecka innan mens med en tablett och sen stegra upp till två några dagar innan ÄL, och mannen ska också ta två då tänkte jag =)

*innan ÄL skulle det stå, inte innan mens!

• Elyssa81

Nu är de väl lika starka eller hur? :)

Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då?

• MartinaLarsen

[img=/gallery/image/5240233/full_600/phpwzVL7s73666.jpg

Första gången jag använder äl sticka och det ser ut såhär!! :) känner av när jag har äl (känns som mensvärk) min fråga är ska vi mysa idag eller vänta en dag? :)

• sowe81
    Elyssa81 skrev 2015-02-23 18:58:58 följande:

Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då? phpgnSTYS86374.jpg

Inom 48h skulle jag säga
  • sowe81
    schober skrev 2015-02-23 07:31:45 följande:

Jag hänger på!

Fick precis mens efter andra försöket på första barnet, vilket gjorde att jag totalt bröt ihop eftersom jag hade ovanliga symptom (för mig) och två av testlagrets stickor visade svaaaaagt plus, men det var väl spökstreck då.

Jag har lite oregelbunden cykel på 35 - 40 dagar, så ÄL borde vara runt den 17/3, så det blir en låååååååångt väntan.

Är det någon mer som ska prova, eller provar, Bisolvonmetoden?

Jag har provat det några ggr. Första ggn jag provade blev jag gravid, fick dock MF. Har även fått MF utan bisolvon.

Jag tar två om dagen nu, märker redan nu att det är tunnare. Är på dag 10, brukar ha äl på dag 15-18.
  • Thegiirl
    Elyssa81 skrev 2015-02-23 18:58:58 följande:

Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då? phpgnSTYS86374.jpg

Kör så mycket ni orkar o hinner dom närmast 48 timmarna lycka till ^^
  • schober
    sowe81 skrev 2015-02-23 20:49:35 följande:
    Jag har provat det några ggr. Första ggn jag provade blev jag gravid, fick dock MF. Har även fått MF utan bisolvon.

Jag tar två om dagen nu, märker redan nu att det är tunnare. Är på dag 10, brukar ha äl på dag 15-18.
    Tror du att Bisolvonet hjälper eller var det slumpen att du blev gravid?
Svar på tråden BIM Mars 2015