BIM Mars 2015
Hoppar in här. Ska ge oss på ett tredje försök efter mitt senaste ma, har haft 2ma och 1mf sen vi började försöka i juli 2013. Nu är det vår tur! Har en dotter som är 2,5år.
Bim borde bli ca 15/3.
Hoppar in här. Ska ge oss på ett tredje försök efter mitt senaste ma, har haft 2ma och 1mf sen vi började försöka i juli 2013. Nu är det vår tur! Har en dotter som är 2,5år.
Bim borde bli ca 15/3.
Hej!
Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första.
Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också.
Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?
Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer.
Behöver prata av mig, höra att det inte är något fel utan att detta är normalt.
Bim för mig blir 17/3.
Ringde Gyn idag och hoppades få komma dit och få hjälp med ägglossningstimulerande medicin. Men de sa nej fast jag blivit lovad innan. De hjälper inte till med syskon alls utan jag får söka mig privat!
Då tar det tid och kostar pengar så nu känns det inte som vi får fler barn:(
Så ledsen nu. Ska ringa en privatklinik imån och hoppas få hjälp. Vill ju försöka denna månaden!!
Jag är så avundsjuk på er med korta cyklar, önskar jag också kunde få ÄL på dag 11! Denna långa jäkla väntan och undran alltså. Är nu på dag 20, haft ÄL-sekret i 3 dagar och känningar i äggstockarna. Men fortfarande negativt på stickorna. Kan man ha ÄL-sekret så länge innan? Eller kanske inte kan lita på stickorna? Blir tokig..
Nu är de väl lika starka eller hur? :)
Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då?
Jag hänger på!
Fick precis mens efter andra försöket på första barnet, vilket gjorde att jag totalt bröt ihop eftersom jag hade ovanliga symptom (för mig) och två av testlagrets stickor visade svaaaaagt plus, men det var väl spökstreck då.
Jag har lite oregelbunden cykel på 35 - 40 dagar, så ÄL borde vara runt den 17/3, så det blir en låååååååångt väntan.
Är det någon mer som ska prova, eller provar, Bisolvonmetoden?
Hm. hade starkt utslag på ÄL-stickan idag också? (även igår) När sjutton har man ÄL då? Vi myste igår morse när jag testade positivt. Tänkte att vi väl får köra ikväll igen då. :-P
Äntligen lite starkare på testet, brukar vara så här dagen innan positivt så troligtvis äl på söndag. Sex igår och får bli lör-sön, idag har vi besök av svärfar. Nu jäklar ska det ta sig! Detta är 3e försöket efter senaste ma. Månad 19 sen vi började försöka med syskon.