Inlägg från: pepparkakan |Visa alla inlägg
  • pepparkakan

BIM Mars 2015

Jag hänger gärna på här!
    BIM 9/3 tror jag, kan komma att ändras beroende på när ÄL kommer. Har oregelbunden mens sedan spiraluttag i oktober så jag testar just nu med ÄL-stickor (är på dag 12, fick på dag 22 sist). 
    Längtar så jag håller på att spricka!! Försöker att inte tänka på det så mycket men hur lätt är det? Vill bara ha mitt plus NU men det känns som om det aldrig kommer hända mig. Första barnet, känns overkligt att ens vara igång och försöka :)

Ska bli roligt att följas åt! Hoppas på många plus i tråden!

• pepparkakan
    Loven skrev 2015-02-18 14:31:21 följande:

Vet ej vad de har för kriterier för ett IVF, kanske är olika från kommun till kommun.
    Jag och min sambo (34&36år) har försökt i ca:2år nu. Efter sommaren 2014 bestämde vi oss för att ta kontakt med en privat klinik (Carlanderska) för att göra en utredning. Den bekostade vi själva ca: 5-6000:- har jag för mig.
    Vi valde att betala för att på så vis skynda på processen.
    Efter utredningen valde vi att de skulle skicka vår remiss till Sahlgrenska (där vi ej behöver betala för IVF själva). Väntetid där är just nu 5-6månader innan man får komma på ett första besök (det som vi skall på imorgon).
    Vad som händer efter vårt besök imorgon vet jag inte riktigt ännu men kan tänka mig att det är ytterligare väntan.
    Hur som helst är vi igång!

Skönt att bollen är i rullning! Förstår att det måste vara en fruktansvärt seg väntan. Jag tycker varje dag känns oändligt lång nu när man är igång och försöker. 
    Håller tummarna att ni får tid för IVF snart, eller såklart hellre att ni får ett plus spontant innan! 

Själv har jag ÄL-känningar sedan två dagar tillbaks, med vattniga flytningar och lite stickningar i hö äggstock.. Men inget på ÄL-stickorna. Så vet inte vad jag ska tro! Någon som vet hur länge man brukar ha vattniga flytningar innan ÄL? Kan man lita på billiga ÄL-tester?
  • pepparkakan
    camifranky skrev 2015-02-18 23:41:46 följande:
    Ja jag har kört ÄL-stickor varje månad, och vi har haft sex varje månad, flera dagar runt ÄL dagarna. Vet inte vad mer vi kan göra.. 
    För vissa tar det helt enkelt lite längre tid. Även om det är rent ut sagt skit. Upp till ett år är väl normalt? Att försöka att inte tänka på det är omöjligt, håller med dig. Skippa det. Låt dig själv tänka och känna. Men jag tror inte på att skippa allt det goda i livet, om du nu gillar kaffe eller ett glas vin emellanåt, gör då det. Det är viktigt att leva under tiden också! 
    Hoppas din tur kommer snart! 
  • pepparkakan

Jag är så avundsjuk på er med korta cyklar, önskar jag också kunde få ÄL på dag 11! Denna långa jäkla väntan och undran alltså. Är nu på dag 20, haft ÄL-sekret i 3 dagar och känningar i äggstockarna. Men fortfarande negativt på stickorna. Kan man ha ÄL-sekret så länge innan? Eller kanske inte kan lita på stickorna? Blir tokig.. 

• pepparkakan
    sowe81 skrev 2015-02-20 11:04:02 följande:
    Jag brukar också få vänta länge, äl på dag 18 oftast. Så seg väntan...

