• garin

Oktoberbebisar 2015

Ulrika82 skrev 2015-04-29 20:30:05 följande:
    Sant.. Sen är det 9år sen jag hade en bebis i magen och man glömmer hur det kändes då. Jag har blivit mer nojig med åldern med.

Är det din första?
    Ja det kan ju absolut spela in en hel del också då, att det var några år sen senast ;)

Nej detta är min andra, har en grabb på snart 13 månader också. :)
  • garin
    ronja111 skrev 2015-04-30 15:35:42 följande:
    Hej

På vilket sätt stressar det barnet?

Har en hemma men inte vågat använda än.

smile1.gif
    *hoppet är det sista som sviker*
    Kan inte svara exakt på din fråga om hur det stressar men ultraljud sänder ju ut ultravågor som bebisen känner av. Har du en clearblue ska den dock vara säker att använda några minuter om dagen, tror det var 10 (??) ska kolla upp det igen. Men iaf lyssnar man ju inte så ofta, typ 5 minuter en gång i veckan snarare. Och att den kan användas efter v16 som det står, beror på att före det är det svårt att hitta hjärtljuden för det är ju inte SÅ kraftfulla grejer de säljer för hemmabruk trots allt!

Vid min förra graviditet slutade jag ju lyssna när rörelserna blev helt påtagliga, då går man ju efter dom istället och märker att bebisen förhoppningsvis växer och frodas! :)
  • garin

Märker inget än heller på håret och naglarna. Men förra graviditeten var det så att naglarna växte supersnabbt och jag tappade inte ett enda hårstrå, men var nog mer sista tredjedelen eller så, som jag verkligen noterade detta!!

• garin
    Hoppanloppan skrev 2015-05-08 09:39:03 följande:
    Ja vi har två söner och en dotter så vi ville veta :) läkaren som gjorde kub sa att det mest troligt är en liten tjej och det kände jag på mig :)
    Oj det var tidigt ni fick veta redan vid kub! Här är de jätteanti och menar att det GÅR ABSOLUT INTE se så tidigt osv. Var iofs bara i v12 då, man kan väl göra det upp till v14 men även då har de sagt till mig att det är för tidigt, vid båda mina kub undersökningar!
  • garin
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 15:00:14 följande:

Är det någon annan som ibland får riktigt rejäl huvudvärk? Har bara haft det enstaka gång tidigare och då har oftast vatten hjälpt men nu gör det liksom ingen skillnad känns det som... Andra gången nu på en vecka. Är det trötthet tror ni? Känner mig inte tröttare än vanligt men har inte varit ledig på ett tag.

Jag hade extrem huvudvärk hela eftermiddagarna och kvällarna typ 3 dagar i sträck förra veckan (är nu i v18) och lite före det med. Inget har hjälpt förutom alvedon men det är inget jag tagit med en gång för gillar inte att behöva hålla på och ta massa sånt liksom.. Men jag har aldrig huvudvärk bara sådär annars så det beror nog på graviditeten!
  • garin
    Silverguld skrev 2015-05-08 20:14:06 följande:
    Jag tillhör region Skåne och där berättar de om man vill veta och de är väldigt säkra på vad de ser. Det räknas dock inte som ngn medicinskt att ta reda på så de fokuserar inte på att leta upp "det". Jag var på ultraljud i vecka 15 och 18 utan att de kunde se, sedan nu i veckan (vecka 19) kunde de se. Var på ultraljud i både vecka 18 och 19 eftersom bebisen låg konstigt så att de inte kunde utföra hela undersökningen vid första tillfället.
    Men vad nyfiken jag blev nu, ville ni inte veta fast de såg vad det var, eller vill du inte avslöja för oss? ;)
  • garin
    Hoppanloppan skrev 2015-05-08 11:36:26 följande:
    Jag var i v 13+0. Jag har vetat själv sen jag blev gravid att det är en tjej men frågade läkaren om han kunde se, han är chef på ul avdelningen och jobbat världen runt med detta i 18 år. Han ville inte svara officiellt men o-officiellt kunde han se att vi väntar en tös :)
    Häftigt att du vetat från början också! Har du haft den känslan vid dina andra graviditeter också? Tycker det är intressant faktiskt :) har själv ingen direkt känsla nämligen och denna graviditeten är hittills rätt lik min förra(pojk) förutom att jag började må illa en vecka senare men det höll i sig i 4 veckor längre denna gången..

Vissa menar ju på att det går att se på nubben och just i din vecka där bör det ju ha varit optimalt iofs!
  • garin
    0rosie0 skrev 2015-05-11 15:11:35 följande:

Har gjort ultraljud och det såg finfint ut :) Och vi väntar våran första son som jag var helt säker på att det var också :) Har känt på mig med varje barn vilket kön det blir vilket jag tycker är jälvigt häftigt :D

Jag hoppas att ni alla mår bra! Kramar

Häftigt att du känt på dig, och att det stämt! Grattis till sonen! <3

Ser fram emot vårt rul imorgon eftermiddag, hoppas hen vill visa könet. Har ingen speciell känsla för vad det kan vara..
  • garin
    0rosie0 skrev 2015-05-11 16:20:05 följande:
    ah det är häftigt :)

Lycka till i morgon! Man får sånt glädjerus att se den lilla leva sitt liv i magen :)
    Kramar
    Tack

Ja det är helt fantastiskt, kommer nog börja gråta är jag rädd ;) var såå nära då vi gjorde kub också.. Detta blir vårt andra barn och var nog ändå inte riktigt såhär känslig förra gången. Nu vet man ju vad man har att vänta på ett helt annat sätt men ändå känns allt lika nytt som förra gången, knasigt!!

Kramar
  • garin

Rul-dagen här då, och jag har åkt på magsjuka i natt. Härligt.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015