Inlägg från: tuggummigirl |Visa alla inlägg
  • tuggummigirl

BIM Mars 2015

Hej! Följer oxå gärna med. Jag har bim 3/3 så snart kommer ägglossningen.

Vårt första försök med bebistillverkande..vi har dock barn båda 2 sen tidigare. Å de ska bli så mysigt innan man blir för gammal...jag fyller 31 i år å gubben fyller 30.

• tuggummigirl

Jag är 30 år (snart 31) å jag har varit ensamstående med mina barn i 1.5år. Deras pappa bryr sig tyvärr inte så mycket men har dem ibland. Vi skilde oss när minstingen fortfarande låg i magen. Cordelia fyller snart 7år, Jennifer fyller 5år i år (hon dog i magen i v.42 så hon finns bara med i hjärtat) å sonen William fyller snart 2år. Det tog ganska lång tid att bli gravid med willie så vi hann göra utredningar å grejs. Jag fick äta pergotime, vilka inte hjälpte alls. Men fick oxå svart på vitt vid ett vul att jag har mellan 1-2 dugliga ägg ...med pergotime per ägglossning å de äggen som är dugliga är ofta svåråtkomliga.

Nu har jag för 6 månader sedan träffat en ny man å denna gången är det verkligen själsfränden. Han är ett år yngre än mig å har ett barn som snart fyller 4år. Vi har pratat om det ända från början med om vi vill ha barn eller ej å jag som varit mentalt inställd på att willie är min siste bröt ihop först å erkände först att jag vill ha en till...sen erkände mannen oxå att han ville :) eftersom jag har epilepsi å redan svårt att bli gravid som det är nu så vill jag ha en till så snart som möjligt. Efter jag fyllt 35 blir det inte mer. Riskerna är redan förhöjda för mig pga min epilepsi å blir bara högre risker med åren. Vårt första försök denna månad å jag har ägglossning just nu :) vi ska på fest på lördag så tänkte att det nog är bäst å testa på lördag morgon även det är innan bim. Mer om mig då tja vi bor i blekinge, jag å mina barn flyttade hit, vi är från skåne annars.

• tuggummigirl

Det vara ett missfall, ja. Men inte säkert. Brukar mensen variera i dagar? Jag har aldrig haft mf själv vad jag vet men vänner som haft det har sagt att det kommer ut som en blodklump mer...aldrig hört luftbubbla på de viset. Men de kan säkert va olika. *kramar om*

• tuggummigirl

Tack lotie! jo de har varit tufft å lillkillen var otroligt efterlängtad. Nja jag tror jag hade varit mer orolig å nervös om det hänt med första barnet. Jag kände vara lycka rakt igenom hela grav med pojken. Men de va massa extrakoller osv, efterdom jag har epilepsi själv så gör jag 3 ul men med pojken gjordes en 5-6st. Från vecka 36 va jag 1-2ggr/vecka inne på förlossningen å kolla ctg å gjorde ul. Tur va ju det för i vecka 38 såg man att han låg med rumpan nedåt..så jag åkte på att göra en vändning. Normalt görs vändningar senast i vecka 36 så jag va beredd att de inte skulle funka å att det skulle göra mega ont. Men de funka å kändes knappt =D

Jag vet hur det är å inte ha äl..jag har äl men inte alltid dugliga ägg som lossnar...massvis av odugliga ägg däremot. Vi får se om det går, pergotime hjälpte inte mig att bli gravid, det lissnade som mest 2 ägg på en period med dem men jag blev inte gravid förrän jag tog paus från dem..vi skulle helt enkelt ta semester å åka iväg å lämna bebistillverkningen hemma men vi hade fullt av spontansex under resan å jag visste inte ens att jag hade äl då men jag blev ju gravid iaf =P

Men himla stor skillnad..med första barnet blev jag gravid när jag å barnens pappa bara hade träffats i 1 vecka så de tog direkt kan man lugnt sä.

