Loven skrev 2015-02-18 14:31:21 följande:
Vet ej vad de har för kriterier för ett IVF, kanske är olika från kommun till kommun.
Jag och min sambo (34&36år) har försökt i ca:2år nu. Efter sommaren 2014 bestämde vi oss för att ta kontakt med en privat klinik (Carlanderska) för att göra en utredning. Den bekostade vi själva ca: 5-6000:- har jag för mig.
Vi valde att betala för att på så vis skynda på processen.
Efter utredningen valde vi att de skulle skicka vår remiss till Sahlgrenska (där vi ej behöver betala för IVF själva). Väntetid där är just nu 5-6månader innan man får komma på ett första besök (det som vi skall på imorgon).
Vad som händer efter vårt besök imorgon vet jag inte riktigt ännu men kan tänka mig att det är ytterligare väntan.
Hur som helst är vi igång!
Skönt att bollen är i rullning! Förstår att det måste vara en fruktansvärt seg väntan. Jag tycker varje dag känns oändligt lång nu när man är igång och försöker.
Håller tummarna att ni får tid för IVF snart, eller såklart hellre att ni får ett plus spontant innan!
Själv har jag ÄL-känningar sedan två dagar tillbaks, med vattniga flytningar och lite stickningar i hö äggstock.. Men inget på ÄL-stickorna. Så vet inte vad jag ska tro! Någon som vet hur länge man brukar ha vattniga flytningar innan ÄL? Kan man lita på billiga ÄL-tester?