oldy skrev 2015-08-13 10:44:26 följande:
Är i vecka 29 (28+5) nu och tycker att tiden tickar på rätt så fort tack och lov. Har en väldigt livlig och stark gosse i magen.
Ska bara jobba 2 veckor till sen går jag hem på gravidpenning, ska bli så skönt!
Detta blir min andra förlossning, jag känner mig rätt så lugn inför den nu när jag vet lite vad som väntar. Det kan ju gå hur som, men det gick bra sist så det är bara till att ta det som det kommer.
Just nu ligger han i säte, men än finns det plats att röra sig säger BM så hoppas han vänder sig snart.
Längtar ihjäl mig efter min bebis!
Fler som går från ett till två barn? Oroliga inför tvåbarnschocken?
Jag tycker med det går fort än så länge, förmodligen på vardagstempot med jobb och en busig 16-månaders hemma också. Lite jobbigt att jag inte orkar hålla hans tempo så bra längre men snart är det över! Går in i v33 på lördag. Har tänkt jobba tills en vecka innan bf, det ska jag nog palla med för det gick bra förra gången. Storebror föddes dock på bf så är väl lite rädd att det blir lite tidigare denna gången samt att det nog kommer gå rätt snabbt, hann bara vara inne på förlossningen 1,5h förra gången.
för övrigt är jag lugn men har nog börjat komma in i det där förberedelseruset nu.
Vi går ju med från ett till två barn och ibland är jag småorolig över hur det ska gå, ibland tänker jag att nä, blir denna grabben som storebror så är vi iaf vana, blir han lite... "enklare" (förlåt, ogillar såna uttryck om bebisar men hellre det än ordet SNÄLL!!!) så tackar vi och tar emot!!!