• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • karolinak

Har BIM idag och fick neg på rfsu, testa tidigt så det känns ganska garanterat att vi misslyckats denna månaden med. :( är helt slut...

är 26, sambon 29. Första barnet, 3 försöket.

Ny BIM: 17/3

• Lorainz
    Välkomnar alla nya i tråden! Tror jag fick med alla på BIM-listan nu! :)

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl
    3-4/3 Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 - karolinak
  • halo83

Tänkte testa äl stickor denna månaden.. Nån som vet när man bör starta efter mensen?

• karolinak
    halo83 skrev 2015-02-18 13:40:29 följande:

Tänkte testa äl stickor denna månaden.. Nån som vet när man bör starta efter mensen?

jag har 27dadars cy och jag börjar testa på dag 10 då beräknad ÄL är på dag 16. Jag rekommenderar dock att du börjar tidigare om du inte använt testen förut så du inte missar din ÄL. 
  • Loven

Hej!

Jag hoppar gärna in här!
    34år, otagliga försök, första barnet
    Väntar på att IVF skall påbörjas och kämpar på med "vanliga" försök tills dess...
    BIM: 13/3

• karolinak
    Loven skrev 2015-02-18 14:09:55 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här!
    34år, otagliga försök, första barnet
    Väntar på att IVF skall påbörjas och kämpar på med "vanliga" försök tills dess...
    BIM: 13/3

skönt att ni har fått en tid till IVF iallafall.. Vad krävs för att man ska få IVF?
  • Loven

Vet ej vad de har för kriterier för ett IVF, kanske är olika från kommun till kommun.
    Jag och min sambo (34&36år) har försökt i ca:2år nu. Efter sommaren 2014 bestämde vi oss för att ta kontakt med en privat klinik (Carlanderska) för att göra en utredning. Den bekostade vi själva ca: 5-6000:- har jag för mig.
    Vi valde att betala för att på så vis skynda på processen.
    Efter utredningen valde vi att de skulle skicka vår remiss till Sahlgrenska (där vi ej behöver betala för IVF själva). Väntetid där är just nu 5-6månader innan man får komma på ett första besök (det som vi skall på imorgon).
    Vad som händer efter vårt besök imorgon vet jag inte riktigt ännu men kan tänka mig att det är ytterligare väntan.
    Hur som helst är vi igång!

• pepparkakan
    Loven skrev 2015-02-18 14:31:21 följande:

Vet ej vad de har för kriterier för ett IVF, kanske är olika från kommun till kommun.
    Jag och min sambo (34&36år) har försökt i ca:2år nu. Efter sommaren 2014 bestämde vi oss för att ta kontakt med en privat klinik (Carlanderska) för att göra en utredning. Den bekostade vi själva ca: 5-6000:- har jag för mig.
    Efter utredningen valde vi att de skulle skicka vår remiss till Sahlgrenska (där vi ej behöver betala för IVF själva). Väntetid där är just nu 5-6månader innan man får komma på ett första besök (det som vi skall på imorgon).
    Vad som händer efter vårt besök imorgon vet jag inte riktigt ännu men kan tänka mig att det är ytterligare väntan.

Skönt att bollen är i rullning! Förstår att det måste vara en fruktansvärt seg väntan. Jag tycker varje dag känns oändligt lång nu när man är igång och försöker. 
    Håller tummarna att ni får tid för IVF snart, eller såklart hellre att ni får ett plus spontant innan! 

Själv har jag ÄL-känningar sedan två dagar tillbaks, med vattniga flytningar och lite stickningar i hö äggstock.. Men inget på ÄL-stickorna. Så vet inte vad jag ska tro! Någon som vet hur länge man brukar ha vattniga flytningar innan ÄL? Kan man lita på billiga ÄL-tester?
  • karolinak
    Loven skrev 2015-02-18 14:31:21 följande:

Får verkligen hålla tummarna att inte väntan blir så lång igen! Helt otroligt att man ska behöva bekosta det själv för att slippa vänta ett halvår.
  • Elyssa81

Nu är jag på dag 10 i cykeln. Testade med ÄL test dag 8 och idag. Det är bara ett ljust streck fortfarande. Ska man testa varje dag eller räcker det med varannan?

Svar på tråden BIM Mars 2015