• tuggummigirl

Du gör nog klokast i att testa äl varje dag eftersom du kan missa dagen för äl annars. .äl har man bara 1 dag ägget finns där i 24 timmar ungefär men spermierna leve ju längre så man gör även klokast i att mysa dagarna innan.

• tuggummigirl
    Elyssa81 skrev 2015-02-18 21:43:39 följande:

Men blir det inte successivt starkare under flera dagar eller går det från noll till hundra direkt?

jag har tidigare använt äl stickor å då va så att när båda strecken är lika starka det är då man har äl men dagarna före dagarna efter räknas ändå som att man är fertil. Man brukar ha en hel vecka som kallas fertila dagar. Men själva äl är under ett dygn.

Men kan ju va så att det stegrar att det är svagare streck dagarna före å dagarna efter...under de fertila dagarna.
  • tuggummigirl
    camifranky skrev 2015-02-18 23:05:07 följande:

Hej! 

Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första. 

Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också. 

Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?

Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer. 

Behöver prata av mig, höra att det inte är något fel utan att detta är normalt. 

Bim för mig blir 17/3. 

välkommen hit..bara prata av dig! Jag vet att du nog inte vill höra det här iom ni försökt så pass länge men försök ha roligt! Ibland kan det hjälpa om man tar en paus från bebistillverkningen en månad..skippar allt va äl tester å olika metoder heter å bara vara. Njut av glas vin till kvällen å älska med varandra när lusten finns...inte för att ni känner att ni måste. Ni är unga båda två så ni har gott om tid på er. Mitt första barn fick jag utan att ens försöka medan mitt sista barn tog nästan 2år...å de har samma pappa oxå. Antar att du iaf har äl eftersom ni testat det.Har ni testat din mans spermiekvalité? Finns sådana hemmatester för det på apotek..såg iaf att kronans apotek har.

häng inte upp er på att följa massa riktlinjer om va man bör å inte.Det finns massa barn som blir till på fyllan å villan, det är oxå så att man slappnar av mer då så det kan hjälpa. Äter du folsyra? Det är bra att förebygga med. Zink, magnesium å järn, omega 3 är andra tillskott som kan hjälpa som många ha för lite av..de ska även mannen din äta.

håller mina tummar å tår för er :) ring gyn när det gått 12 månader så får ni hjälp.
  • tuggummigirl

Känner verkligen med dig lotie. Så tråkigt att få sånna besked. Det finns en väg till att gå om man vågar. I sverige är det så att pergotime har monopol eller nåt liknande så i sverige kan man bara få det. Men det finns ett till som heter serpafar som man kan beställa från en utländsk sida.Det kommer upp info om du googlar det. Man får svara på frågor å sen skriver en doktor ut dem. Jag har provat å jag kan verkligen känna att äggen lossnar under äl med de. De funkar på samma vis som pergotime. Du tar första tabletten på mensens 5e dag å sen tar du en tablett varje dag i 5 dagar. Man får tillräckligt många tabletter så man klarar sig..tror de va 25 tabletter. Man gör klokast i dock att börja med. tablett/dag. Skulle de inte funka kan man ta 2 tabletter/dag nästa omgång. Tror där stod lixom på pergotimen att max 4 tabletter/dag

• tuggummigirl
    sweetcandy skrev 2015-02-19 18:19:53 följande:

Skulle aldrig våga göra det!!

Förstår det! Jag tveka oxå men testa ändå. Har testat en gång med dem å de va denna månaden å jag fick äl igårkväll å har idag med...skitont! Fast bra ont..på samma vis som jag hade med pergotimen :)
  • tuggummigirl
    sweetcandy skrev 2015-02-19 18:19:53 följande:

Skulle aldrig våga göra det!!

Förstår det! Jag tveka oxå men testa ändå. Har testat en gång med dem å de va denna månaden å jag fick äl igårkväll å har idag med...skitont! Fast bra ont..på samma vis som jag hade med pergotimen :)
Svar på tråden BIM Mars 2015