• garin

Oktoberbebisar 2015

Hoppanloppan skrev 2015-05-12 10:23:21 följande:
    Nej!!! :((( Krya på dig!
    Tack :)

Har fått ny tid nu iaf, 20/5.. Men känns låångt borta!!
  • garin
    Hoppanloppan skrev 2015-05-12 15:29:47 följande:
    Samma dag som jag ska på rul :D vilken vecka är du i?
    Spännande! är nu i 18+2, stämmer både enligt äl och kub så bör inte bli flyttad nåt särskilt sen heller :)
  • garin
    hannap90 skrev 2015-05-12 16:44:13 följande:
    Jag ska också på rul den 20:e, hoppas det går bra för oss alla :) ska ni kolla upp kön?
    Japp vi vill iaf veta om det går att se. Blir spännande om vår son får en lillebror eller lillasyster!
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-12 23:10:30 följande:

Hej hej, hur mår alla o hur börjar era magar se ut? Själv börjar jag ha lite panik, tycker magen växer så det knakar o funderar på var det här ska sluta är 15+2 idag.. phpKGQ4SL84026.jpg

Hej! Jättefin mage har du! Tycker att på vissa börjar den framträda tydligt lite tidigare men att det "lugnar sig" sen. Med mitt första barn var det tvärtom, syntes knappt nånting fram till v19 och efter rul så bara PANG. Sen var jag inte mindre än nån annan ;) nu med andra barnet fick jag betydligt mer put tidigare men för veckan är det inte så stor skillnad nu i v19. Förutom formen på magen, och den har mkt mer deg omkring sig i form av mina extrakilon jag dras med sen förra gången!
  • garin
    Skogsbryn skrev 2015-05-13 03:01:00 följande:

Hejsan!
    Kastar mig handlöst in i tråden, lite osäker på hur detta 'forumandet' går till Flört
    Pinfärsk på Familjeliv och att skriva på forum.

Jag är iaf gravid i v 17 (16+4) o har bf 24 okt. Det är min första graviditet och helt oplanerad, så fortfarande känns allt så nytt och overkligt..

Har börjat landa så smått i detta nya, o vill gärna läsa om o ta del av andras tankar o upplevelser. Har inte så mkt vänner i vänkretsen som har haft småbarn nyligen, de flesta har tonåringar/vuxna alt inga alls :)

Hej och välkommen! Grattis till graviditeten! :)

Hur har du mått hittills, och när har du rul? :)
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-13 07:49:42 följande:
    Tack:) det skummaste är att jag bara gått upp 1,5 kg än, är första barnet o för 10 veckor sen hade jag rutor på magen o va helt platt :) känns som jag lagt på mig en bilring runt magen :P har försökt röra på mig som vanligt men gissar att kroppen automatiskt omfördelar "resurserna" :) ändå skönt att det syns skillnad, då vet man ju att det händer något i kroppen iaf :D
    Ja men absolut, tror också på det där att kroppen omfördelar ju resurserna! Finns ju såna som ser jättestora ut utan att ha gått upp mkt i vikt, och tvärtom!

Hehe precis, man blir nog mer orolig om det inte syns någonting alls vid den här tidpunkten!

Känner du några rörelser än? Du kanske skrivit men är ju några olika att hålla isär här inne ;)
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-13 16:37:39 följande:
    Nä har inte känt något än, eller inte så att jag kan säga att "det där va bebisen" men det mullrar o bubblar så mycket i magen så nån av alla små knorrar kan säker va liten sen fladdrar :) har du känt?
    Då är det nog snart på g att du börjar känna "riktiga" rörelser! :) jo jag har känt tydligt i ca 1,5 v men är ju lite längre gången samt andra barnet. Tycker iofs inte jag känt så mkt tidigare denna gången, var väl där omkring v15-17 det kändes lite diffust då och då, men fortfarande är det ju vissa väldigt lugna dagar (nu v19) och som igår var det nog fotbollsmatch typ... ;) oturligt eftersom jag var magsjuk så det spädde tyvärr på illamåendet en del ;)
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-14 11:50:55 följande:
    Jag hoppas det :) känns som att det inte är riktigt på riktigt före jag känner liten ordentligt :) kan fotbollsmatchen o magsjukan han nån koppling? Typ att du blev mer stilla än vanligt?
    Ja det kan ju absolut ha en koppling, dels mer stillasittande och dels är ju magen rätt orolig vid magsjuka, för att inte tala om "krampandet" vid kräkningarna så lillen kanske blev lite extra orolig. Känner den varje dag nu men inte alls så mycket!
  • garin

Åååh vad jag önskar att vi kunde hoppa direkt till onsdag! Kommer ju kännas helt outhärdligt att jobba 2,5 dag innan vi får se hur det står till och "vem" det är där inne. Från tisdag till nu har det ändå gått fort för man har haft annat att tänka på... Nu har vi alla varit magsjuka i tur och ordning...

Men visst, på jobbet har jag ju också annat att tänka på, men det blir lite annorlunda att sitta på kontor jämfört med att jaga en busig 13-månaders hemma.. ;)

• garin

Varit på rul idag och fick datumet 9/10 men kör vidare på mitt 10/10 som jag alltid räknat så får vi se! Allt såg bra ut och det blir en lillebror till vår son som kommer vara 18 mån när brorsan föds. Tänk vad kul de ska ha sen! <3

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015