• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • tuggummigirl

Jag är 30 år (snart 31) å jag har varit ensamstående med mina barn i 1.5år. Deras pappa bryr sig tyvärr inte så mycket men har dem ibland. Vi skilde oss när minstingen fortfarande låg i magen. Cordelia fyller snart 7år, Jennifer fyller 5år i år (hon dog i magen i v.42 så hon finns bara med i hjärtat) å sonen William fyller snart 2år. Det tog ganska lång tid att bli gravid med willie så vi hann göra utredningar å grejs. Jag fick äta pergotime, vilka inte hjälpte alls. Men fick oxå svart på vitt vid ett vul att jag har mellan 1-2 dugliga ägg ...med pergotime per ägglossning å de äggen som är dugliga är ofta svåråtkomliga.

Nu har jag för 6 månader sedan träffat en ny man å denna gången är det verkligen själsfränden. Han är ett år yngre än mig å har ett barn som snart fyller 4år. Vi har pratat om det ända från början med om vi vill ha barn eller ej å jag som varit mentalt inställd på att willie är min siste bröt ihop först å erkände först att jag vill ha en till...sen erkände mannen oxå att han ville :) eftersom jag har epilepsi å redan svårt att bli gravid som det är nu så vill jag ha en till så snart som möjligt. Efter jag fyllt 35 blir det inte mer. Riskerna är redan förhöjda för mig pga min epilepsi å blir bara högre risker med åren. Vårt första försök denna månad å jag har ägglossning just nu :) vi ska på fest på lördag så tänkte att det nog är bäst å testa på lördag morgon även det är innan bim. Mer om mig då tja vi bor i blekinge, jag å mina barn flyttade hit, vi är från skåne annars.

• Becca88

Jag fuck min mens den här månaden 5 dagar tidigare, och in på andra dagen så kommer de ut blod som vanligt men ser ut som en luftbubbla i blodet, typ 1 cm stor. Nån som vet vad det kan vara? Kan de vart ett tidigt missfall ?

• tuggummigirl

Det vara ett missfall, ja. Men inte säkert. Brukar mensen variera i dagar? Jag har aldrig haft mf själv vad jag vet men vänner som haft det har sagt att det kommer ut som en blodklump mer...aldrig hört luftbubbla på de viset. Men de kan säkert va olika. *kramar om*

• lotie

Äntligen har min mens kommit igång på dag 34. Så vet inte hur jag ska räkna nu när den är så oregelbunden men får väl gå på 32 dagar och då är nästa bim 20 mars om någon vill skriva in det.

Försöker få tag på Gyn pga mina smärtor i äggstockarna och oregelbunden mens. Gissar det har med min Endometrios att göra. Hoppas på att jag får testa med pergotime denna månaden faktiskt!

Köpt rosenrot och folsyra och ägglossningstest till 14 dagar så jag inte ska missa den. Men har ju tyvärr inte egen ägglossning enligt proverna:(

Välkommen tuggummigirl. Verkar som du haft det tufft! Det är min mardröm att det ska hända. Vet man varför? Måste varit nervöst andra graviditeten?!
    Mitt första barn tog tid och gick igenom allt och två ivf innan det gick!

• M.49

Skulle också gärna vilja vara med här.

Jag är 20 år, första barnet och försök nummer 10.

Jag tror att jag har bim den 5/3, fast jag vet inte,

För jag har inte haft min mens sedan nyår.

Har testar flera test men alla har varit negativt.

Senast jag testa var den 7/2. Så nu blir det nog att

Vänta tills nästa mens borde komma.

• tuggummigirl

Tack lotie! jo de har varit tufft å lillkillen var otroligt efterlängtad. Nja jag tror jag hade varit mer orolig å nervös om det hänt med första barnet. Jag kände vara lycka rakt igenom hela grav med pojken. Men de va massa extrakoller osv, efterdom jag har epilepsi själv så gör jag 3 ul men med pojken gjordes en 5-6st. Från vecka 36 va jag 1-2ggr/vecka inne på förlossningen å kolla ctg å gjorde ul. Tur va ju det för i vecka 38 såg man att han låg med rumpan nedåt..så jag åkte på att göra en vändning. Normalt görs vändningar senast i vecka 36 så jag va beredd att de inte skulle funka å att det skulle göra mega ont. Men de funka å kändes knappt =D

Jag vet hur det är å inte ha äl..jag har äl men inte alltid dugliga ägg som lossnar...massvis av odugliga ägg däremot. Vi får se om det går, pergotime hjälpte inte mig att bli gravid, det lissnade som mest 2 ägg på en period med dem men jag blev inte gravid förrän jag tog paus från dem..vi skulle helt enkelt ta semester å åka iväg å lämna bebistillverkningen hemma men vi hade fullt av spontansex under resan å jag visste inte ens att jag hade äl då men jag blev ju gravid iaf =P

Men himla stor skillnad..med första barnet blev jag gravid när jag å barnens pappa bara hade träffats i 1 vecka så de tog direkt kan man lugnt sä.

• sowe81

Hoppar in här. Ska ge oss på ett tredje försök efter mitt senaste ma, har haft 2ma och 1mf sen vi började försöka i juli 2013. Nu är det vår tur! Har en dotter som är 2,5år.

Bim borde bli ca 15/3.

Svar på tråden BIM Mars 2015