Jag brukar ha känningar i 3 dagar ung innan jag får positivt på stickan. Så din äl är nog på g! Bara att ligga på!
    Tack för ditt svar! Är ganska ny på det här, bara min andra cykel sedan jag tog ut spiralen.. Så vet inte riktigt hur det ska kännas eller inte. Men då hoppas jag att det blir starka streck i em när jag testar!
  • pepparkakan
    karolinak skrev 2015-02-22 21:18:36 följande:

Plussade lite oväntat på bim+3 idag så jag får hoppa ut ur denna gruppen och hålla tummarna att lillen stannar kvar och att ni plussar i mars!! <3

Stort grattis!!! Kul med plus i tråden!
  • pepparkakan

Jag har ömma bröst, speciellt bröstvårtorna. Drar lite i livmodern idag men haft lite molvärk senaste dagarna. Känner mig lite svullen om magen. Kan ju också vara vanliga PMS-symtom... 
    Försöker att inte känna efter för mycket.. Vet inte riktigt när jag har BIM egentligen, misstänker att det är tidigare än 9/3 men låter det vara så sålänge. Tror inte jag testar tidigare.

• pepparkakan

Grattis till alla plus! Känns som att det är ovanligt många i den här tråden? Hoppas det kommer fler snart, själv ska jag testa på söndag :) Har en del symtom, ont i brösten och molvärk/stickningar sedan mer än en vecka tillbaks, men det kan ju lika gärna vara mens på G. Men hoppet är det sista som överger en. 

• pepparkakan
    MartinaLarsen skrev 2015-03-08 14:40:15 följande:

Tyvärr blev det nog ingen bebis denna månad :( har så ont kan knappt sitta och det har kommit lite blod :(

Samma här, testade negativt idag och har så mycket molvärk, känns som om mensen är på gång. Usch vilken besvikelse. Och nästa ägglossning är mannen inte hemma så med mina långa cyklar blir nästa försök i maj. En evighet dit ju!
  • pepparkakan
    HCS skrev 2015-03-08 15:28:35 följande:

Detta äl-test fick jag nu på eftermiddagen, kan det räknas som positivt?

Det jag tog på förmiddagen var svagare, men då hade jag druckit mer..

Ja!!
  • pepparkakan

Fattar ingenting... Någon som kan hjälpa mig kanske. 
    Fick en liten klarröd blödning i förrgår på BIM-1 (tror jag, inte helt säker på BIM), trodde såklart att det var mensen som kom för jag hade ordentlig mensvärk samtidigt. Satte dit ett trosskydd men nästa gång jag kollade så var det ingenting. Inte kommit nåt mer sedan dess heller. Neg gravtest idag och ingen molvärk längre. Någon som känner igen detta?

• pepparkakan
    jess89 skrev 2015-03-10 09:23:37 följande:

Hej alla barnsugna!

Jag håller på att bli lite galen och behöver lite feedback. Såhär är det:
    Jag tog ut min spiral i slutet av januari, närmare bestämt den 27de. Jag har haft ganska regelbunden mens under alla 9 år jag haft spiralen och två dagar efter uttaget fick jag min mens igen, denna gången mycket rikligare än vanligt.

Min mens har fortfarande inte kommit för andra gången, har en cykel på ca 25 dagar vilket innebär att den är 16 dagar sen. Jag har gjort graviditetstest som visar negativa, men jag känner mig helkonstig. 

Vårtgårdarna har blivit mörkare, brösten är större, mår lite illa om kvällarna och känner en konstig smak i munnen, har varit gasig som bara den och arg som ett bi på min sambo och hans dotter...

Fick härom dagen lite lätt mensvärk och gjorde ett ägglossningstest som visade svagt positivt. Har för mig att jag läst att hormonerna vid graviditet och ägglossning är lika varandra och att ett positivt ägglossningstest kan tyda på att man är gravid.

Gjorde senaste gravtestet ca en vecka efter BIM och det var som sagt negativt.

Vad tror ni? Jag blir galen.. Är jag skendräktig eller kan graviditetstesten visa negativt fast man är gravid?

Hej!

Var det en hormonspiral du hade? Jag tog ut min förra året och fick precis som du mens två dagar efter uttag. Sen dröjde det 60 dagar innan jag fick min mens igen. Däremellan hade jag i perioder alla möjliga konstiga gravsymtom. Helskumt! Men min gyn sa att det kan ta ett tag innan kroppen kommer igång efter spiral.

Hoppas för din skull att det inte är likadant för dig och att du faktiskt är gravid (om det är det du vill) men detta är min erfarenhet iallafall. Lycka till!
Svar på tråden BIM Mars 2015